צפו: "לא באנו לשיר סיסמאות" תלמידי ישיבה הפגינו מול בית נאצי

    שלמה ריזל 2 Comment on צפו: "לא באנו לשיר סיסמאות" תלמידי ישיבה הפגינו מול בית נאצי

    ישיבת "רמב"ם מתיבתא" גילו לדהמתם כי נאצי בן 92 מתגורר בארה"ב והצליח לחמוק בצורה 'חוקית' מגירוש למדינה אחרת • ההפגנה לא איחרה לבוא

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ישיבת 'רמב"ם מתיבתא' גילו נאצי המתגורר בארה"ב. תלמידי הישיבה ורבניה יצאו להפגין אל מול ביתו.

    הרב זאב מאיר פרידמן אמר כי ההפגנה החלה בהבעת הכרת תודה למשטרת ניו יורק ולארצות הברית של אמריקה, וציין כי לפני 70 שנה באירופה, המשטרה נחשבה לאויב בעוד באמריקה, לאזרחים יש את הזכות לחופש הדיבור. יותר מאשר רק הזדמנות לשיר סיסמאות, העצרת היתה מטרה ברורה, הסביר הרב פרידמן.

    "אנחנו מקווים שיעצרו אותו" אמר הרב פרידמן "העובדה כי הבחור הזה יכול ללכת באותם רחובות שאנחנו הולכים היא מפחידה. ההתמקדות כאן היתה באחריות המוסרית של גרמניה להחזיר את הרוצח הזה בחזרה".

    פאליג, שימש כמאבטח במחנה הריכוז טרבלינקה, שם הרג ביום אחד יותר מ-6,000 יהודים. בשנת 2004 ציווה שופט פדרלי לגרש אותו, אך המדינות היחידות שבהן ניתן היה לשלוח את פליג'י הן פולין, אוקראינה וגרמניה, והללו סירבו לקבלו. פאליג שמר על חפותו, על פי דו"ח של ה"ניו יורק טיימס" טען שנלקח על ידי הנאצים כשהיה בן 18 ונאלץ לשתף פעולה אתם וכי מעולם לא הרג איש.

    "ידענו שהם יהרגו אותי ואת משפחתי אם אסרב" טען פאליג' "עשיתי את זה כדי להציל את חייהם, ואף פעם לא לבשתי מדים נאציים. הם הכריחו אותנו ללבוש מדים אפורים של שומרים והיה עלינו לשמור על גשרים ונהרות".

    צפו בוידיאו באדיבות "ג'רוזלם פוסט".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      וואיייי זה טוב?