אמסלם דורש: מחירי הקייטנות – תחת פיקוח

    איתי גדסי 1 Comment on אמסלם דורש: מחירי הקייטנות – תחת פיקוח

    הצעת חוק של ח"כ דודי אמסלם מבקשת לקצוב את מחירי הקייטנות כך שכל ילד יוכל ליהנות מקייטנה בחופשת הקיץ

    ח"כ דודי אמסלם צילום: פלאש 90
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הכנסת צפויה לאשר היום (שני) את הצעת החוק של ח"כ דודי אמסלם (הליכוד), המציעה להטיל על הרשויות המקומיות את החובה לפקח על מחירי הקייטנות שהן מפעילות.

    "אין הצדקה לכך שרשויות מקומיות גובות סכומים גבוהים ממפעילי קייטנות שונים" נכתב בהצעת החוק "עלות זו מגולגלת להורים וגורמת לכך שמחירי הקייטנות יגיעו גם ליותר מ-2,000 שקלים לחודש. מדובר בתופעה כלל ארצית. הורים נדרשים לשלם אלפי שקלים על הזכות ללכת לעבוד בחודשי הקיץ".

    לפני כשנתיים החל להניע ח"כ אמסלם ישיבות רבות בהן הגיעו הורים מכל רחבי הארץ למחות על כך שהקייטנות תחת העיריות גובות סכומים גבוהים, כאשר הטענות שהעלו חלק מההורים הן שהעיריות עושות רווח ממחירי הקייטנות.

    במהלך דיוני הועדה, טען וחזר אמסלם שאף משרד וגם לא השלטון המקומי לא מוכנים לקחת אחריות על מחירי הקייטנות, והצביע על כך שהשוק פרוץ. את הדברים חיזק מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, שאישר את הטענות באמצעות נתוני המשרד, והצביע על עלויות גבוהות של הקייטנות העירוניות ועל פערים ניכרים בין הרשויות השונות במחירי הקייטנות.

    "נוצרה כאן הזדמנות לאפשר לכל ההורים הרשמה לקייטנה בסיסית במחיר סביר. החוק שצפוי לעבור היום ברוב עצום קובע תקרת גג למחיר הקייטנות בישראל עם קריטריונים מוסדרים באופן אחיד עד לרמה של כמה טיולים, בריכות ושעות פעילות – וכל הרשויות יצטרכו לפעול לפי התקנה הזו" מסביר אמסלם, "לא יהיה מצב שבירושלים תהיה קייטנה ב-900 שח, בירוחם 850 שח ובמזכרת 2,200 שח". לפי אמסלם, משרד הפנים הראה שיש אלפי ילדים שלא הולכים לקייטנות בקיץ בגלל המחיר. "מי שרוצה שהילד שלו יטיס דאונים ויהיה בכל מיני קייטנות פרטיות – שיבושם לו. אבל קייטנה שמופעלת ע"י התקנים הציבוריים אז אין מצב שייקחו על זה תקורה ואין מצב שיעשו על זה רווחים".

    החוק מטיל את האחריות לביצוע החוק על שר הפנים, שיקבע את הקריטריונים והמחיר "מדובר פה בחוק של הסכמה שמוסכם על משרד הפנים, החינוך, השלטון המקומי והאוצר. אם רשות תבין שהיא בבעיה של מימון וסבסוד – אז מצאנו לזה פתרון. עשינו בעצם איגום משאבים".

    לדברי אמסלם, על פי המחקר שהוא וצוותו עשו הכוונה היא שהקייטנות יעלו בין 800 ל-1000 שקלים, לפני הסבסוד והחוק ייושם כבר בקיץ הקרוב.



    1 תגובות

    מיין תגובות