חיזבאללה בקשיים כלכליים • אגב, נסארללה מוערך בכ- 250 מיליון דולר

    שלמה ריזל No Comments on חיזבאללה בקשיים כלכליים • אגב, נסארללה מוערך בכ- 250 מיליון דולר

    במחלקת האוצר האמריקנית מציינים בסיפוק שהארגון עובר בתקופה זו משבר פיננסי חסר תקדים לאור הצלחת הסנקציות המושתות על הארגון ומפעילותיה • מנגד, מבדיקה עולה כי מזכ"ל הארגון חסן נסראללה בעל הון המוערך בכ-250 מיליון דולר

    מחבל חיזבאללה | אילוסטרציה צילום: נסר עטה
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעיתון הגרמני 'די וועלט' מתפרסמת בימים אלו סקירה כלכלית על ארגון הטרור חיזבאללה, העיתון מעלה את העובדה שהארגון עומד בפני קשיים כלכליים עד כדי פגיעה בתפקוד כמעט ברמה של פשיטת רגל, במקביל מובאים נתונים המעידים עד כמה מנהיגם חסן נסראללה חסין כלכלית ברמה האישית הוא ומקרוביו, כשהונו האישי של נסראללה לבדו מוערך בכ-250 מיליון דולר.

    כשעוקבים אחרי מקור הכספים של הארגון אנחנו מגיעים איך לא ליצרנית הטרור הגדולה בעולם איראן, היא ושאר המדינות השיעיות תומכות הטרור, לכן כשאיראן נמצאת בשפל כלכלי הדבר משפיע ומתבטא במלוא עוזו ביכולות הכלכליות של ארגון הטרור הלבנוני, הקשיים הכלכליים והמשבר הפיננסי העמוק בו הארגון שרוי מביאים את מנהיגיו לדיבורים כמו פשיטת רגל ודרכי ההימלטות משביל הקריסה הצפוי.

    הקשיים הכלכליים לא פוסחים על אחת מפעילויות הארגון, והדבר מתבטא במלוא עוזו בקשיי ניהול ותפקוד של מפקדות הארגון. ובפרט במימון המשכורות לפעילי הארגון ומשפחות הנרצחים מקרב חברי הארגון, כך על פי הדיווחים.
    אחת הסיבות העיקריות לשפל הכלכלי של הארגון הן הסנקציות שמטילה ארצות הברית על ארגון הטרור ומפעילותיה מדינות הטרור. ואכן במחלקת האוצר האמריקנית מציינים בסיפוק שהארגון עובר בתקופה זו משבר פיננסי חסר תקדים.

    כניסיון להימנע מהכרזה על פשיטת רגל מנסים בארגון לפזר את שווי נכסי הארגון ומעט הכסף שעוד נותר להם בעשרות ומאות חשבונות בנק שונים ברחבי העולם על מנת למנוע קריסה טוטאלית של הארגון. במקביל מנסה הארגון להשיג מקורות מימון בכוח הזרוע ובשילוב שלל פעולות פליליות והחרמות רכוש של פעילי הארגון שמתו, ולפעמים גם על ידי החרמת רכוש של פעילים שנרצחו בקרבות השליטה בארגון.

    מנגד מתפרסמת בימים אלו הצהרת הונו האישי של מנהיג הארגון, חסן נסראללה, כאשר זה מוערך בכ-250 מילון דולר, בנוסף לכך מדווחים המקורות, שבני משפחתו ומקורביו זוכים ליחס מועדף, והם זוכים בקידומים ותפקידים בכירים בארגון, מה שמביא אותנו לקטע הבא.

    בנוסף לכל הקשיים מתחוללים בצמרת הארגון קרבות שליטה אימתניים וקטלניים של קבוצות פעילים המעוניינים להחליף את ההנהגה הנוכחית בהנהגה חדשה, הנהגה שהם מקווים שהיא תצליח להוציא את הארגון מהמשבר הפיננסי העמוק אליה היא נקלעה. הנהגה חדשה שתשים קץ לשחיתות העמוקה השוררת בארגון.

    לנו לא נותר אלא לאחל הצלחה מרובה לכל הקבוצות במלחמתם אלו באלו.



    0 תגובות