כינוס פתיחת הזמן בתל ציון במעמד ר"י "אור החיים" הגאון רבי ראובן אלבז

    איתי גדסי No Comments on כינוס פתיחת הזמן בתל ציון במעמד ר"י "אור החיים" הגאון רבי ראובן אלבז
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עם סיום ימי בין הזמנים, ערך חבר מועצת חכמי התורה וראש ישיבת אור החיים הגאון הגדול הרב ראובן אלבז שליט"א ביקור בישוב תל ציון. את הביקור החל בשיחת חיזוק בישיבת בין הזמנים שעל ידי הארגון "בני הישיבות" בבית המדרש "בני תורה" בישוב, שם לומדים כ-150 בחורים במסגרת בין הזמנים. הרב שיבח את בחורי הישיבות שזכו לשקוד באוהלה של תורה אפילו בימים שמוגדרים כחופשה, והסביר שהגדלות היא להיות "עז כנמר" מול היצר הרע ולהשתמש בו לדברים טובים. בסיום השיחה, קיימו שני בחורים סיום מסכת מכות לכבודה של תורה בהשתתפות הרב שליט"א.

    לאחר מכן ערך הרב ביקור בתלמוד תורה "המסילה" שבנשיאות הרב משה שרים שליט"א. את פניו קיבלו המנהל הרב יצחק הלי והמפקח הרב ישעיהו פישר, בהשתתפות יו"ר וועד הישוב אבי אביטל וחברי הנהלת הישוב, כשתלמידי הכיתות הנמוכות פוצחים בשירת "שאו שערים" כשדגלים מיוחדים עם תמונת הרב בידיהם. בהמשך, מסר הרב שיחה לתלמידים בכיתות הנמוכות כשמביע להם בשפתם ובחביבות מרובה על הזכות שנפלה בחלקם להיות תינוקות של בית רבן.

    לאחר מכן הגיע הרב לבית המדרש בתלמוד תורה, שם נשא דברים בפני תלמידי כיתות ז'-ח' בענייני ספירת העומר. "אנחנו במרוץ של 49 יום עד לקבלת התורה", המריץ הרב את התלמידים, "ובשביל לקבל את התורה חייבים כלי קיבול טוב, והדרך לכלי קיבול טוב, עוברת דרך לימוד התורה, ומידות טובות, שזה מושרש בכם תינוקות של בית רבן". בסוף דבריו שיבח הרב את המנהל הרב יצחק הלי ואת הצוות הנפלא על עשייתם הרבה למען תינוקות של בית רבן, שכל מטרתם היא להגדיל תורה. בנוסף, בירך הרב על הישיבה הקטנה לצעירים שתפתח בשנה הבאה בישוב, ואמר שהיא תביא ברכה לישוב.

    בסיום הביקור, נועדו רב קהילת "תהילה לדוד" הרב שלמה דבוש שליט"א, ומנהל הישוב אייל ראובן ודנו עם הרב על הנושאים העומדים על הפרק בישוב ועל האכלוס של הבנייה החדשה בתקופה הקרובה. בסיום הפגישה אמר הרב כי נהנה מאוד לראות את הישוב ואת בני התורה שבו, והודה לאחיינו המחנך הדגול הרב שמואל כהן מתושבי הישוב על שהביאו לערוך את הביקור ומסע החיזוק בישוב, והבטיח את עזרתו להרמת קרן התורה בישוב ככל שיידרש.

    הרב אלבז



    0 תגובות