בנט: "המתקפה של ראה"מ ילדותית; כלל 'זרמי' היהדות חשובים"

    איתי גדסי 1 Comment on בנט: "המתקפה של ראה"מ ילדותית; כלל 'זרמי' היהדות חשובים"

    שר החינוך, נפתלי בנט, ענה אתמול לשעת שאלות חכי"ם במליאת הכנסת • בין השאלות על מערכת החינוך שבניהולו, נשאל גם על יחסו לזרמים הלא אורתודוכסים בארץ ובעולם וגם, מה הוא מציע לרה"מ לעשות במקום לתקוף את המינויים שלו

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר החינוך, נפתלי בנט צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במליאת הכנסת התקיימה אתמול שעת שאלות לשר החינוך והתפוצות, נפתלי בנט. השאלות נסובו בעיקר סביב חינוך אך גלשו לעימותים מילוליים.

    ח"כ אילת נחמיאס ורבין ביקשה התייחסות לפער הגדול שבין ימי החופשה של המשק לבין החופשות במשרד החינוך. השר ענה כי מדובר בנושא כאוב. אך בשל העלויות הגבוהות אין פתרונות קסם.

    ח"כ יוסף ג'בארין ביקש התייחסות למצב בו יותר מ 5,000 ילדים בנגב אינם נמצאים במסגרת לימודית. ובנוסף ביקש שתתאפשר קבלת תעודת בגרות שתהיה כתובה בערבית. השר פרס את תחומי הפעילות לקידום שוויון הזדמנויות לכל ילדי ישראל וביניהם הערבים. הוא הוסיף ואמר כי עדיין הפערים גדולים. יש פער תשתיות גדול. אל יש עבודה רבה בנושא. השר הבטיח לבחון את הבקשה לתעודה בערבית שתסייע ללימודים במוסדות השכלה גבוה בירדן וברשות.

    ח"כ אברהם נגוסה ביקש לשמוע התייחסות לפער בהישגי תלמידים ילדי יוצאי אתיופיה ובטיפול המערכת באוכלוסייה זו. השר סיפר על התכנית הרב שנתית "דרך חדשה". במסגרת התכנית מניעת סגרגציה, תוספת משאבים למוסדות בהם מספר רב של תלמידים יוצאי אתיופיה, קידום מורים יוצאי העדה בסך 70 מיליון לשנה. עוד אמר השר כי מושקע מאמץ בתכנית למניעת פרישה מהצבא של יוצאי העדה.

    ח"כ עליזה לביא הזהירה מתזכיר חוק הגיור הפוגע בקשר של יהודי התפוצות עם מדינת ישראל. השר הדגיש כי אחת ממטרות המדינה היא קיום העם היהודי בתפוצות. השר הוסיף וסיפר על תכנית בהשקעה גדולה להגעה אל הסטודנטים באמצעות גופים רבים מכל הזרמים. מה שמעלה תהיה באשר לתמיכה הרשמית שמקבלים הרפורמים והקונסרבטיבים. עוד אמר השר בשעת השאלות כי הוא גאה במפגש שערך עם רבנים קונסרבטיבים מהתפוצות.

    בהמשך נשאל השר ע"י ח"כ מיקי לוי שאמר לשר כי ההעדפה של מדינת ישראל בזרם האורתודוקסי פוגעת בקשר עם התפוצות. השר חזר ואמר אחת המטרות של מדינת ישראל היא קיום העם היהודי בתפוצות, גם אם לא יעלה לארץ. השר הדגיש כי אין לנו מונופול על הדעות וכל הזרמים יש חשיבות, אסור לאבד את הקשר.

    ח"כ יהודה גליק הציע כי יהיה חופש ביום ירושלים. ושאל על שינויים בחומר הלימוד באזרחות בין מוסדות החינוך היהודים לאלו הערבים. השר ענה ואמר כי לא יהיה נכון להוסיף עוד יום חופש. והוסיף ואמר כי מערכת החינוך כולה תעסוק בירושלים כי ירושלים שייכת לכל עם ישראל.

    ח"כ איתן ברושי ביקש מהשר התייחסות להצעת החוק שתאפשר עבודה מועדפת בחינוך. השר ענה כי עמדת המשרד היא לתמוך בהצעה וכרגע ההצעה נמצאת בבדיקה של הביטוח הלאומי.

    ח"כ זוהר בהלול ביקש את התייחסות השר לדו"ח מבקר המדינה על אי קיום תכנית לחיים משותפים של ערבים ויהודים. והציע לשלב מורים בין העדות השונות. השר התייחס ואמר כי מדיניות המשרד היא לחנך לדו קיום. זה אינטרס לאומי שהחברה הערבית תשגשג. השר פירט מספר תכנית לקידום הדו קיום שמקדם המשרד. במוסדות החינוך ובמתנסים

    ח"כ יוליה מלינובסקי ביקשה את התייחסות השר להסדרת לוח החופשות והתאמתו לחופשות במשק. עוד ביקשה התייחסות לשינוי יום חופשת לג בעומר. השר חזר ואמר כי כל יום לימודים עולה מאות מיליוני שקלים ולכן לא יהיה פתרון קסם. בעניין שינוי יום החופשה אמר כי הדבר איפשר לכמיליון ילדים שלא היו יכולים לחגוג את לג בעומר לחגוג. וציין כי נתן הוראה להיערך מראש לשנים הבאות.

    ח"כ נחמן שי הביא את סיפורו של קיום יום קשרי משטרה רמת השרון בו ביצעו שוטרי יס"מ הדגמה של חיסול, ושאל האם יש פיקוח על פעילות חוץ בית ספרית. השר חזר ואמר כי מערכת החינוך היא המערכת הגדולה ביותר בארץ ולפיכך יהיו תמיד בקצה יהיו דברים חריגים. כשר החינוך, הוא מחיוב להמשיך ולקדם את כל המערכת. תוך טיפול נקודתי בכל מקרה חריג. השר הוסיף ואמר שי מי שחושב שעל כל שגיאה צריכים לפטר מנהל או מורה הוא טועה.

    שר החינוך והתפוצות סיים את הדיון וביקש להודות לחברי הכנסת שבאמת אכפת להם ממערכת החינוך. השר הדגיש כי מערכת החינוך מתרכזת בדברים הבאים: שיפור מדעים, צמצום פערים בין מרכז לפריפריה, חיזוק החינוך לגיל הרך וחיזוק הפאן הערכי בעיקר דרך מרחב החינוך הלא פורמלי.

    במהלך הדיון התעמת השר עם חברי הכנסת של "ישראל ביתנו" וטען כי הם נשלחו על ידי שר הביטחון לתקוף אותו ואף כינה אותם 'כלבלבים' של ליברמן אך חזר בו מהכינוי. בנט ביקש מהם להפנות את הלוחמנות לחמאס בעזה ולא לציונות הדתית. השר קרא לשר הביטחון ישראל ביתנו, לעצור את ההתעללות בציונות הדתית והזכיר את ההחלטה המפלה לדעתו לסגור את הפנימיה הצבאית הדתית באור עציון

    עוד במהלך הדיון, התייחס השר להתקפות נגדו שנשמעו לאחרונה בשמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. השר אמר בעניין ההתקפה על מינוי הממונה על האזרחות כי זו התקפה קצת ילדותית וכי הוא מציע שראש הממשלה יתמקד בלנהל את המדינה וישאיר לו את ניהול משרד החינוך.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כמה שלמו לקול חי על הכתבה הזו,אנשי היח"צ, כדי שלא יכניסו לכאן תגובות?