שבת לג' בעומר עם רב המשטרה: "מנענו הרבה חילולי שבת"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on שבת לג' בעומר עם רב המשטרה: "מנענו הרבה חילולי שבת"

    בנצי ליזרוביץ' עשה את השבת במחיצת רב המשטרה, הרב רמי ברכיהו שאמר לו בריאיון לאחר השבת: "כשאגיע הביתה אוכל לספר למשפחתי על החוויה הרוחנית כאן במירון, לא ראיתי דבר כזה,

    רב המשטרה, הרב רמי ברכיהו בעת יציקת שמן למדורת באיאן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב רמי ברכיהו שמונה לפני מספר חודשים לרב משטרת ישראל, שהה השבת ערב ל"ג בעומר במירון. לאחר שבועות רבים בהם עלה נושא חילולי השבת של השוטרים המאבטחים את ההילולה במירון, ובעקבות דיונים מעמיקים בין המפכ"ל אלשיך, רב המשטרה ברכיהו, רב המחוז הצפוני אנשיל פרידמן בהם התקבלו החלטות לצמצם את חילולי השבת, החליט הרב ברכיהו לשהות השבת ערב לג' בעומר מירון ואף הודיע על כך למפכ"ל וקיבל את הסכמתו. החלטת רב המשטרה באה כדי לעמוד מקרוב על הסיכומים שהתקבלו בענין קדושת השבת במירון.

    הרב ברכיהו היה אורחו של פקודו, רב המחוז הצפוני ומפקד זק"א צפון, הרב אנשיל פרידמן ושהה במטה זק"א כל השבת. נציין כי חפ"ק זק"א שודרג מאד השנה והיה אפשר לכנות אותו כ'בית מלון'. חדרים מסודרים, מיטות ואפילו מצעים לא היו צריכים להביא. הכל היה. אני שזכיתי ללוות את רב המשטרה בתפילות ובסיורים במהלך השבת אגדיר זאת – חוויה מיוחדת שבה הכרתי איש מיוחד ומלא תוכן ברוחניות.

    בליל שבת הצעתי לו להתפלל בקרלין (ששהו שם בשבת), מעט לפני תפילת מנחה שהתקיימה במתחם תולדות אהרן נגשתי עם רב המשטרה לאדמו"ר בסיועו של גבאי האדמו"ר, ר' יוחנן ברנשטיין, שהציג את הרב ברכיהו בפני האדמו"ר. הם שוחחו זמן קצר ולאחר מכן התפלל הרב בסמיכות לאדמו"ר כשמסביב הפרנצ'עס מלאים בחסידים ובמתפללים שבאו לחזות ולהתפלל עם האדמו"ר וחסידיו. הרגע המרגש היה בספירת העומר בקולי קולות כשאלפים מברכים את הספירה בקול רם.

    כשסיימנו ירדנו לחפ"ק זק"א שם סעדנו את סעודות השבת .סביב שולחן אחד וכ-50 איש שרנו את שירי השבת. הרב ברכיהו כובד לומר דברי תורה. לאחר הסעודה הצעתי לרב ללכת לעונג שבת אצל יוסי רוזנבוים איש חסד יקר ובעל משרד יח"צ. התלווה אלינו יו"ר זק"א יהודה משי זהב, ראש אג"מ של זק"א, חיים וינגרטן ומספר מתנדבים. בביתו של יוסי רוזנבוים ששהה אף הוא במירון בדירה, קיימנו עונג שבת סביב שולחן ערוך במטעמים וכל טוב כשמנכ"ל המרכז הארצי למקומות הקדושים, הרב שוינגר, ארל'ה סמט, אלי שפריי, חונה דייטש ועוד נמצאים במקום ומפליאים בקולותיהם.

    שירי הרגש שבקעו מעונג השבת היו מרוממים מאד וכשכובד גם שם הרב ברכיהו לדבר אמר כך: "אמנם אני פעם ראשונה בשבת במירון, אני מרגיש חוויה רוחנית מאד, כאן במירון רואים ומרגישים שאנחנו עם אחד ונשמה אחת. אני נהנה כאן מכל רגע ורגע". עונג השבת נמשך עד השעות הקטנות של הלילה.

    למחרת הלכנו להתפלל במנין מיוחד של החזן חונה דייטש וקידוש מיוחד לאחר התפילה. במהלך כל השבת ששהינו בחפ"ק זק"א הגיעו קצינים ושוטרים ששהו שם בשבת לשאול שאלות ולהתייעצות הן עם הרב ברכיהו והן עם הרב אנשיל פרידמן. חלק מהשאלות היו בגדר פיקוח נפש כמו הכרזה ברמקולים במירון על ילד כבן 3 שנעלם. לאחר הכרעה של הרבנים שהדבר מותר הכריזו על היעלמותו של ילד כבן 3. לאחר כשעתיים נמצא הילד בתוך המושב, סמוך לבאיאן.

    נכון, כשעה וחצי לקראת צאת השבת עלו שוטרים רגלית למערה ולמתחם למעלה וחלק קטן של השוטרים גם נפרסו במערה וכשהגיע הדבר לרב רמי ברכיהו ולרב אנשיל פרידמן הם הורו למפקדים שלא ישהו שוטרים במערה עד צאת השבת. "אי אפשר באירוע בסדר גודל כזה למנוע כלל חילולי שבת אבל אני אומר בוודאות ובאחריות, מנענו הרבה מאד חילולי שבת במירון. לא יכול לפרט הרבה. רק מיום שישי בערב שבת כששלחו פקודות שמנו לב שכל מה שסיכמנו מראש לא הושם בהוראות. מיד פעלתי מול המפכ"ל ותוך זמן קצר שונו ההוראות" אמר לי הרב ברכיהו.

    "שום רכב משטרה לא נסע בכל מירון גם לא ביישוב, מכניסת שבת ועד צאת שבת. אני שמח שהצלחנו לצמצם מאד את חילולי השבת סיכם רב המשטרה הרב רמי ברכיהו".

    לאחר צאת השבת עלינו למתחם ההדלקה בבאיאן, כובדנו בשפיכת שמן להדלקה ושימת צמר גפן. ביקשנו התפללנו ובשעה 01:15 ההתרגשות היתה גדולה ועצומה בפתיחת חגיגות ל"ג בעומר תשע"ז בהדלקה של כ"ק האדמו"ר מבאיאן.

    "ללא ספק" אומר לי הרב רמי ברכיהו "כשאגיע הביתה אוכל לספר למשפחה שלי על החוויה הרוחנית כאן במירון. לא ראיתי דבר כזה עם אחד ונשמה אחת". ואני אומר שזכיתי להכיר את האדם – רב המשטרה מלא תוכן רוחני, איש חכם ובר שיחה.

    ושנזכה שזכותו של רבי שמעון בר יוחאי יעמוד לכל אחד ואחד מאיתנו וימליץ טוב עלינו.



    0 תגובות