עיריית ירושלים מקדמת בניית קמפוס ענק לחברת "מובילאיי" בעיר

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on עיריית ירושלים מקדמת בניית קמפוס ענק לחברת "מובילאיי" בעיר

    עיריית ירושלים תביא לאישור הקמת מגדל בן 30 קומות בקמפוס חדש של חברת מובילאיי בהר חוצבים: "מובילאיי היא גאווה ירושלמית שהציבה את ירושלים כמובילה בתחום פיתוח הרכב האוטונומי"

    הדמיית הקמפוס המתוכנן
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עיריית ירושלים תביא ביום רביעי הקרוב לאישור הוועדה המקומית לתכנון ובניה את תכנית הרחבת קמפוס חברת מובילאיי הממוקמת בפארק ההיי-טק בהר חוצבים. התכנית כוללת מגדל בן 30 קומות ועוד מבנה בן 8 קומות, מעל כ- 4 קומות חנייה תת קרקעיים שישמשו כקמפוס של חברת מובילאיי.

    כזכור, לפני כחודשיים רכשה חברת אינטל את מובילאיי הירושלמית בעסקה הגדולה ביותר בתולדות ישראל. בעקבות הרכישה, אינטל העולמית הודיעה שתעביר את מרכז הפיתוח הבינלאומי שלה לרכבים האוטונומיים לירושלים, דבר שיקרין על התעשייה כולה ויהפוך את ירושלים למרכז הרכבים האוטונומיים הגדול בעולם.

    בנוסף, בעקבות העברת מרכז הפיתוח הבינלאומי לרכבים האוטונומיים, בשנים הקרובות יגויסו למובילאיי עוד 4,000 מהנדסים ירושלמים, דבר שיאיץ את צמיחת ענף ההיי-טק בירושלים ויביא להשקעות נוספות בה. בשנים האחרונות עיריית ירושלים, בגיבוי ממשלת ישראל, משקיעה מאמצים רבים בחשיבה מחוץ לקופסה ובתמריצים כדי לפתח את ההייטק הירושלמי ולהפוך את בירת ישראל לסביבה מועדפת לכך מכל הבחינות האפשריות.

    יש לציין כי בשנתיים האחרונות חלה עלייה של 28% במועסקים בהיי-טק בירושלים (לעומת ממוצע ארצי של 8%). בשנת 2013 היו 14,400 מועסקים בהי-טק בירושלים, לעומת 18,500 בשנת 2015. בשלוש השנים האחרונות מספר הסטרטאפים בירושלים הכפיל את עצמו מ-250 ל-500 חברות (יותר מ-100 בכל שנה) והשקעה בחברות ירושלמיות גדלה מ-58 מיליון דולר ל-250 מיליון דולר, זאת לאחר שנים בהם בכל שנה היו נפתחים בעיר 25 חברות חדשות בלבד.

    כאמור, הוועדה המקומית, בישיבתה היום, תאשר את התכנית ותמליץ לוועדה המחוזית להפקידה. התכנית תועבר להפקדה בוועדה המחוזית. התכנית להרחבת חברת מובילאיי הוגשה על-ידי חברת אזורי כיסלון בע"מ ח.פ. ונערכה על-ידי משה צור אדריכלים בוני ערים.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      זה לא אמיתי!!!
      קודם שיטפלו בבעית הפקקים