ברגע האחרון: שדה דב ימשיך לשמש כנמל תעופה אזרחי

    איתי גדסי No Comments on ברגע האחרון: שדה דב ימשיך לשמש כנמל תעופה אזרחי

    ועדת הכלכלה אישרה את המשך הפעילות האזרחית בשדה דב • היו"ר, ח"כ איתן כבל, קיבל את הדיווח ונזף במשרד התחבורה על הגשת הצו לוועדה בדקה ה-90 "התנהלות מדאיגה"

    מטוס • אילוסטרציה צילום: גדעון מרקוביץ', פלאש 90
    18:31
    25.04.24
    אבי יעקב No Comments on מעקב קול חי: תקלת כשרות נוספת ברשת יש חסד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, קיבלה היום את הודעת משרד התחבורה, לפיה בכוונת שר התחבורה לתקן את צו רשות שדות התעופה ולהאריך את הפעילות האזרחית בשדה דב עד לסיום הפעילות הצבאית בו. הפעילות האזרחית בשדה דב הייתה אמורה להסתיים היום, אולם בחודש שעבר אישרה הכנסת סופית את ההצעה לפיה הפעילות האזרחית בשדה תימשך כל עוד מתקיימת בו פעילות צבאית, שצפויה להסתיים ב-2019. כבר בפתח הישיבה מתח היו"ר כבל ביקורת חריפה על משרד התחבורה וכל הנוגעים בעניין בשל הגשת הצו לידיעת הוועדה ממש בדקה ה-90, והבהיר כי הם ראויים לכל נזיפה "אני מקווה שבדברים אחרים ההתנהלות היא קצת יותר רצינית ומשמעותית. זה מדאיג אם זה האופן שבו המערכות עובדות ומתנהלות", אמר היו"ר כבל.

    נציג הלשכה המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד רון חלפון, התייחס לכך והודה על כינוס הוועדה בהתראה הקצרה. לדבריו, "הגענו לרגע אחרון כי החוק המאפשר את המשך הפעילות אושר ב-28 במרץ, אחרי שבית המשפט העליון דחה את בקשת המדינה לקבל ארכה נוספת להמשך הפעילות האזרחית. הוא הוסיף כי במשרד קיימו מרתון של התייעצויות, עם מועצת רשות שדות התעופה, לאחר מכן העבירו את הצו לאישור משרד הביטחון ומשרד המשפטים ועשו זאת בזמן שיא "הצלחנו לעבור את כל זה בחודש וזה הכי מהר שיכולנו", אמר. הוא הוסיף וציין כי הפעילות הצבאית בשדה דב צפויה להימשך עד ינואר 2019, ובהתאם לכן בכוונת השר לחתום על הצו המאפשר המשך הפעילות האזרחית במקביל.

    היו"ר כבל דרש כי ברגע שתתקבל החלטת שר הביטחון על מועד הפסקת הפעילות הצבאית בשדה יוציא גם משרד התחבורה הודעה מסודרת על כך לציבור, שתפורסם גם באתר האינטרנט של המשרד. הוא הבהיר כי מאחר ועדיין אין מועד מוגדר וברור להפסקת הפעילות הצבאית, צריך להודיע על כך לציבור מיד כשיהיה, ואישר את הצו.



    0 תגובות