נשיאת בג"ץ: "לא כל חוק שהתקבל ברוב דעות הוא דמוקרטי"

    בנצי לייזרוביץ 6 Comment on נשיאת בג"ץ: "לא כל חוק שהתקבל ברוב דעות הוא דמוקרטי"

    נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, נאמה בטקס השבעת שופטים חדשים ואמרה "אחד מלקחי השואה הוא כי לא ניתן לזהות את הדמוקרטיה עם שלטון הרוב"

    מליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בטקס השבעת שופטים חדשים בבית הנשיא, אמרה נשיאת בג"ץ, מרים נאור "בהצהרה זו התחייבתם, בין היתר, לעמוד כמגן בפני פגיעה בלתי מידתית בזכויות האדם בישראל".

    עוד הוסיפה השופטת נאור ואמרה "זכויות האדם הן חיוניות למדינתנו היהודית והדמוקרטית. זכויות האדם הן נפשה של הדמוקרטיה ובלעדיהן אין דמוקרטיה. זהו אחד הלקחים החשובים ביותר, שעלינו ללמוד מהפרק האפל ביותר בהיסטוריה שלנו כעם, מהפשע האיום ביותר שידעה ההיסטוריה האנושית, השואה. זכויות האדם פותחו אחרי מלחמת העולם השנייה כלקח היסטורי ממעשי הזוועה ובעיקר מהשואה".

    "אחד מלקחי השואה הוא כי לא ניתן לזהות את הדמוקרטיה עם שלטון הרוב. לא כל החלטה או חוק שהתקבלו ברוב דעות הם גם בהכרח החלטה או חוק דמוקרטיים, שכן ההיסטוריה מלמדת כי באין ריסון לכוחו של הרוב הוא עלול להפוך לעריצות. ימי האופל של המשטר הנאצי לימדונו כי שלטונו של רוב השולל מן הפרטים את זכויותיהם, רוב הנוגש את המיעוט החי בקרבו, אינו שלטון דמוקרטי. הדרך להשמדת שליש מעמנו נסללה כאשר שללו מהיהודים את זכויות האזרח ואת זכויות האדם".



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      למה התכוונה הנשיאה?!
      (חוק השבת בתל אביב?????)
      ובכל מקרה אולי שיואילו להסביר לנו את צמד המילים "דמו-קרטיה"

    2. 5

      אבל חוק שהתקבל אצל שלש שופטות הוא דמוקרטי הכי

    3. 4

      דמוקרטיה" זה כמובן שלטון העם.
      ולא שלטון בג"צ דבריה מאוד תמוהים

    4. 3

      לתשומת לבה של השופטת נאור (הלא כל-כך נאורה). לקח נוסף מהשואה. "לא כל פסיקה שהתקבלה ברוב דעות (ואפילו פה אחד של שלוש זקנות) היא דמוקרטית" גם בתי משפט יכולים לשמש לרשעות כמו שהיה בגרמניה הנאצית.

    5. 2

      הבג"ץ הוא דיקטטורה שיפוטית שמי שלא מציין לאג'נדה שלהם הוא אויב הדמוקרטיה. כלומר הם הדמוקרטיה.
      נראה שחוץ מגאווה והתנשאות אין להם כלום !!!

    6. 1

      טמטום, ואמירה חסרת אחריות והגינות.