היכון, הכן: טבע, ספורט, משפחה ומה שביניהם

    גולדי גרוסמן No Comments on היכון, הכן: טבע, ספורט, משפחה ומה שביניהם

    יוצאים לטיול? הנה כמה טיפים שיהפכו אותו לחוויתי ומגבש במיוחד • רחל שריקי עם משחקים משפחתיים שמתאימים לטבע שלכם

    אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הקיץ כבר פה, המרחב הירוק מזמין, בקבוק מים , כובע ו… ביי! אנחנו יוצאים לטבע, אז על הדרך, קבלו מעט רעיונות מבריקים לפעילות פשוטה אך מהנה ומפתחת, על הדרך ירוויחו הילדים שלכם כמה דברים טובים, כמו מודעות והתמצאות במרחב, שמירה על שיווי משקל במהירויות משתנות, חיזוק שרירים כללי, מהירות תגובה ומעל הכל המון כיף וקשר חוויתי עם אמא.

    הכובע שקובע

    מפזרים כובעי שמש על הרצפה או על הדשא, הילדים מסתובבים וכשהמנחה (אמא, אבא או ילד שתבחרו) אומר 'שמש' אחת שתיים! כל הילדים ניגשים ולוקחים כל אחד את הכובע הקרוב אליו, וכעת האקשן הולך ומתגבר, המנחה נותן הוראות מהקל אל הכבד ומאתגר את הילדים, לדוגמא: 'זרקו ותפסו את הכובע' , 'זרקו, הסתובבו ותפסו', 'זרקו, הסתובבו, מחאו כף ותפסו', 'זרקו, התיישבו ותפסו' כמובן להיזהר כל הזמן שהכובע לא יפול.

    הכובען הזריז

    מניחים את הכובעים על הקרקע והילדים קופצים ביניהם ומתקדמים ביניהם בכל מיני צורות הליכה- הליכת דוב/ עקב בצד אגודל/ דילוגים/ הליכת צפרדע/ הליכת ארנב, כשהמנחה אומר 'שמש' הילדים חובשים מהר את הכובע הקרוב אליהם, בכל פעם מוציא המנחה 2 כובעים מהקרקע (לפי כמות המשתתפים) עד שנותרים 3 כובעים, (מעין משחק הכסאות) שלושת הילדים שהצליחו להישאר בכל פעם עם כובע עליהם הם הכובענים והם אמורים לרוץ אחרי שאר הילדים ולהלביש להם את הכובע, מי שחבשו לו את הכובע הופך להיות כובען, המטרה להפטר מהכובע מהר ככל האפשר.

    מתגלגל ומתגלגל בדשא

    הילדים תופסים את הכובע בין כפות הרגליים ומתגלגלים ומנסים להחזיק כמה שיותר זמן את הכובע מבלי להפילו, אפשרות לעליית שלב בקושי- על הילדים לתפוס בין הידיים בקבוק מים ובין הרגלים כובע וכך להתגלגל מבלי להפילם.

    מי שמדלג ומצליח- מרוויח

    משכיבים את הבקבוקים בשורה עם רווחים יחסית גדולים ביניהם והילדים קופצים ביניהם עם רגליים צמודות ברצף מבלי לגעת בבקבוקים, מי שמצליח אפשר להגדיל לו את הרווחים.

    אני מגלגל, להתעמל מתרגל

    הילדים יושבים, מתחת לכפות הרגליים הם מניחים בקבוק, ומגלגלים ודוחפים את הבקבוק קדימה באמצעות כפות הרגליים, כשהבקבוק מתקדם הם אמורים להתקדם באמצעות כפות הרגליים בעקבותיו.
    כעת הם עומדים ומניחים כף רגל אחת על הבקבוק ומגלגלים אותו, כעת מחליפים רגל ושומרים כל הזמן על שיווי משקל.
    שיהיה לכם קיץ נפלא מלא חוויות והעיקר מלא בריאות!

    הטיפים באדיבות רחל שריקי מורה לספורט טיפולי באזור רמות בי-ם, בוגרת מכון וינגייט [email protected]



    0 תגובות