פרלמנט בבלגיה אסר שחיטה כשרה; הקהילה היהודית: זה "יודן ראוס"

    בקהילה היהודית בבלגיה אמרו בתגובה כי "באירופה עדיין מהדהדת הקריאה 'יודן ראוס' וההחלטה למנוע אוכל כשר כמוה כקריאה ליהודים: 'יהודים החוצה'! בקהילה מתכוונים גם לנקוט בצעדי מחאה נגד ההחלטה אולם לא פירטו באלו צעדים ינקטו
    אבי יעקב 1 Comment on פרלמנט בבלגיה אסר שחיטה כשרה; הקהילה היהודית: זה "יודן ראוס"

    זעם והלם באירופה: הפרלמנט במחוז וולוניה אוסר את השחיטה הכשרה במחוז, למרות שהוכח כי אין כל צער בעלי חיים בשחיטה היהודית | הקהילה היהודית מתכוונת לנקוט צעדי מחאה: "בירת האיחוד האירופי הטילה כתם שחור על שמיה המתקדרים של אירופה' | נשיא ועידת רבני אירופה: אם אירופה תהפוך למזרח התיכון באי סבלנותה למיעוטים, ניווכח שאכן האסלאם הקיצוני ניצח אותנו'

    ההצבעה בפרלמנט הוולוני, הבוקר
    בקהילה היהודית בבלגיה אמרו בתגובה כי "באירופה עדיין מהדהדת הקריאה 'יודן ראוס' וההחלטה למנוע אוכל כשר כמוה כקריאה ליהודים: 'יהודים החוצה'! בקהילה מתכוונים גם לנקוט בצעדי מחאה נגד ההחלטה אולם לא פירטו באלו צעדים ינקטו
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אירופה צועדת לאחור: הפרלמנט הוולוני בבלגיה הצביע היום (ו') פה אחד בעד הצעת חוק האוסרת את השחיטה ללא הימום, ובכך למעשה נאסרת השחיטה הכשרה על פי ההלכה היהודית.

    "לפני כשבועיים אפשרו חברי ועדת החקלאות של הפרלמנט לראשי הקהילה היהודית להופיע בפניהם, וגם אתמול עדיין ביקשו שאשלח להם השלמות בכתב, אולם הם היו נחושים בהחלטתם ולא שעו לדברים שהשמענו", אמרו ל"קול חי" רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי הרב אברהם גיגי ונשיא הקונסיסטואר הבלגי מר פיליפ מרקביץ.

    הרב גיגי הוסיף: 'אמרתי להם, בין שאר הטיעונים המדעיים והחוקיים, כי זו צביעות: צייד ברברי כשמשסים כלבים בחיות ובהמות שנורו לשם שעשוע מותר על-פי החוק. היש ברבריות גדולה מזו!? לא אלמן ישראל ואנו נילחם בנחישות נגד החקיקה שנאסרה גם על-ידי בית המשפט לחוקה, בכל האמצעים העומדים לרשותנו' – אמר הרב גיגי.

     

    הרב גיגי, הבוקר, בכניסה לפרלמנט

    הרב גיגי, הבוקר, בכניסה לפרלמנט

    נשיא 'ועידת רבני אירופה' ורבה של מוסקבה הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר בתגובה להחלטה, כי ההתקפה נגד חופש הדת ליהודים ולמוסלמים בעיצומה. "מפלגות הממסד מנסים לעלות על גל השנאה והפחד שזורעים המפלגות הקיצוניות בכדי לזכות בקול הבוחר. אם אירופה תהפוך למזרח התיכון בחוקיה ובאי סבלנותה למיעוטים השונים, ניווכח שאכן האסלאם הקיצוני והרדיקלי ניצח אותנו".

    לדבריו, מצער שמליבה של אירופה מקום שהיה צריך להיות לדוגמא לכל מדינות היבשת יוצאת הקריאה למלחמה בחופש הדת של המיעוטים. בירת האיחוד האירופי מטילה כתם שחור מעל שמיה המתקדרים של אירופה". לדברי הרב גולדשמידט, "יהודים מסרו את נפשם גם בתקופות האפלות ביותר בהיסטוריה כדי לאכול אוכל כשר, חלפו רק שבעים שנה לאחר שהרייך השלישי בצביעות אכזרית אסר בשם 'ההומניות' את השחיטה הכשרה טבח באכזריות מיליוני יהודים והחריב את אירופה. ניאבק יחד עם הקהילה היהודית בבלגיה בהחלטה האומללה בכל הכלים העומדים לרשותנו".

    כאמור, לפני כשבועיים הופיעו ראשי הקהילה היהודית בפני חברי ועדת החקלאות המורכבת מנציגי וראשי המפלגות בפרלמנט הוולוני. הרב גיגי מספר כי הציג בפניהם חוות דעת מדעית-רפואית של אחד מגדולי המומחים בעולם לכאב, ד"ר ז'אן מישל גורט, ולפיה אין ספק ששיטות ההמתה הנהוגות באירופה מסיבות כאב אלפי מונים יותר מהשחיטה היהודית הכשרה שהיא מוכחת כשיטה המסיבה הכי פחות כאב לבהמה.

    "הוכחתי כי גם בשיטות ההמתה שלהם בהימום ע"י יריית אקדח, ביד או במכת חשמל יש עשרות תקלות ומי שהיה בבתי המטבחיים שלהם יכול לראות גם בעניים לא מקצועיות כי הבהמות מתפתלות מכאב עד שהן מתות. הוכחתי חד וחלק כי השחיטה היהודית היא שיטת ההמתה הקצרה ביותר ובתוך שניות הבהמה מתה. הסברתי להם כי החקיקה שהם עומדים להצביע עליה מנוגדת לחוק יסוד זכויות האדם המחייבות את כל מדינות האיחוד וחוקי היסוד של בלגיה וכי כך גם קבע בית המשפט לחוקה של וולוניה אולם כאמור הם אפשרו לנו לדבר כפי שצפינו 'רק לשם הפרוטוקול בלבד'. אנו נתכנס בינינו ונחליט על הצעדים שננקוט כדי לבטל את ההחלטה המבישה", אומר הרב גיגי.

     

    הרב גולדשמיט והרב גיגי במשרד החוץ האוסטרי

    הרב גולדשמיט והרב גיגי במשרד החוץ האוסטרי

     

    בקהילה היהודית בבלגיה אמרו בתגובה כי "באירופה עדיין מהדהדת הקריאה 'יודן ראוס' וההחלטה למנוע אוכל כשר כמוה כקריאה ליהודים: 'יהודים החוצה'! בקהילה מתכוונים גם לנקוט בצעדי מחאה נגד ההחלטה אולם לא פירטו באלו צעדים ינקטו.

    הרב מנחם מרגולין מנכ"ל "מרכז רבני אירופה" אמר בתגובה: "בירת האיחוד האירופי הטילה כתם שחור על שמיה המתקדרים של אירופה. בזמן שמארין לה פן מפחידה את יהודי אירופה ומאיימת לאסור את השחיטה בצרפת, הפרלמנט בבלגיה לצערינו בחר באותה דרך עלובה וקיבל החלטה היסטורית מעציבה. מרכז רבני אירופה ואיגוד הארגונים היהודיים באירופה נחושים להמשיך את המאבק על חופש הדת של יהודי אירופה ולהבטיח את המשך קיום השחיטה הכשרה. "לא נחזור לימים בהם הנתינים היהודים היו אזרחים עלובים שהממשלה התייחסה בזלזול אליהם ואל אורח חייהם".

    בפגישה שהתקיימה השבוע בלונדון סיפר ראש ממשלת אנגליה לשעבר דייויד קמרון לרב מנחם מרגולין מנכ"ל מרכז רבני אירופה על מאבקו להבטיח את השחיטה הכשרה באנגליה ואמר שימשיך בכל תפקידיו הציבוריים לסייע בנושא הזה".

    נזכיר כי בערב חג שביעי של פסח הודיע הפרלמנט כי ההצבעה על הצעת החוק נגד השחיטה תתקיים ביום שלישי, יום טוב שני של גלויות. רק לאחר בקשתם של הרב אברהם גיגי נציגי הקונסיסטואר הבלגי ונשיא 'מחזיקי הדת' באנטוורפן הרב פנחס קורנפלד לאפשר לנציגי הקהילה להביע את עמדת היהדות בפני חברי הפרלמנט בטרם תתקיים ההצבעה, התקיים הדיון וההצבעה נדחתה אכן ליום שישי ט' אייר תוך 'התחשבות' בקהילה היהודית.

    כחודשיים קודם להצבעה הודיע בית המשפט לחוקה במחוז ולוניה לבקשת הקהילה היהודית על החלטתו ולפיה 'השחיטה היהודית הכשרה מותרת על פי החוק הבלגי' והיא תימשך כהלכה, וכי 'הגבלת השחיטה הכשרה מצמצמת בצורה מוגזמת ובלתי סבירה את חופש הדת, פוגעת משמעותית ומנוגדת לחוקי יסוד זכויות האדם וזכויות הדת בבלגיה'. כחודש קודם החלו כמה סנטורים חברי הפרלמנט הוולוני במסע נגד השחיטה הכשרה.

    בלגיה היא פדרציה המורכבת משלושה מחוזות: פלנדריה, ולוניה ובריסל. מחוז ולוניה מונה כ- 3.5 מיליון נפש שהם כ-33% מתושבי בלגיה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בישראל מותרת שחיטה כשרה.אפשר לעלות לארץ כולם,תוך כדי חיזוק היישוב היהודי בארץ בכמות ,באיכות,בכלכלה ובמצב הרוחני וגם להנות מאוכל כשר.
      ותחשבו על זה…דברים לא קורים סתם..אולי עדיף להשקיע אנרגיה בעזיבת הגלות ולא בהתאמתה אלינו..
      בהצלחה.