סוריה מאשרת: ישראל תקפה משלוח נשק לחיזבאללה

    שלמה ריזל No Comments on סוריה מאשרת: ישראל תקפה משלוח נשק לחיזבאללה

    משרד הביטחון של סוריה מאשר כי ישראל תקפה הלילה שדה תעופה סמוך לדמשק, שם נחתו מטוסים אירניים עם נשק רב • התקיפה כללה מחסני תחמושת ודלק מטוסים • אתמול נחת בדמשק השגריר האיראני החדש, ג'וואד תרכ אבאדי המשמש דמות מפתח חדשה-ישנה על ציר הברחות הנשק מאיראן לסוריה

    רקטות מעזה צילום: דובר צה"ל
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד הביטחון הסורי מאשר שישראל תקפה לפנות בוקר את שדה התעופה הסמוך לדמשק. בהצהרה נמסר כי שוגרו טילים מה"שטח הכבוש" לעבר המתחם.

    "טילים מהשטח הכבוש" – מחזק את העדויות שלא נשמעו מטוסי קרב ומדובר בטילי קרקע-קרקע ככל הנראה. עוד נאמר כי התגובה "לא תאחר לבוא".

    על פי הדיווחים התקיפה בוצעה במהלך הלילה, על שדה התעופה הצבאי סמוך לדמשק, לשם מגיעים מטוסי מטען המשמשים לאספקת נשק לצבאו של אסד.

    על פי הדיווחים בסוריה, זמן קצר לפני התקיפה המסתורית, נחתו במקום שלשה מטוסי מטען איראניים שככל הנראה הביאו איתם נשק שובר שיוון. המטוסים האלו וכן מטוסו של אסד היו בשדה"ת בעת שמחסנים במתחם הופצץ. לפי הדיווח יש אבדות כבדות בנשק (ככה"נ של איראנים, חיזבאללה וחיילים סוריים).

    בלוג המודיעין 'אינטלי טיימס' מדווח כי אתמול נחת לראשונה השגריר האיראני החדש בדמשק, ג'וואד תרכ אבאדי, בדמשק, באחת מהטיסות של מה שמסתמן כעת כ"רכבת איראנית אווירית" שכנראה כללה גם משלוח של אמל״ח מתקדם. ג'וואד הוא דמות מפתח חדשה-ישנה על ציר הברחות הנשק מאיראן לסוריה.

    המינוי של השגריר נקבע על ידי משמרות המהפכה ובתפקידו האחרון שימש בין השנים 2011-1015 כשגריר איראן בסודן עד שגורש בעקבות הטענות כי ניהל דרך השגרירות תא של המודיעין האיראני שפעל לעודד הקמת מסגרות שיעיות לצד העובדה כי בשנות כהונתו שימשה סודן ובירתה מרכז מרכזי לייצור והברחות אמל״ח לנתמכי איראן בעזה סוריה ולבנון.

    תקיפה בסוריה



    0 תגובות