ישיבות הסיעה נפתחו בעקיצות: "שמח על אימוץ דף המסרים שלנו"

    איתי גדסי 1 Comment on ישיבות הסיעה נפתחו בעקיצות: "שמח על אימוץ דף המסרים שלנו"
    נתניהו וביטן צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    12:03
    24.04.24
    אתר קול חי No Comments on התקדמות או תעתוע: "חמאס הגמיש את דרישותיו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ישיבות הסיעה בכנסת נפתחו היום ולא היה קשה למצוא בין שורות הדוברים, ראשי המפלגות, עקיצות הדדיות. ולא, אל תצפו לנושאים חדשים, כמו תמיד זה נסוב סביב הסכם המדינה הפלסטינית עליו ביבי הכריז בבר אילן, לדעת ימני הליכוד, בכדי לתמרן אל מול אובמה. הפעם גם נוספה המכינה הצבאית באור עציון העתידה להיסגר על פי החלטת משרד הביטחון, עליה בנט כמעט והכריז מלחמה קואליציונית.

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "שמעתי אתמול את דבריו של מזכיר המדינה טילרסון. עמדתי העקבית והחד משמעית היא ששגרירות ארה"ב צריכה לעבור לירושלים וכך צריכות לעשות גם השגרירויות האחרות. הצגתי את העמדה הזאת בפגישותיי עם מנהיגי ארה"ב והעולם, עם כל הסגל הדיפלומטי במדינת ישראל ורק לאחרונה בלשכת הליכוד" אמר נתניהו.

    "לא רק שהעברת השגרירות לא תפגע בתהליך השלום" הוסיף ראש הממשלה ואמר "ההיפך הוא הנכון, היא תקדם אותו על ידי כך שהיא תתקן עוול היסטורי והיא גם תנפץ את האשליה הפלסטינית שירושלים איננה בירת ישראל. זוהי עמדתי, היא ברורה לכולם, היא לא השתנתה והיא גם לא תשתנה" אמר ביבי והתייחס, בלא להזכיר את שמו, לאמירותיו של בנט בעניין "אני שמח לשמוע שגם מפלגות אחרות מאמצות את דף המסרים של הליכוד בעניין הזה. טוב מאוד, תמשיכו כך".

    בארש לביקור נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ, בישראל, אמר "אנחנו עומדים בפני ביקור היסטורי של נשיא ארה"ב בישראל. זהו ביקור חשוב מאוד לביטחון ישראל, למעמדנו הבינלאומי. אנחנו נוביל את המאמץ החשוב הזה מתוך ידידות עמוקה לארה"ב ולנשיאה ומתוך ניסיון, נחישות ועמידה איתנה על האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל" דברי נתניהו.

    שר החינוך, נפתלי בנט, אמר בפתח ישיבת סיעתו 'הבית היהודי': "ביקור טראמפ הוא איתות על שימור הידידות הארוכה בין ישראל לארה"ב וזהו ביקור בעל משמעות אסטרטגית".

    באשר להעברת השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים, אמר "במהלך הקמפיין של טראמפ לבחירות הוא דיבר לא פעם על אחדות ירושלים בשלטון ישראל וגם על העברת השגרירות מתל אביב לירושלים ואלו היו הבטחות שלו לבוחריו שלו".

    לדעת בנט צריך להציג עמדה ברורה ונחרצת בנוגע לסכסוך הישראלי פלסטיני "יצא לי כעשור מחיי להיות איש עסקים בארה"ב. עשיתי הרבה ביזנס שם. למדתי שני לקחים. הראשון, להגיד את האמת והשני, תגיד מה אתה רוצה. האמת היא שכל בר דעת יודע שבנוסף למדינה הפלסטינית שקיימת בעזה לא נאפשר להקים מדינה פלסטינית שניה על כביש 6 תוך חלוקת הארץ. זה לא יקרה" אמר בנט וחזר על חוסר ההיתכנות שמדינה פלסטינית תקום גם באנגלית.

    בנט עקץ במרומז את נתניהו וציין כי צריך לשנות מדיניות, אם הטענה שנאום בר אילן נועד לתמרן מול ממשל אובמה "הדעה הזו היא שינוי מדיניות בהקשר למדיניות בר אילן. תקופת אובמה נגמרה ואנחנו בעידן חדש. צריך לומר ברור: לא תקום מדינה פלסטינית בין הים לירדן וירושלים היא תחת ריבונות ישראל באופן מלא ומוחלט. על פריז יש ריבונות צרפת בלבד כך גם בריטניה לגבי לונדון, בארה"ב לגבי וושינגטון ובירושלים לגבי ישראל. אם נהיה נחרצים יכבדו את זה ונוכל לעבור לשלום כלכלי מבוסס יזמות יחד עם אוטנומיה פלסטינית לצד החלת ריבונות ישראלית על שטחי C" בנט הדגיש כי דעתו על אוטנומיה פלסטינית היא לא דעת כל חברי מפלגתו וכי הוא מכבד את הדעות השונות בתוככי שורות מפלגתו

    "עדיף שאת ארבע השנים הקרובות נשקיע בלייצר פה תנאי חיים טובים יותר. אף אחד לא הולך לשום מקום. לא היהודים ולא הערבים" אמר.

    בנט התייחס להחלטת משרד הביטחון לסגור את מכינת אור עציון "לפני כשנה משרד הביטחון קיבל החלטה לא פשוטה אבל במרחב הלגיטמיות, שאין תוחלת למכינות צבאיות מבחינה תקציבית. היה לחץ טוב למנוע את סגירת הפנימיה החילונית ושינו את ההחלטה אבל על הפנימיה הדתית באור עציון ההחלטה נשארה תקפה. זו איפה ואיפה. אם בסוף הבעיה תהיה כספית אני לוקח על עצמי למצוא את המקור למימון. לא ניתן לכסף להוות בעיה. אני לא רואה שום סיבה בעולם לסגור את המכינה החשובה הזו".

    בישיבת סיעתו התייחס שר הביטחון ל"מתקפה על משרד הביטחון" כלשונו ואמר: "זו החלטה שקיבלו במשרד הביטחון עוד לפני כניסתי, זה שיקול נטו בטחוני. יש מערכת הסתה נגד הצבא ומערכת הביטחון" אמר ליברמן.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      תמיד ראש הממשלה חושב שהוא עשה הכול