הכירו את מדד האושר הירושלמי • וההבדל בין יהודים לערבים?

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הכירו את מדד האושר הירושלמי • וההבדל בין יהודים לערבים?

    עד כמה תושבי העיר ירושלים מאושרים? סקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בדק ומצא כי מדד האושר בירושלים לא רע בכלל • הנתונים המלאים

    אמני רחוב בירושלים צילום: Zack Wajsgras, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשנת היובל לאיחודה של ירושלים מתפרסמים נתונים שונים באשר למצבה של עיר הבירה ותושביה.

    ברחנו להביא בפניכם את מדד האושר של תושבי העיר. מסתבר ש-92% מבני 20 ומעלה בירושלים מרוצים מחייהם (93% מהיהודים ו-89% מהערבים), מעט גבוה יותר מהשיעור בכלל האוכלוסייה (88%).
    60% מתושבי ירושלים מרוצים ממצבם הכלכלי (68% מהיהודים ו-43% מהערבים) בשיעור דומה לשיעור המרוצים ממצבם הכלכלי בכלל האוכלוסייה. כמו כן, 57% מתושבי העיר המועסקים, מרוצים מהכנסתם (בדומה לשיעור הארצי – 59%) ו-85% מרוצים מעבודתם. מבין השכירים, 27% חברים בארגון עובדים.
    72% מתושבי ירושלים מרוצים מאזור מגוריהם (86% מהיהודים לעומת 44% מהערבים). בכלל הארץ 83% מרוצים מאזור מגוריהם (86% מהיהודים ו-67% מהערבים).
    74% מהצעירים ומשפחות צעירות המתגוררים בעיר היו ממליצים לחבר קרוב לעבור לגור בעיר ירושלים.
    85% מהצעירים ומהמשפחות הצעירות מעריכים שיישארו לגור בירושלים בשנתיים הקרובות.

    ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר בתגובה לנתונים: "בשנת ה-50 לאיחודה, ירושלים נמצאת בפריחה ועלייה. בחינוך, בהייטק, בתרבות, בעסקים וכל תחומי החיים. יצאנו השנה למאבק חשוב מאין כמוהו על עתידה של ירושלים במטרה להוציא לפועל תכניות רבות שישנו את פניה של העיר ויעלו באופן מוחשי את איכות החיים בה. בשנת 2017 נמשיך את ההשקעה בכל תחומי החיים. ביום חגה של ירושלים נעלה כולנו את ירושלים על ראש שמחתנו ונחזק אותה למען הדורות הבאים. אני מאחל לכולנו שנת ירושלים מוצלחת".



    0 תגובות