חשיפה • מה מחפשים חרדים במפלגת 'הבית היהודי'?

    איתי גדסי 5 Comment on חשיפה • מה מחפשים חרדים במפלגת 'הבית היהודי'?

    סגן שר הביטחון, ח"כ אלי בן דהאן, חושף בראיון לאתר קול חי כי מתגבש פורום חרדי המתכנן להיכנס לשורות מפלגתו – 'הבית היהודי' • "אין להם יכולת השפעה על הרשימה במפלגות החרדיות ועל הנושאים שבסדר היום"

    שר החינוך, נפתלי בנט בביקור במוסד חרדי צילום: יעקב כהן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן שר הביטחון, ח"כ אלי בן דהאן, בריאיון לאתר קול חי אומר "יש פורום חרדי שמתגבש בתוככי 'הבית היהודי' אם הדבר יבשיל אמליץ לצרף אותם" בריאיון התיייחס בן דהאן להאשמות שמטיחים מתמודדי הפריימריז לראשות המפלגה ביו"ר המפלגה המכהן, בנט.

    תחילה נשאל להיתכנות בה בנט יובס וענה "לדעתי אין אפשרות שבנט יובס" אמר "סביר מאד להניח שהוא ינצח. אבל מה שלא פחות חשוב זה בכמה אחוזים הוא ינצח. אחוזים גבוהים יותר יבטיחו את חוסנה של המפלגה במיוחד מול האתגרים שעומדים לפניה בממשלה ומחוצה לה. ככל שיבואו יותר בוחרים ויבחרו בשר בנט, יכולת העמידה וההובלה של המהלכים הרבים שהמפלגה מובילה בהנהגתו, יהיו חזקים וגדולים יותר" אמר.

    בנוגע לפני המפלגה כיום והסיכוי שתשתנה בעקבות מועמדים כמו ברנסקי והרב זאגא המעלים טענות בדבר היחס לנושאי דת וחיבור לקהל הבוחרים, אמר סגן השר "אני חושב שפני המפלגה כפי שהם עוצבו, לא ישתנו. אין ספק שמערכת בחירות שכזו מציפה דברים וכל אחד לומד דברים ודגשים שקיימים ותמיד יש נקודות שאולי לא שמים לב תוך כדי עבודה רצופה. המעמד שהמפלגה זוכה לו זה בגלל האפשרות לצרף מעבר לבסיס שהוא הציונות הדתית גם קהלים חדשים".

    לדבריו "הציבור הדתי לאומי הוא ציבור תובעני שיש לו ציפיה גדולה מאד מנבחריו וזה בסדר גמור ומצוין. הציבור הזה הוא איכותי. בכל מפגשים שלי עם הציבור לא שמעתי בקשות פרסונאליות לתפקידים כאלו ואחרים. הדרישות הן ציבוריות. באופן טבעי אי אפשר בטח לא באופן מלא לענות מיד לכל הדרישות הללו. ואז אולי יש מי שמרגיש שלא נענו לדרישותיו הציבוריות. בסך הכל ציבור הבוחרים של המפלגה מאד מרוצה מהמפלגה, בוודאי מהשר בנט ולדעתי גם מנבחריו".

    על האפשרות לצרף חרדים לשורות המפלגה אמר "יש פורום חרדי שמתחיל להתגבש. זה בהחלט יכול להיות נישה מעניינת לציבור חרדי שלא מוצא את מקומו במפלגות החרדיות, בעיקר כי אין לו יכולת השפעה על הרשימה ואין לו יכולת השפעה על סדר היום. במפלגה כמו הבית ההודי שיש מוסדות פריימריז יש יכולת להשפיע אם תתגבש קבוצה כזו אנו נשמח להכיל אותה. אין שום סיבה שציבור כה גדול של שלומי אמוני ישראל שקרוב אלינו בשלל נושאים מלבד נושא היחס למדינה, לא יהיה במפלגה. אני אמליץ לצרף אותם למפלגה" אמר.

    לסיום אמר כי הוא תומך בשר נפתלי בנט לתפקיד יו"ר מפלגת 'הבית היהודי' וקרא לחברי 'הבית היהודי' להצביע כך "אני לא מסתיר את עמדתי אני חושב שהשר בנט בשנים שהוא יו"ר המפלגה הוכיח את עצמו בצורה בלתי רגילה ביכולת להוביל מהלכים לא פשוטים מול מפלגת השלטון בעיקר מי שיש לו את החוסן והיכול להנהיג אנחנו צריכים לחזק אותו ולאפשר לו להנהיג את המפלגה הלאה".



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      יצא המרצע מן השק
      מה שידענו כל הזמן עכשיו מקבל אישור
      כל מה שבנט לוחץ את החינוך החרדי לשינוי על ידי התערבויות וריסוק כלכלי
      נועד לשינוי פני החברה החרדית בכדי להזיזם לכיוון הבית היהודי ובכדי להגדיל את מאגר המצביעים!

      1. גם מה שסגן שר הביטחון, ח"כ אלי בן דהאן עושה מאמצים לגיוס חרדים זה למטרה אלקטרואלית,
        חרדי בישיבה לא יצביע לבית היהודי, חרדי בצבא כבר אין לו בעיה להצביע לבית היהודי
        והכל כאילו בשם השוויון בנטל…

      2. זה מה שנקרא "הרצחת וגם ירשת", לשנות בכפיה את הזהות של הבן אדם ואחר כך לרשת את הקול שלו בקלפי.

        1. וואו איזה פצצה!!! מעכשיו כל מי שמוחה על משהו באידישקייט ולא משנה על מה
          ברנשים כמוך שזה משום מה מפריע להם יטילו את הפצצה ויגידו עצניק!