בקרוב: הדרך מירושלים לביתר עילית תתקצר משמעותית

    בנצי לייזרוביץ 5 Comment on בקרוב: הדרך מירושלים לביתר עילית תתקצר משמעותית

    הנסיעה מירושלים לעיר החרדית ביתר עילית, עומדת להשתפר פלאים עם סיום העבודות שיחברו את כביש המנהרות לכביש בגין, במקביל לעבודות העומדות להתחיל בכביש המנהרות, שם יכפילו נתיבים ויוסיפו מנהרה נוספת

    צילום: באדיבות חברת מוריה
    19:23
    16.04.24
    קובי פינקלר No Comments on גלנט: "האיראנים נכשלו במתקפה ויכשלו בהרתעה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העבודות להקמת מחלף הרוזמרין והחיבור הישיר של כביש בגין לכביש המנהרות מתקדמות בהתאם ללו"ז המתוכנן. לפי הצפי של חברת מוריה המקימה את הפרויקט המחלף צפוי להיפתח בספטמבר 2017. בכך תשתפר פלאים הנסיעה מירושלים לעיר החרדית ביתר עילית.
    על רקע הפקקים ועומסי התנועה הכבדים שנרשמים בבגין מדי יום, במיוחד בקטע הדרומי סמוך לשכונת גילה, חברת מוריה מקימה את המחלף שצפוי להקל על התנועה. במסגרת העבודות המתבצעות על ידי חברת מוריה הונחו לאחרונה 42 קורות תמך של הגשר החדש בצדו הדרומי של המחלף, כחלק נוסף בעבודות להפרדה המפלסית של המחלף בחלק הקרוב לכביש המנהרות.
    מחלף הרוזמרין מהווה למעשה את חלקו הסופי של פרויקט הארכת בגין דרום. עם השלמת העבודות במחלף הרוזמרין והחיבור המלא לכביש המנהרות תתאפשר נסיעה מגוש עציון לצומת עטרות ובכיוון ההפוך ללא רמזורים.
    מחלף רוזמרין, כולל שני מפלסים, מנהרה באורך 70 מטרים ושני נתיבים בכל צד. המפלס העליון של המחלף ישמש את התנועה על רחוב רוזמרין, ובעתיד ישרת את הרכבת הקלה הצפויה לעבור בציר זה. המפלס התחתון יהווה חיבור ישיר לכביש המנהרות. ההשקעה בהקמת מחלף רוזמרין עומדת על סך כ-120 מיליון שקלים.

    כביש המנהרות בגין
    דורון נויוירט מנכ"ל חברת מוריה: "אנו שמחים על קצב העבודות במחלף הרוזמרין ובפרויקט הארכת בגין דרום כולו. מחלף הרוזמרין המהווה את שער הכניסה הדרומי של העיר ירושלים הינו החלק האחרון בפרויקט כביש בגין. פרויקט הארכת כביש בגין דרום הינו נדבך מרכזי נוסף במהפכת פיתוח התשתיות, הכבישים והתעבורה שעוברת ירושלים בשנים האחרונות. כביש בגין דרום משדרג באופן משמעותי את זרימת התנועה מצפון העיר לדרומה בשני הכיוונים ומגדיל את הנגישות לשכונות הדרומיות בעיר וכן לקריית הספורט הבינלאומית של ירושלים. למרות מורכבותו של הפרויקט מצליחה חברת מוריה לעמוד בלוחות הזמנים, בתקציב ובאיכות הביצוע שנקבעו מראש ואנו ממשיכים להתקדם עם הפרויקט כמתוכנן".
    יצויין, כי גם לאחר חיבור כביש המנהרות לכביש בגין, תקועים (תרתי משמע) תושבי ביתר עילית עם בעיה אחרת: כיום כביש המנהרות הוא כביש עם נתיב אחד בלבד לכל צד ללא שוליים. ישנם עומסי תנועה כבדים ברוב שעות היום בוודאי בשעות הבוקר בתנועה שמגוש עציון לירושלים ושעות אחר הצהריים בנתיב הנגדי.
    הכביש משרת כיום את כל תושבי גוש עציון, בית"ר עילית, אפרת, קריית ארבע, חברון, צור הדסה , מבוא בית"ר ויישובי מטה יהודה. כך שהכביש כיום הוא בקיבולת מקסימלית, היות והאוכלוסייה גדלה, כמות הרכבים עולה משמעותית מדי שנה ועוד ועוד ישובים ממטה יהודה והסביבה עושים שימוש יומיומי בכביש עלה הצורך ההכרחי והברור להגדיל את הכביש בצורה משמעותית ועל כן משרד התחבורה החליט ללכת על פרויקט להרחבת הכביש.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      בקיצור כמו כביש 1 אגב עכשיו תענוג לסוע שם

    2. 4

      זה נחמד מאוד, אבל לא יעזור כל עוד כביש המנהרות הוא בעל נתיב אחד.

    3. 3

      נכון 100%
      הבעיה נשארה בכביש המנהרות שנשאר נתיב אחד

    4. 2

      למי שנוסע באוטובוסים זה לא מקצר את הדרך, האוטובוסים יעלו לגילה.

    5. 1

      לנוסעים בתחבורה הציבורית זה לא מקצר.