ממשיך לזנק • שיא חדש לביטקוין, שווי המטבע יותר מ-1,700 $

    admin2 No Comments on ממשיך לזנק • שיא חדש לביטקוין, שווי המטבע יותר מ-1,700 $

    בתחילת החודש המטבע רשם שיא שווי במסחר שלו ונסחר בכ-1,400 דולרים, אתמול הוא המשיך לזנק ב 21% ושוויו הוא 1,700 דולרים למטבע בודד • רכשתם בעבר למרות החשש? יש לכם סיבה טובה לחייך

    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שוב שובר המטבע הווירטואלי, הביטקוין, שיא. ולאחר שבתחילת החודש עמד ערכו על 1,400 דולר למטבע. אתמול (ג') שבר המטבע את השיא של עצמו ולראשונה בהיסטוריה נסחר הביטקוין ביותר מ 1,700 דולר למטבע. בכך רושם המטבע הוירטואלי עלייה של 21% בתשעה ימים.

    כפי שכבר דווח, לאחר שבתקופה האחרונה צנח המטבע בעקבות החשש שסין תפעל נגדו במדינתה, חזר המטבע להיסחר ושבר שיא. נראה, כי השיא מגיע לאחר שהרשות לניירות ערך בארה"ב הודיעה על בחינה מחודשת של אישור המטבע לסחר. וגם יפן אישרה לאחרונה את השימוש במטבע במדינה וכיום המטבע מאושר לתשלום. מצב המטבע ברוסיה דומה לזה בארה"ב כאשר יש דיונים סביב אישור הביטקוין ושאר המטבעות הווירטואליים כמטבעות מאושרים לתשלום וסחר.

    הביטקוין ידע עליות ומורדות, היו תקופות שערכו של ביטקוין היה דולר אחד בלבד. ב-2011 המטבע זינק ל-32 דולרים וב-2013 עם צבירת פופולאריות, עלה ערכו עשרות מונים והגיע לשיא של 1,200 דולרים למטבע ביטקון בודד. השמחה לא ארכה זמן רב כי מיד לאחר מכן קרס המטבע ונסחר בכ-750 דולר. וכעת כאמור מתחילת החודש כשהמטבע רשם שיא שווי במסחר שלו, והוא נסחר רק בכ-1,400 דולרים. ואתמול הספיק שווי המטבע לזנק ב 21% תשואה בתשעה ימים.

    הביטקוין נוצר בשנת 2008. הוא מוגדר כמטבע ווירטואלי שהמחזיקים בו משתמשים בארנק דיגיטלי היושב על שרתים ייחודיים ומרוחקים המבטיחים את שמירת המטבעות. מערכת מטבעות הביטקוין מחזיקה בחשבונות מפוזרים ברחבי העולם על מנת להבטיח את נזילותו הכספית ושמירת שוויו של המטבע, והוא אינו מנוהל על ידי ממשלה או בנק מרכזי כלשהו.

    בעולם מקבלים את המטבע כשנוי במחלוקת. את הטענה המרכזית נגד המטבע הווירטואלי מובילים הכלכלנים בארה"ב, האיחוד האירופי, סין ורוסיה. לטענתם, עובדת היותו מטבע ווירטואלי מקל על ארגוני הטרור ושאר גורמים עברייניים להחזיק בממון רב מבלי להותיר עקבות ולהזדקק לשירותי בנקים מרכזיים ושירותי הכספים של המדינות. דבר המסייע לארגוני הטרור והעבריינים בפעילותם. כמו"כ מסייע המטבע הווירטואלי לעבירות רבות כדוגמת הלבנת הון. יש לציין, כי מנגד יש כלכלנים הרואים במטבע מגמה חיובית.

    לסיום, אלו שבכל זאת רכשו את המטבעות הווירטואליות בתחילת דרכם, היום יכולים רק לחייך כל הדרך אל הבנק.



    0 תגובות