סוגר מעגל • הרב שרגא שלכטר ממציא מחדש את שיטת הטיפול

    צבי הדס No Comments on סוגר מעגל • הרב שרגא שלכטר ממציא מחדש את שיטת הטיפול

    הרב שרגא שלכטר מפתח שיטת טיפול חדשה "סדנת המעגל" • בריאיון מסביר הרב שלכטר על יתרונות השיטה והחוויה שבטיפול זה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עד היום היה הרב שרגא שלכטר מעביר את העקרונות של שיטות הטיפול שלו באמצעות קורסים בהם הכשיר מטפלים ברחבי הארץ, או באמצעות טיפולים פרטיים בקליניקה, רצוי זוגיים מבחינתו. אבל כיום, לאחר שנים של עיסוק בתחום, הוא מציע את הדבר החדש – 'סדנת המעגל'.

    "הכשרת מטפלים שיעסקו בנפש האדם כרוכה באחריות כבדת משקל", מסביר הרב שלכטר, "במשך השנים הרבות שבהן הייתה לי זכות להעמיד דור של מטפלים, הבנתי כי ברור כשמש שלצורך הכשרת מטפלים טובים נדרש ערך מוסף רב, מעבר לידע ולאינפורמציה טובה ומקיפה ככל שתהיה. כי המטפלים חייבים בראש ובראשונה לרכוש את היכולת להתחבר לעולם הרגשי של עצמם. רק דרך המודעות העצמית שלהם הם יוכלו ברבות הימים לתרגם זאת ולהיות לעזר גם לרבים, וזה מה שגרם לי לאחרונה לצאת בסדנאות".

    מדוע אתה ממליץ דווקא על סדנאות?
    "כאשר מדובר בלימוד דרך סדנאות, החוויה היא חזקה יותר ודינאמית. היא מעודדת חשיפה ויחד עם זאת שמירה הדוקה וללא פשרות על מקומם כפרטיים בקבוצה. אין תחליף לעוצמות שיש בקבוצה ולאנרגיות התרפיות המאפשרות נגיעה ברבדים העמוקים ביותר בנפש האדם ומאפשרות יצירת חוויה מתקנת לחוויות קודמות שהשאירו חותם.

    איך עושים בפועל?
    "ברגע שמציפים את הקונפליקטים בתוך הקבוצה ומשקפים למשתתפים את מה שקורה בתוך עולמם הרגשי, על איזה כפתורים הם לוחצים ומה הם חווים, אז עצם הקונפליקט ויכולת הכלתו יוצרים חוויה מתקנת לחוויות קודמות שבהן לא הייתה יכולת של הכלה. וממש כמו בכלל של 'כבולעו כך פולטו' – שהדרך לפליטת חמץ מהכלי עוברת דרך בליעתו ואין כל אפשרות אחרת, כך גם בעולמנו הרגשי. אין די בתובנות שכליות טובות ככל שיהיו, אלא נדרשת חוויה מתקנת כדי לפלוט את החוויות הקשות החוצה".

    הרב שלכטר מבשר כי בשבועות הקרובים הוא עומד לצאת עם סדנאות ברחבי הארץ. מדובר בסדנאות מרוכזות נפרדות לגברים ולנשים, באורך של עשרה מפגשים שכל אחד מהם נמשך שלוש שעות, בקבוצות קטנות של לכל היותר חמישה עשר משתתפים. הסדנאות מומלצות למטפלים מחנכים ולכל אדם המבקש להכיר את עצמו טוב יותר ולשפר את איכות חייו וחיי סביבתו ללא הכר.

    האזינו לתכנית 'עניין משפחתי – עולם של רגש' בהגשת הרב שרגא שלכטר ויואב דיליאון המשודרת מדי חמישי ב-10:00 ב'קול חי'.

    להאזנה לתכנית האחרונה – הקליקו כאן



    0 תגובות