עסקה גוררת עסקה: הודו והתעשיה האווירית חתמו על עסקת ענק נוספת

    קובי פינקלר No Comments on עסקה גוררת עסקה: הודו והתעשיה האווירית חתמו על עסקת ענק נוספת

    התעשייה האווירית חתמה על עסקת ענק נוספת בהודו: תספק מערכות הגנה אווירית LRSAM ממשפחת ברק 8 בהיקף של כ- 630 מיליון דולר לחברה הממשלתית ההודית BEL

    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התעשייה האווירית הודיעה היום כי חתמה על עסקה נוספת לאספקת מערכות LRSAM (הגרסה הימית של מערכת ההגנה האווירית ברק 8) בהיקף כולל של כ-630 מיליון דולר, עבור 4 ספינות של חיל הים ההודי. לראשונה, מבוצעת העסקה מול החברה הממשלתית ההודית שתשמש קבלן ראשי בפרויקט כחלק ממדיניות Make in India של הממשל ההודי. טרם החתימה על העסקה, בוצע בהצלחה בשבוע שעבר בהודו, ניסוי יירוט מבצעי של המערכת מספינה נוספת של חיל הים ההודי, בו הוכחו שוב יכולותיה המבצעיות בתרחיש אתגרי מאוד מול מטרת אמת.

    תרחיש הניסוי החל עם שיגור המטרה וכניסתה למסלול. מכ"ם המערכת MFSTAR המותקן על גבי ספינת חיל הים ההודי, זיהה את האיום ועקב אחריו במעופו. הנתונים הועברו אל מרכז השליטה של מערכת הנשק אשר שיגרה את הטיל המיירט למסלולו. הטיל שוגר כהלכה וניווט את עצמו אל עבר המטרה. במהלך מעופו קלט הטיל המיירט את המטרה בעזרת ראש הביות, כיוון עצמו אליה, פגע בה והשמידה. מערכת הנשק על כל רכיביה עמדה בהצלחה בכל היעדים שהוצבו לה.

    יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית אמר עם חתימת ההסכם: "עסקה זו מצטרפת לשורת העסקאות שחתמה התעשייה האווירית בעשור האחרון מול זרועות הביטחון בהודו, ומחזקת את מעמדה של החברה כמובילה עולמית בתחום מערכות ההגנה האווירית. שילובה בעסקה של החברה הממשלתית ההודית BEL, מהווה קפיצת מדרגה ביחסינו עם התעשייה ההודית כחלק ממדיניות Make in India". הפרויקט הייחודי מבטא שיתוף פעולה טכנולוגי הדוק בין ה-DRDO , התעשייה האווירית, וצבאות שתי המדינות ואנו נמשיך להובילו להמשך עבודה ועשייה משותפת".

    בועז לוי, סמנכ"ל התעשייה האווירית, מנהל חטיבת טילים וחלל אמר: "יחד עם שותפינו בהודו, אנו גאים בתוצאותיו של הניסוי שהתקיים לאחרונה בהודו ובחן פעם נוספת בתרחיש מבצעי את אמינות ואיכות המערכת, והוכיח את יכולותיה הטכנולוגיות המתקדמות. התעשייה האווירית נמצאת בתהליך מואץ לאספקת המערכות השונות להודו ואנו נמשיך לעמוד לצד שותפינו המקומיים לקידום התעשיות והביטחון בשתי המדינות".

    מערכת LRSAM הינה מערכת הגנה אווירית, פרי פיתוח ייחודי של התעשייה האווירית בשיתוף משרד ההגנה ההודי בהובלת ה-DRDO (רשות פיתוח אמצעי הלחימה ההודית). למערכת מספר רכיבי מפתח העומדים בחזית הטכנולוגיה: מכ"מ דיגיטלי מתקדם ביותר- MFSTAR, מערך שליטה ובקרה, משגרים, מיירטים בעלי ראש ביות מתקדם, תקשורת וקישוריות בין מערכית ורב מערכתית. המערכת נותנת מענה מפני מגוון רחב של איומים אוויריים, ימים וקרקעיים. היא נמצאת בשימוש בחיל הים ההודי, בחיל האוויר ההודי ובחיל הים הישראלי ובעתיד הקרוב תהיה בשימוש גם בצבא ההודי. חלקים מהמערכת פותחו בשיתוף תעשיות מקומיות בהודו ביניהן חברת, BEL, L&T, BDL וחברות הודיות פרטיות נוספות, כמו גם, חברת הבת וחטיבה של התעשייה האווירית- אלתא וחברת רפאל הישראלית.



    0 תגובות