תפילת ראש חודש התקיימה ברחבת הכותל הדרומי "קדוש לכל אורכו"

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on תפילת ראש חודש התקיימה ברחבת הכותל הדרומי "קדוש לכל אורכו"

    תפילת שחרית של ראש חודש הבוקר התקיימה כדת וכהלכה ברחבת הכותל הדרומי • מתפלל במקום: "רוצים להעביר מסר ברור, הכותל קדוש לכל אורכו"

    הכותל הדרומי
    10:21
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on האביב כבר כאן: אורי בץ עם התחזית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהמשך לתפילות ברחבת הכותל בחודשים האחרונים, מתכננים מחר בארגוני הכותל לקיים תפילת המונים ברחבה הדרומית של הכותל, הרחבה אותה החליטה הממשלה למסור לתנועה הרפורמית. זאת לאחר שבחודשים האחרונים החלו ארגוני הכותל לקיים תפילות ראש חודש חגיגיות והמוניות ברחבת הכותל, על מנת למנוע את ביזוי הכותל בידי 'נשות הפרובוקציה' ולשמור על קדושת המקום גם בראשי חודשים.

    תפילות אלו מתקיימות לאחר שכבר תקופה ארוכה נעשים ניסיונות לחלק ולבזות את הכותל המערבי ע"י מסירת הרחבה הדרומית ('עזרת ישראל') לתנועה הרפורמית מחד, וקיום 'תפילות' פרובוקטיביות בימי ראשי חודשים ברחבה המרכזית מאידך.

    בארגוני הכותל מאמינים כי פעולות אלו ימנעו את ניסיונותיהם של התנועות הרפורמיות לייצר פרובוקציות שמטרתם לדרבן את הממשלה למסור להם את הרחבה הדרומית ובכך להביא לשקט לכאורה ברחבה המרכזית. אלפי המתפללים שהגיעו בחודשים האחרונים להתפלל בכותל בראשי חודשים, ומאות האלפים שהגיעו לכותל במהלך חול המועד פסח ובכלל מביעים את העמדה הציבורית הרחבה המבקשת לשמור על קדושת המקום.

    מאז פסיקת בג"ץ לאשר בחוק את המסחר בתל אביב בשבת, מתעורר חשש כבד כי מה שאפשר את הפסיקה בתל אביב, יחזור על עצמו גם בסוגיית הכותל כאשר לא ידוע על מהלכים מתקדמים בנוגע להסדרת הכותל ולביטול מתווה הכותל שאושר בממשלה.

    החודש הזה החליטו המארגנים שהתפילה בראש חודש אייר תתקיים ברחבה הדרומית של הכותל, על מנת לחדד את הדאגה לקדושת הכותל לכל ארכו, ובדרישה להשיב את הכותל לכל אורכו למקום תפילה, כפי שהיה גם בעבר, וכמו שהורו ברבנות הראשית לאורך השנים.

    המארגנים צופים עומס מתפללים גדול והגעה של אישי ציבור ורבנים. "אנו מקווים כי הפעם המסר יעבור באופן ברור. הכותל המערבי קדוש לכל ארכו, כך פסקו כל רבני ישראל מאז ומעולם ואין בכוחם של הסכמים פוליטיים להכהות את האמת הזאת.



    1 תגובות

    מיין תגובות