אני והצדיק לבד • לנתב את העצמה ממירון אל תוך הסטנדר

    א. אבן צור No Comments on אני והצדיק לבד • לנתב את העצמה ממירון אל תוך הסטנדר

    בדרכו הנפלאה, מביע א. אבן צור, את הכמיהה ואת הרגשות הייחודיים שיש במירון ומגלה איך בדיוק אפשר, ביום שלמחרת, לנתב את כל העצמות והתרוממות הרוח שחווים במירון לתוך הסטנדר

    הריקודים בפתח הציון
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לא ספרתי, אני לא יודע כמה פעמים מוזכר רבי שמעון בר יוחאי בש"ס, אבל לא צריך לדעת מספרים כדי לדעת כי חלק גדול ונכבד מתורת העם היהודי נאמרה ונמסרה מפי רבי שמעון בר יוחאי.

    זה קושר אותי לחוויה רוחנית מעצימה, שעה שעמדנו אל מול ציונו הק' של מרן החפץ חיים זצוק"ל. אתה עומד מול הציון וחושב, כאן, למרגלותיך נמצא היהודי הקדוש שאת משנתו אנו לומדים מכיתה ב' או ג' עד היום הזה, כמעט שאין יהודי ואין יום שאנו לא נזקקים במישרין או בעקיפין למשנתו של המשנה ברורה או שמירת הלשון, והנה עכשיו, אני נמצא לידו, זו תחושה עילאית מחסירה פעימת לב, משהו עוצר ברגע כזה. – הלב נשפך כמים, הרגשות הפנימים גואים, תחושת ההתמצאות הסביבתית נעלמת, כאילו אין עוד מישהו בסביבה, אתה והצדיק בלבד.

    וכשאתה והצדיק לבד, מי או מה יכול להפריע?
    וזו אחת התופעות המפליאות והמלהיבות בהילולא דבר יוחאי. מאות אלפים גודשים את ההר ומבואותיו, איש איש וסגנונו, כולם "מטפסים" למעלה ההר, לציון הקדוש. אבל למרות שמאות אלפים נמצאים שם, עדיין כל אחד מרגיש את הלבד, את ה"אני והצדיק". קולות השירה והתפילות המתנגנים ברקע אינם פוגעים ואינם מכהים את הכח הרוחני של "קודשא בריך הוא ואורייתא וישראל – חד הם". זה לא יכול לקרוא בהתכנסות אחרת, זה לא קיים אצל עם אחר, וזה לא תלוי בדרגתו של האדם, גם פשוטי העם שלא גרסו מימרא אחת של רבי שמעון בר יוחאי קשורים בנשמתם לתורה, זה ניכר עליהם גם אם אינם יודעים לבטאות זאת באותה מנגינה, לתחושה הזו אין כללים גשמיים. זה מעל…
    וזה חוזר על עצמו כל שנה ושנה.

    וכשחוזרים לסטנדר הפרטי שלנו, כאילו יותר קשורים לרבי שמעון בר יוחאי, השייכות מתעצמת, ההרגשה היא "הייתי שם". פתאום הדברים מקבלים עצמה אחרת, כאילו למדתי בישיבה של רבי שמעון בר יוחאי. – וזו האמת הטהורה, כי אכן כשאנו יושבים רכונים על דברי רבי שמעון בר יוחאי והוגים בדבריו, מפלפלים במשנתו, מנסים להבין יותר, מתייגעים, זהו רגע של "אני והצדיק" לבד.

    בישיבה הזו של רבי שמעון בר יוחאי לומדים תלמידיו, לומדים הרשב"א והריטב"א ושאר ראשונים, הרמב"ם והשולחן ערוך, גדולי אחרונים ומעתיקי השמועה שבכל דור, הם אמנם יושבים בספסלים הקדמיים, אנו יושבים מאחור, אבל עדיין דברי רבי שמעון בר יוחאי מדברים גם אלי, הקטן, היגיעה והרצון העז להבין דבריו משייכים ומחברים אותי לרבי שמעון בר יוחאי יותר מכל דבר אחר.

    תורתו מגן לנו היא מאירת עינינו – הוא ימליץ טוב בעדנו.



    0 תגובות