הכנסת אישרה סופית את דחיית עליית התאגיד לשידור

    איתי גדסי No Comments on הכנסת אישרה סופית את דחיית עליית התאגיד לשידור

    מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הדוחה בשבועיים את עלייתו לשידור של תאגיד השידור הציבורי • הדיון התקצר לאחר שהאופוזיציה הסירה את כל ההתנגדויות

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצעת "חוק השידור הציבורי הישראלי (תיקון מספר 7)" הקובעת את דחיית פתיחת שידורי התאגיד אושרה לפני דקות אחרונות בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

    למרות שחברי הכנסת נערכו ללילה ארוך של דיונים בהסתייגויות, לפני ההצבעה הודיעה ח"כ מירב מיכאלי כי האופוזיציה מסירה את כל ההסתייגויות להצעת החוק.

    35 חברי כנסת הצביעו בעד, 28 התנגדו ולא היו נמנעים.

    דיון המליאה בהצעת החוק החל היום בשעה 12:00 ונמשך עד לנאומי הסיכום של יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג ושר המדע והטכנולוגיה ח"כ אופיר אקוניס, שהחלו בשעה 22:30.

    יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג: "הדיון נראה טכני – דוחים את הפעלת התאגיד ב-15 יום, אבל זהו מאבק עקרוני על חירות הביטוי ועל מעורבות הממשלה, על דחיפת אצבעות ראש הממשלה לתוך סדר היום הציבורי, כמי שמנסה לכופף את אופן העברת המידע לציבור. "השידור הציבורי" הוא ביטוי. משמעותו מערכת של תכנים בכל תחומי חיינו, שלא ממומנת על ידי כספים פרטיים אלא בלתי תלוייה ויכולה לשקף מיגוון נושאים שלא עונים על צורכי רייטינג, עולמות תוכן שלא זוכים לתשומת לב בשידור המסחרי. לחם ושעשועים להמונים זה מפתח לעיוות השיח הציבורי. ערוץ 2 ו-10 נאבקים בנכונות השלטון להכפיף אותם אליהם. זה לא יום קל. בנושא הצורך לדאוג לעובדים שלא נקלטו בתאגיד – אני מברך על הסיכומים שהושגו".

    השר אופיר אקוניס: "לזכותה של מרצ – אני משבח את עמדתה נגד החרבת רשות השידור. התנגדתם ב-2014. לא כמו 'יש עתיד' שהיא ים של צביעות. אני התנגדתי כסגן שר ב-2014 להצעת הממשלה שהובילה יש עתיד להחרבת רשות השידור ההיסטורית, שליותה את הסיפור הציוני מאז 1936. נמאס מהצביעות של יש עתיד. אני הזהרתי בזמנו את רוה"מ ואת השר ארדן ואת יו"ר סיעת יש עתיד שהחקיקה אז אין לה היתכנות. לא מקימים שידור ציבורי ב-9 חודשים. עמדתי לא התקבלה, על אף תחנוני לח"כ קארין אלהרר שעמדה בראש הוועדה המיוחדת. ביקשתי לשנות את החוק הרע הזה. קיבלתי את עמדת הרוב".

    לפני ההצבעה התייחס יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין לעתירה לבג"צ שהוגשה הערב על ידי חברות הכנסת סתיו שפיר ויעל כהן פארן בנוגע לתיקון שנידון במליאה שנדחתה, וציטט את דבריו של נשיא העליון לשעבר, השופט אשר גרוניס על עתירות העוסקות בהליך החקיקה. "כל המתמצא בעשייתו השיפוטית של בית משפט זה ודאי יודע כי בעשורים האחרונים חלה עלייה משמעותית בהיקף העתירות המוגשות לבית המשפט העליון על ידי סיעות של הכנסת ועל ידי חברי כנסת. ההחלטה היום קבעה כבג"ץ לא רואה לנכון לתת צו ביניים להתערבות בהליכי החקיקה".

    הצעת החוק קובעת כי יש לדחות את מועד תחילת חוק תאגיד השידור הציבורי הישראלי ליום י"ט באייר התשע"ז (15 במאי 2017), ולערוך את ההתאמות הדרושות בתקציב של התאגיד נוכח דחיית המועד.

    בדברי ההסבר להצעה נכתב: "ביום י"ד בניסן התשע"ז (10 באפריל 2017) הופץ תזכיר חוק השידור הציבורי הישראלי (תיקון מס' 8), התשע"ז 2017. בתזכיר האמור מוצע לשנות את מתכונת ההפעלה של השידור הציבורי על פי החוק ובכלל זה את מבנה תאגיד השידור הישראלי, ולהקים תאגיד ייעודי שיהיה אחראי לשידורי החדשות וענייני היום במסגרת השידורים לפיו. לפיכך מוצע לדחות את מועד תחילתו של החוק ב־ 15 ימים, ליום י"ט באייר התשע"ז (15 במאי 2017), באופן שיאפשר את השלמת הליכי החקיקה האמורים, תוך שמירה על רציפות שידורים במעבר משידורי רשות השידור לשידורים לפי החוק, לרבות שידורי החדשות".



    0 תגובות