רה"מ נתניהו נפגש עם רה"מ אוקראינה "אישרת מחדש את הידידות"

    איתי גדסי No Comments on רה"מ נתניהו נפגש עם רה"מ אוקראינה "אישרת מחדש את הידידות"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם ראש ממשלת אוקראינה, וולודימיר גרויסמן: "הדבר החשוב ביותר הוא הידידות. אתה אישרת מחדש את הידידות בינינו בהצבעה החשובה באונסק"ו שמציבה את היחסים בינינו על דרך חדשה ואני מעריך זאת מאוד"

    ראה"מ נתניהו וראש ממשלת אוקראינה, גרויסמן צילום: אשר מדינה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם ראש ממשלת אוקראינה (אגב, היהודי) וולודימיר גרויסמן. בפגישה השתתפו גם מצד ממשלת ישראל השר להגנת הסביבה זאב אלקין, שר הרווחה חיים כץ, שר הפנים, אריה דרעי, שר הכלכלה אלי כהן ושר הבריאות יעקב ליצמן. מצד ממשלת אוקראינה נכחו סגנית ראש הממשלה לאינטגרציה אירופית ואירו-אטלנטית, שרת החינוך והמדע, שר התרבות, שר הקבינט, שר הרווחה, שרת הבריאות וסגנית שר הכלכלה, הפיתוח והמסחר.

    בפגישה נדונו שורה של שיתופי פעולה בין המדינות בתחומי הכלכלה והמסחר, טכנולוגיות מידע ותרבות. ראש ממשלת אוקראינה הזמין את רה"מ נתניהו לביקור באוקראינה, רה"מ נתניהו השיב בחיוב להזמנה.

    מדינות ישראל ואוקראינה חתמו על מספר הסכמים: הצהרת כוונות משותפת בין שרי ממשלת אוקראינה ושרי ממשלת ישראל בנושא שיתוף פעולה בתחום מניעת אסונות והשלכותיהם, תכנית לשיתוף פעולה בתחומי הבריאות והרפואה לשנים 2017-2021 בין משרד הבריאות של אוקראינה ומשרד הבריאות של ישראל, הסדר אדמיניסטרטיבי בין הנהלת המכס של רשות המסים הישראלית והשירות הפיסקלי הממלכתי של אוקראינה לחילופי נתונים סטטיסטיים בנושא סחר בילטראלי ויישום "פרוטוקול A למגזר הבינוי" בין המשרד למדיניות חברתית של אוקראינה לבין רשות האוכלוסין וההגירה של משרד הפנים בישראל, זאת בהמשך להסכם בין ממשלת אוקראינה וממשלת ישראל בנושא העסקה זמנית של עובדים אוקראינים במגזרים ספציפיים בשוק העבודה הישראלי.

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר: "זהו רגע של ידידות אמיצה, מכיוון שהיסטוריה משותפת מקשרת בין אוקראינה לישראל. חלקה שזורה באסונות אך היא שזורה גם בתקווה ואהדה. אתה בוודאי יודע שאוקראינה מילאה תפקיד חשוב בתחייתה המחודשת של השפה העברית ובציונות. למען האמת, קשה אפילו לדמיין את הקמתה של המדינה היהודית ללא היהודים שבאו מאוקראינה: ביאליק, ז'בוטינסקי, יו"ר הכנסת שלנו אדלשטיין, אלקין, ועוד מאות אלפי יהודים שהגיעו לישראל מאוקראינה והיוו גשר חי בין מדינותינו ועמינו. לדעתי, הדבר יוצר בסיס לשותפות חזקה.

    נחתום כעת על הסכמים בין שרי ממשלותינו. אנו מכירים ומוקירים את העבר שלנו, ובאותו זמן, פנינו לעתיד. אנו מבקשים לקדם את הדיונים בנושא אזור סחר חופשי ולעודד יותר מסחר, יותר תיירות ויותר טכנולוגיה, וגם חילופי טכנולוגיה בין שתי המדינות. כל אלה נמצאים על סדר היום שלנו. אך הייתי אומר שהדבר החשוב ביותר הוא הידידות. אתה אישרת מחדש את הידידות בינינו בהצבעה החשובה באונסק"ו שמציבה את היחסים בינינו על דרך חדשה ואני מעריך זאת מאוד. אני מודע למעורבותך האישית בהחלטה זאת ואני מעריך זאת כפליים. אני מכיר גם את עמדתך ואת עמדת ממשלתך נגד אנטישמיות ועל כך יש לך את הערכתנו המשולשת. מכל הסיבות הללו, אני מקדם את פניך בחום כאן בירושלים, ומצפה לדיונים בינינו".

    ראש ממשלת אוקראינה, וולודימיר גרויסמן, אמר: "כפי שאמרת, יש לנו הרבה במשותף. יש לנו היסטוריה משותפת ששזורה הן בטרגדיה והן באירועים חשובים. זה חשוב במיוחד כאשר אנו מציינים את השנה ה-25 לכינון היחסים הדיפלומטיים בין שתי האומות שלנו. ישראל היא שותפה אסטרטגית של אוקראינה, וקיימים תחומי שיתוף פעולה רבים בינינו. היקף המסחר בינינו בצמיחה ואנו משקיעים מאמצים רבים כדי ליצור אזור סחר חופשי בין המדינות שלנו וישנם תחומי שיתוף פעולה נוספים, בטכנולוגיות מידע, חקלאות, בריאות, חינוך וכד'.

    אני משוכנע שביקורי היום יניב פירות וההסכמים שעליהם נחתום כעת יקדמו את שיתוף הפעולה בינינו בכלכלה ובתחומים רבים נוספים. במיוחד אנו רוצים לראות גידול בתיירות. אדוני ראש הממשלה, תודה רבה על הפגישה בינינו ואני מנצל הזדמנות כדי להזמינך לבקר באוקראינה במועד שיתאים לך".



    0 תגובות