"המפגש" • הזמר יהודה דים והסופר קובי לוי במיזם יצירתי משותף

    אשר גרייבר 4 Comment on "המפגש" • הזמר יהודה דים והסופר קובי לוי במיזם יצירתי משותף

    יצירתיות היא תמיד משמחת ובמיוחד כמשדובר על תחום האמנות וכך קובי לוי, מבכירי הסופרים החרדיים משלב ידיים ליצירה משותפת עם מי שנחשב לזמר ייחודי בעל להיטי צאן ברזל רבים, יהודה דים

    עטיפת הסינגל | דים ולוי צילום: יחסי ציבור
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מיזם יוצא דופן וראשון מסוגו, מחבר את הסופר והעיתונאי המוערך קובי לוי עם אומן המוזיקה החסידית יהודה דים. השניים משיקים בימים אלה את "המפגש" – מארז ספר ודיסק עם 13 סיפורים ושישה שירים שכתב קובי לוי. היצירה המשותפת מביאה לאוזן הישראלית תוכן יהודי עכשווי בועט, שנוגע בתחומי החיים: ניסיונות, בעיות ופתרונות מחיי היומיום של שומר המצוות, וסוגיות חינוכיות וחברתיות המעסיקות את החברה הישראלית, כולה, או בעצם: אמונה ואומנות.

    החלק הכתוב שבמארז, מכנס בתוכו סיפורים מקוריים שאסף הסופר המחונן בשנים האחרונות, הנגעים כמעט בכל תחומי חיינו, סיפורים מרגשים, מרתקים ומעוררי מחשבה כמיטב היצירה המוכרת של לוי. הרזומה הספרותי של קובי לוי כולל עשרות ספרים ואלפי מאמרים. לראשונה הוא מוסיף קומה ליצירה וכותב ומלחין את שיריו. השירים והסיפורים של לוי מספקים חרך הצצה לנפשו הסוערת, היוצרת. לוי שמוביל אג'נדה של התקדשות וחתירה לאמת, מחבר אליה מנגינות מרגשות בעיבוד מודרני, שמתקבלות בחן ובהערכה גורפת. "חזרתי על השיר שוב, ושוב, מתחספס ומתגלגל, נחבט ונבעט עם קול הבריטון היציב של דים", מתפייט לוי, "שאומר ומגיד וזועק ונשבר מן הבית ההוא 'שנחרץ גורלו בידיים… בכו מלאכים בכו'..".

    השותף השני למיזם הוא יהודה דים, זמיר מוכר בתחום המוזיקה החסידית יהודית המקורית. שירתו המרגשת מנהלת שיח עם המילים העצמתיות, ויחד עם העדינות הכובשת של דים, נכנסים השירים אל הלב ו… נשארים שם. "כמו סיפוריו, גם שיריו נשאו אותי על כתפיהם למסע פנימי שפורט על מיתרי הלב", אומר יהודה. "הייתי אופטימי עם ירח של 'טית-ואו, חוויתי דאגה של אבא לבנו ב'שועל זקן', ועד להתבטלות וכיסופין לבורא עולם עם השיר המקפיץ – 'אכסוף'…".

    עיבוד: ראובן חיון
    הספרדיסק החדש – "המפגש", מהווה קדימון למופע ייחודי מחזק של השניים שצפוי בע"ה, לעלות בקרוב.

    האזינו:



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      וואוו שיר מדהים ומחזק ביותר
      יישר כוח לרב קובי לוי ולזמר האדיר יהודה דים
      (מחכים כבר הרבה זמן לאלבום חדש…)

    2. 1

      נשמע שיהיה מרתק
      איפה שמעורב יהודה דים ברור שמדובר בכמה רמות מעל…
      ואם כבר אז אין ספק שיהודה הוא ענק שבענקים בעולם המוזיקה!!!