בתום דיון ארוך: הכנסת אישרה הלילה את חוק התאגיד

    איתי גדסי No Comments on בתום דיון ארוך: הכנסת אישרה הלילה את חוק התאגיד

    לאחר לילה ארוך של נאומים, הכנסת אישרה סופית את הצעת חוק השידור הציבורי הישראלי, המכונה חוק התאגיד • איתן כבל: "לא חלמתי בחלומותיי הגרועים ביותר שכך תסתיים התקופה"

    מליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה לפנות בוקר בקריאה שניה ושלישית  את הצעת חוק השידור הציבורי הישראלי – תאגיד החדשות.

    הצעת החוק אושרה בתמיכתם של 43 חברי כנסת ובהתנגדותם של 33 חברי כנסת .

    הצעת החוק מסדירה הקמה של תאגיד שידור נפרד ועצמאי לעניין חדשות וענייני היום, במבנה דומה לתאגיד השידור הישראלי, בפיקוחה של מועצה ייעודית נפרדת, שייוחד כולו לשידורי חדשות וענייני היום (להלן – תאגיד החדשות).  תאגיד החדשות יפעל במקום חטיבת החדשות בתאגיד השידור הישראלי. תאגיד החדשות יפעל בממשל תאגידי דומה לזה הקבוע בחוק ביחס לתאגיד השידור הישראלי ובכלל זה לעניין מועצה של נציגי ציבור, מנהל כללי וועדת איתור.

    תאגיד החדשות יפיק את החדשות שישודרו במסגרת שידורי הטלוויזיה והרדיו, ויופצו באתר האינטרנט של תאגיד השידור הישראלי. כחלק משידורי הרדיו תהיה רשת רדיו ייעודית לעניין חדשות ותכניות בענייני היום.

    מוצע לקבוע כי לתאגיד החדשות תהיה מועצה בת עשרה נציגי ציבור. המועצה תמונה בידי שר התקשורת, לפי המלצה של הוועדה לאיתור מועמדים לפי הקבוע בחוק.

    הצעת החוק קובעת כי עובדי חטיבת החדשות בתאגיד השידור הישראלי, יעברו, בכפוף להסכמתם, לתאגיד החדשות שיוקם, באותם תנאי שכר וחוזי העסקה ובאותם תפקידים, והמנהל הזמני לא יבצע כל שינוי בתנאים ובתפקידים של עובדים אלה.

    הצעת החוק קובעת  כי התקציב השנתי של תאגיד החדשות יעמוד על סכום של 135 מיליון שקלים חדשים,

    יו"ר הוועדה המשותפת, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), פתח את הדיון בהצעת החוק ואמר: "אני מבקש את תמיכת החברים בהצעת החוק, לאחר עבודת ההכנה הרצינית שנעשתה בוועד בכ-40 שעות דיונים. הצעת החוק הזו מתקנת את זו הקודמת אשר הקימה את תאגיד השידור הציבורי, ויוצרת למעשה שני תאגידים – תאגיד חדשות ותאגיד כאן, והצעת החוק מסדירה גם את יחסי הגומלין ביניהם ותקציביהם. החוק הקודם יצר את הסיטואציה שבה עובדי רשות השידור הולכים הביתה, ואנו בוועדה דנו רבות בניסיון לפתור את זה.  חלקם עוברים לתאגיד, חלק ייהנו מהסדרי פרישה טובים, וחלקם ייקלטו במשרות בשירות המדינה. אני מבקש לאשר את התיקון הראוי הזה ולדחות את כלל ההסתייגויות, כדי לאפשר את תחילת הפעילות הראויה של שידורי הרדיו והטלוויזיה בשני התאגידים כבר ב-15 לחודש".

    יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) אמר: "התהליך הזה היה אולי המבזה ביותר שחווינו בשנים האחרונות. הצעת חוק רדודה, לא אפויה, שבאה רק כדי לרצות את ראש הממשלה. היינו כולנו שחקנים בתיאטרון שלו, פיונים קטנים. עשו שימוש זול וציני בעובדים, שהאמינו לראש הממשלה עד לרגע האחרון שהוא ראה את האור, והבינו רק בעת האמירה האומללה של הכנ"ר. לא חלמתי בחלומותיי הגרועים ביותר שכך תסתיים התקופה. במצב הזה שנוצר היום, אסור לאלדד קובלנץ להגיע לעבודה בלי לשים פתק בכותל, וזה לא יסתיים פה, יהיה גם תיקון 9 ותיקון 10, אם הכל לא יקרוס קודם".

    ח"כ אילן גילאון (מרצ) ניצל את זמן הדיבור שלו בכדי להקריא את רשימת מאות המפוטרים מרשות הציבור, ובסיום ביקש מהם סליחה והוקיר להם תודה על עבודתם.

    ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני): גדלתי במקום הזה ואני אסירת תודה לו. כל כך הרבה למדתי שם. למרות הקשיים, לא השפילו אנשי רשות השידור מבטם. החטא הזה לא יכופר, לא היה כמוהו בתולדות המדינה. ידענו דברים קשים מאוד, אבל המודל הזה של סגירה-פתיחה, אוי ואבוי לנו אם יחזור על עצמו. וכל זה בברכתו של יו"ר הסתדרות מכהן. יהיה זה לדיראון עולם. בואו נחשוב פעם הבאה לפני שמחרבים לטובת פנטזיות. קל להרוס וקשה לבנות. לבי עם העובדים שקיבלו את השבורה המרה אתמול.

    ח"כ עליזה לביא (יש עתיד): כך לא מסיימים, כך לא נפרדים, בטח לא מסמל כל כך משמעותי בחיינו. זה נעשה בברוטליות. הציבור מזהה שיש פה פוליטקאים קטנים וציניים. זה כל כך שקוף ומובהק

    ח"כ אורלי לוי-אבקסיס: פנתה אלי עובדת רשות השידור בת 54, שבעלה פוטר מהיי טק. היא עבדה 20 שנה וכעת זכאית לפנסיית גישור בסך 2,500 ₪ בחודש בלבד.

    אלעזר שטרן (יש עתיד): ראש הממשלה אינו חש בטוב ונאמר לי שהוא מחפש קיזוז. זה לא מפליא אותי, הוא עושה מהכנסת צחוק כבר שלושה חודשים. אולי פעם אחת יודה ויאמר טעיתי?

    יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד) השיב: התהליך תקין והאופוזוציה התבכיינה שלא לצורך.  היא זו שלא כיבדה את תקנון הכנסת. לפיד הוא זה שלחץ על הקמת התאגיד בזמנו.הכנ"ר החליט על דעת עצמו, ראש הממשלה לא ידע על כוונותיו. השידורים צריכים להתחיל ב-15 במאי. בא המנכ"ל ואמר: רשות השידור והמפרק לא משתפים איתנו פעולה לאורך זמן, ובנוסף אמר שהוא לא יכול לקלוט 500 עובדים שצריכים להגיע מהרשות ביום אחד.  אנחנו לא מתערבים פה במינויים. התקשורת מגוונת, יש ערוצים רבים. בהארץ פרסמו שני מאמרים עלי על רקע עדתי. ידיעות אחרונות פרסם מאמר מטומטם על המשקל שלי. אז אני אומר לאברמוביץ', תתחיל להתייחס עניינית. אני כתבתי מאמר תגובה, אבל הפנו אותי למכתבים למערכת. הנה חלק מהמאמר: "מה קורה כשקבוצה אחת מרגישה מתוסכלת? היא לוקחת פטרונות. זו אותה לוגיקה שמכפישה את בני משפחתו של ראש הממשלה". אני שם את המדינה לפני טובתי, לעומת מה שהם טוענים. מה אומרים? לא אומרים כלום".



    0 תגובות