מכתב הרבנים: "לא להגיע למירון כלל לפני חמש בבוקר יום ראשון"

    איתי גדסי No Comments on מכתב הרבנים: "לא להגיע למירון כלל לפני חמש בבוקר יום ראשון"

    קריאת קודש מפי רבנים וגדולי תורה: "נמצא כי כל מי שמגיע למקום במהלך ליל מוצאי שבת – הרי הוא הגורם הישיר לחילולי השבת ההמוניים במהלך יום השבת" • "לא להגיע למירון כלל לפני השעה חמש בבוקר יום ראשון"

    צילום: משה עזריאל, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת יום ל"ג בעומר שיחול השנה במצאי שבת יצאו גדולי התורה במכתב מיוחד בו הם קוראים לציבור לדחות את העליה למירון לשעות הבוקר המוקדמות של יום ראשון ובכך למנוע את ההערכות במקום של כוחות ההבטחה וההצלה, וגם את ההערכות בשאר חלקי הארץ של חברות התחבורה, הסדרנים והנהגים, שמתחילים את היערכותם בעצם יום השבת עבור המגיעים במוצאי שבת.

    במכתבם המתפרסם כותבים הרבנים:

    "עומדים אנו סמוך ונראה ליומא דהילולא קדישא של ע'יר ו'קדיש מ'ן ש'מיא נ'חית התנא האלוקי אור מופלא רום מעלה אשר על פיו אנו חיים רבי שמעון בר יוחאי זכותו תגן עלינו אמן, אשר מנוחתו כבוד באתרא קדישא מירון
    וכמנהגם של ישראל קדושים מקדמת דנא אשר עולים אל ציונו הקדוש לעלות ולראות אל ציונו הקדוש של אדונינו הרשב"י, ולהעלות אבוקה להצית את להבת האמונה בליבותינו, ולהיוושע בדבר ישועה ורחמים, ישועות מעל דרך הטבע, כמקובל מגדולי עולם מנוחתם עדן".

    "והנה בשנה זו חל יומא דהילולא קדישא במוצאי שבת קודש, ובעקבות כך נערכים במקום, כוחות האבטחה וההצלה, ובכל חלקי הארץ, חברות התחבורה, הסדרנים והנהגים וכו' – בעצם יום השבת קודש רחמנא ליצלן, כדי לעמוד הכן עבור המגיעים בשעות הלילה של מוצאי שבת".

    "ובכך נמצא כי כל מי שמגיע למקום במהלך ליל מוצאי שבת – הרי הוא הגורם הישיר לחילולי השבת ההמוניים במהלך יום השבת, וכל זה בנוסף לחילול ד' הנורא שנוצר מחמת כך, ואוי לנו מאימת הדין, ד' ירחם.
    לזאת קוראים אנו בקריאה קדושה שלא להגיע למירון כלל לפני השעה חמש בבוקר יום ראשון ובכך נזכה יחד עם מקדשי שביעי לקדש את יום השבת ולקדש שם שמים. ובזכות השמירה על קדושת השבת – מקור הברכה נזכה להבטחתו של רשב"י זיע"א 'אלמלי שמרו ישראל שני שבתות מיד נגאלים' במהרה בימינו אמן".

    "על החתום, למען קדושת השבת, מרנן ורבנן: הגאון רבי ציון בוארון, ראש ישיבת אור החיים וחבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז, הגאון רבי בן ציון מוצפי, זקן חכמי מרוקו הגאון רבי יהושע מאמאן, ראש ישיבות יקירי ירושלים הגאון רבי יהודה כהן, ורב שכונת מקור ברוך הגאון רבי אהרון ירחי".



    0 תגובות