האברכים לא יהנו מזה: תכנית כחלון עברה את אישור הממשלה

    איתי גדסי 4 Comment on האברכים לא יהנו מזה: תכנית כחלון עברה את אישור הממשלה

    הממשלה אישרה את תזכיר החוק שהגיש שר האוצר, משה כחלון, להגדלת נקודות הזיכוי הניתנות להורים לילדים צעירים – 'נטו משפחה' • תמיהה: חוק שמדיר באופן ברור את האברכים עמלי התורה עובר בתמיכה חרדית?

    8:47
    25.04.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on צפו: שידור חי ממעמד ברכת הכהנים בכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה אישרה היום (ד') את תכנית משרד האוצר להגדלת נקודות הזיכוי הניתנות להורים לילדים צעירים, זאת כחלק מתכנית 'נטו משפחה' שאחת ממטרותיה העיקריות היא להביא להטבות במיסוי למשפחות עובדות.

    כחלק מתכנית 'נטו משפחה', ביקש שר האוצר להגדיל ולהשוות נקודות זיכוי להורים עובדים בגין ילדים. לצד הקצבאות האוניברסליות מעניקה התכנית תוספת משמעותית לנקודות הזיכוי הניתנות לבני זוג עובדים, הורים לילדים קטנים עד גיל 5. זאת באמצעות הגדלת נקודות הזיכוי הניתנות כיום והשוואתן בין גברים לנשים. הגידול בהכנסה הפנויה של בני זוג עם ילדים, צפוי להסתכם בעקבות המהלך באלפי שקלים בשנה.

    כיום, גברים זכאים לנקודות זיכוי בעבור ילד מיום היוולדו באופן מדורג עד לשנה שבה מלאו לילד 3 שנים. לעומת זאת, נשים זכאיות כיום לחצי נקודה מיום הלידה ול-2 נקודות מגיל שנה ועד לשנה שבה ימלאו לילד 5 שנים. מהלך זה, צפוי להגדיל את הכנסתם של בני זוג עובדים באלפי שקלים בשנה.

    כלומר, נקודות הזיכוי הניתנות להורים שיש להם ילדים עד גיל 5 יוגדלו ויושוו בין הגבר לאישה. שני בני הזוג יהיו זכאים ל-1.5 נקודות זיכוי בשנת המס בה נולד הילד, ול-2.5 נקודות מגיל שנה עד לשנת המס בה ימלאו לילד 5.

    תכנית 'נטו משפחה' של משרד האוצר מתמקדת בשתי אוכלוסיות. משפחות עם ילדים שאינן מגיעות לתקרת המס וזכאיות למענק עבודה (מס הכנסה שלילי) ומשפחות מעמד הביניים שעוברות את סף המס. תוכנית זו, המהווה צעד נוסף של משרד האוצר להפחתת יוקר המחיה ולחיזוק מעגל העבודה, נועדה להוציא משפחות ממעגל העוני ולצרפן למעמד הביניים באמצעות הגדלת שכר הנטו בצורה משמעותית מידי חודש. כאמור, אישור מהלך זה על ידי הממשלה, צפוי להגדיל את הכנסתם של בני זוג עובדים באלפי שקלים בשנה.

    שר האוצר, משה כחלון, אמר: "בדיוק כפי שהתחייבנו אנחנו עובדים בשיא המרץ בכדי להוציא את התכנית לפועל ולסייע למעמד הביניים ולמשפחות העובדות בהקדם האפשרי. האזרחים חיכו מספיק שנים בכדי לקבל את מה שמגיע להם מהמדינה. יישום תכנית "משפחה נטו" בכלל והעלאת נקודות הזיכוי בפרט תכניס אלפי שקלים נוספים בשנה לכל משפחה, אשר יוחזרו למשק בצריכה. ההורים יראו את הכסף הנוסף בנטו כבר בזמן הקרוב מאוד".

    ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון (כולנו), יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ממובילי התכנית להוזלת מחירי הצהרונים הכלולה בתכנית כחלון, ומי שתקדם את החקיקה בכנסת בנושא זה, אמרה בתגובה לאישור הממשלה את תכניתו של כחלון כי "מאז ימי המחאה החברתית ב-2011 ועד היום, לא מצא הציבור אוזן קשבת במשרד האוצר. מהיום שבו הגיע השר כחלון למשרד, מנשבות שם רוחות של שינוי ותקווה. למרות טיעוני המקטרגים, עמלו הגורמים הרלוונטיים שהיו שותפים לגיבוש התכנית "נטו משפחה" תקופה לא מבוטלת. התכנית היא בשורה אמיתית להורים צעירים לילדים קטנים, שקורסים תחת הנטל ונעזרים לרוב בהוריהם המבוגרים. ההטבות שלהן יזכו במסגרת התכנית יעניקו לאותן משפחות אוויר לנשימה, שלו היו זקוקות כל כך עד עכשיו. מצבן הכלכלי ישתפר והן ירגישו כבר בקרוב הפחתה משמעותית ביוקר המחיה. אני מודה לשרי השותפות שלנו בקואליציה שמצאו לנכון לקחת פסק זמן מהמשחק הפוליטי ואישרו את תכניתו של שר האוצר שתטיב עם הציבור".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      מתי יקשיבו לרב'ה מסאטמר זצוק"ל????????

    2. 3

      חוצפה עוברת גבולות !!!!!!!!!!!! הרב'ה מסאטמר צדק!!!!!!!!!

    3. 2

      מה כל דבר צריך להגיד שהאברכים לא ירוויחו מזה . זה בכלל לא קשור. ממש לא. לא צריך כל הזמן לחפש מניפולציות. זו תוכנית שקשורה למי שמנוכה לו מס הכנסה בתלוש. לאברך אין הכנסה חיבת בכלל לא בביטוח לאומי ולא במס הכנסה .ואם אשתו מקבלת הכנסה גבוהה ומגיעה לתקרת מס אז היא תהנה מההטבה דווקא.( אם יש לה ילדים היא צריכה להרוויח ממש הרבה כדי להגיע למס) והאברך גם זכאי למס הכנסה שלילי בעוד שאלה שהתוכנית נוגעת להם לא זכאים למס הכנסה שלילי. אז בא נירגע זה מילא לא קשור. לא צריך כל דבר להתבכין. זה כמו שישעו הטבה לבעלי עסקים בענף מסוים אז מה כל מי שאין לו עסק יתלונן שהוא לא מקבל גם איזושהי הטבה. די לקטר. לכל אוכלוסיה יש את הרווחה וההטבות שלה. בהתאם.

    4. 1

      מתי יחזרו בתשובה?