שכחת ילדים ברכב: "דיון טעון וקשה; כולם חייבים לפעול"

    איתי גדסי No Comments on שכחת ילדים ברכב: "דיון טעון וקשה; כולם חייבים לפעול"

    דיון בוועדה לזכויות הילד בנוגע לשכחת ילדים • משרד התחבורה: "לא בשלים לחייב אמצעי למניעת שכחת ילדים ברכב" במהלך הדיון הסוער צויין כי בהעדר תקינה בעולם המשרד לא מתכוון לקדם כזו בישראל

    רכב בו נשכח ילד | ארכיון צילום: אלי דדון חדר פיקוד ותקשורת
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה לזכויות הילד קיימה היום (ב') דיון בנושא מיגור תופעת שכחת הילדים ברכב, דיון שישי במספר מאז תחילת מושב הכנסת. הדיון התקיים בעקבות מותה של הפעוטה שנפטרה בסוף השבוע האחרון.

    יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון פתחה את הדיון ואמרה: "הייתה לנו תקווה, במיוחד כשאישרנו את התכנית לבטיחות ילדים, שאת הקיץ הזה נעבור בשלום ושנוכל לאמוד את ההצלחות. אך לצערי הקיץ התחיל רע מאוד עם תינוקת שנשכחה למותה ועם ילדים שנשכחו והוצלו על ידי אזרחים ערניים. אני רוצה לדעת לגבי כל משרד מה ההתקדמות שלו במסגרת התכנית, אין אפשרות להתחמק מלהתגייס ולשמש רשת ביטחון. זו אחריות שלנו ובידיים שלנו, אם לא ניתן כל אחד קצת מעצמו לא נוכל לעבור את הקיץ בשלום".

    שלומי צ'בוטרו, ראש אגף זיהום אויר במשרד התחבורה אמר: "אנחנו מתכוונים לעשות ריביזיה בתקן הקיים בנושא ולאפשר לטכנולוגיות נוספות להיכנס כמערכות מאושרות למניעת שכחת ילדים ברכב".

    בדיון עלו טענות על חוסר פעילות מעשית בנדון ולסיום סיכמה יו"ר הוועדה את הדיון ואמרה: "הדיונים הללו טעונים וקשים מאוד גם לי אבל עם הפתיחה הצורמת הזו של הקיץ אנחנו רוצים למנוע אבדות נוספות. בלי התגייסות של כל הגורמים המהלך לא יצלח. אני מזכירה למשרד לביטחון פנים לתת תזכורות לערנות מצד שוטרים מסיירים. מרכז השלטון המקומי – פנייה לפקחים להציץ פנימה לרכבים וכן להתקין שילוט מתריע במרחב הציבורי. משרד התחבורה – אני קוראת לכם לפעול לחייב תקינה ברגע שיורחב התקן במכון התקנים. משרד הרווחה – להוציא קריאה וולונטרית לצוותי הפעוטונים להתגייס לצלצל להורי ילדים שלא מגיעים. משרד הבריאות – עדכון לגבי הסטיקרים, הקמפיין המשודר חייב להיות אגרסיבי, ממושך ומגוון, ולהתחיל עכשיו. מכון התקנים – לעדכן על התקן החדש. כולנו חלק מרשת ביטחון כי אנחנו רוצים, לא כי אנחנו חייבים. אני פונה מפה גם להורים להיות ערניים, זו קודם כל האחריות שלכם, אנחנו כאן כדי לעזור להם במקרה הצורך".



    0 תגובות