במחאה על חילולי השבת – החרדים פורשים ממועצת העיר תל אביב

    איתי גדסי 5 Comment on במחאה על חילולי השבת – החרדים פורשים ממועצת העיר תל אביב

    במחאה על אישור חוק העזר העירוני של עיריית תל אביב המתיר פתיחת חנויות ומרכולים בשבת הודיעו הערב הנציגים החרדים במועצת עיריית תל אביב נתן אלנתן ונפתלי לוברט על פרישתם ממועצת העיר • פגיעה בשבת מהווה הפרה ערכית חמורה שאנו לא יכולים להשלים עימה ולא נוכל להמשיך להיות בקואליציה

    אלנתן צילום: יעקב כהן
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשל הפגיעה בשבת קודש: הנציגות החרדית פורשת מהקואליציה העירונית בתל אביב

    שני נציגי שס ויהדות התורה, נתן אלנתן ונפתלי לוברט, הודיעו הערב לראש עיריית ת"א-יפו רון חולדאי על פרישתם המיידית מהקואליציה העירונית, לאור החלטת בג"צ לאפשר פתיחת מרכולים בימי שבת, פסיקה שניתנה בעקבות עתירת עיריית תל אביב וראש העיריה חולדאי.

    ההחלטה על פרישתם מהקואליציה העירונית התקבלה בהוראת גדולי ישראל שליט"א, שנמסרה לשר הפנים אריה דרעי (שס) ושר הבריאות יעקב ליצמן (אגודת ישראל), כאות מחאה ציבורי נגד חילול השבת בעיר תל אביב עליו החליטו שופטות בגצ בשבוע שעבר.

    בהודעת הפרישה נימקו נציגי המפלגות החרדיות כי לא יוכלו לקחת חלק בקואליציה שפועלת ביוזמתה להגברת חילולי השבת תוך שינוי לרעה בסטטוס קוו ופגיעה קשה בצביון היהודי ומסורת ישראל.

    "שבת קודש הוא יום המנוחה הלאומי. פגיעה בשבת מהווה הפרה ערכית חמורה שאנו לא יכולים להשלים עימה ולא נוכל להמשיך להיות בקואליציה בה העירייה פועלת מיוזמתה להגברת חילולי השבת תוך פגיעה ברורה באלפי העובדים שנדרשים לוותר על שהות עם המשפחה שלהם כדי לעבוד ביום המנוחה" נאמר בהודעת הנציגים.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      נכון צעד חכם עכשיו בממשלה יראו שאנחנו רצינים

    2. 3

      טוב מאוד. הדת לא צריכה להיות חלק מהמדינה.

    3. 2

      זה שליחים נאמנים

    4. 1

      סוף סוף עושים צעד קטן לפחות