דרמה בארה"ב • זה לא קומי: טראמפ פיטר את מנהל ה FBI ג'יימס קומי

    admin2 No Comments on דרמה בארה"ב • זה לא קומי: טראמפ פיטר את מנהל ה FBI ג'יימס קומי

    לאחר שספג בימים האחרונים ביקורת מהילארי קלינטון, ולאורך כל התקופה האחרונה לא פסקו חיציו של טראמפ להישגר לכיוונו, כעת בעצת היועץ המשפטי הנשיא טראמפ מפטר את מנהל ה-FBI "הדבר הכי טוב שקרה להילארי קלינטון" ג'יימס קומי

    18:20
    24.04.24
    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on הנשיא ביידן חתם על החוק להעברת סיוע לישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בארצות הברית נרשמו אתמול פיטורים מהדהדים. הנשיא דונלד טראמפ פיטר אמש את ג'יימס קומי מנהל ה-FBI לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה וסגנו המליצו להדיחו. בבית הלבן מדגישים כי ההדחה נכנסה לתוקף באופן מיידי, והחיפושים אחר מועמד חדש לתפקיד מנהל ה-FBI, החלו מיד עם קבלת ההחלטה על ההדחה. את ההודעה על כך מסר דובר הבית הלבן שון ספייסר, והוסיף שקומי קיבל הודעה על הדחתו זמן קצר לפני פרסום ההחלטה להדיחו.

    במכתב הפיטורים כותב הנשיא טראמפ: "האף-בי-איי הוא אחד המוסדות היקרים והמוערכים ביותר של האומה שלנו והיום אנו מציינים התחלה חדשה עבור היהלום שבכתר של אכיפת החוק שלנו".

    ג'יימס קומי נכנס לתפקידו בתקופת אובמה וביולי 2013 אושר בסנאט מינויו לתקופה של 10 שנים, כשלפני זה כיהן כממלא מקום של התובע הכללי בתקופת כהונתו של הנשיא ג'ורג בוש. התפקיד מוגדר בין המשרות החזקות ביותר בעולם.

    ב-2016 התערב קומי במירוץ לנשיאות, דבר שהיה מנוגד לעמדת האף-בי-איי במשך השנים. אז פרסם קומי את ההחלטה לא להמשיך לחקור את האשמות נגד שרת החוץ דאז, הילארי קלינטון, או מי מעובדיה בפרשית האימיילים, בעת שכיהנה כמזכירת המדינה. עם זאת, הוא גם ניצל את ההזדמנות כדי לנזוף בקלינטון והגדיר את מעשיה "כרשלניים ביותר" באופי התנהלותה עם המידע רגיש.

    כבר אז טראמפ, שהתמודד מול קלינטון במירוץ לנשיאות, דיבר על הפסקת החקירה בנקודה זו, ובמטה הבחירות של טראמפ לעגו ל-FBI בראשותו של קומי בגין ההתערבות הפוליטית. רק ימים ספורים לפני הבחירות, קומי שוב התערב בתהליך הבחירות, והודיע לקונגרס כי ה-FBI פותח מחדש את חקירתה של קלינטון. ולאחר כמה ימים הודיע לקונגרס כי האף-בי-איי לא מצא סממנים פלילים במעשיה.

    חשוב לציין שגם קלינטון עצמה זוקפת את כשלונה בבחירות לדבר החקירות בפרשת האימיילים שבחרו ב-FBI לפרסם בעיתוי הרגיש, אז גם צייץ טראמפ כתגובה לטענותיה "הדבר הכי טוב שקרה להילארי הוא מנהל ה-FBI ג'יימס קומי".

    מכתב הפיטורים שקיבל מנהל ה-FBI ג'יימס קומי
    מכתב הפיטורים שקיבל מנהל ה-FBI ג'יימס קומי

    RAM פורום רוטר



    0 תגובות