מירון: רבע מהאוטובוסים שתוכננו – בוטלו

    קלמן טלר 3 Comment on מירון: רבע מהאוטובוסים שתוכננו – בוטלו

    השר אזולאי: "נפעל למניעת חילול שבת של כלל הגורמים" • החל מהשעה 12:00 ביום שישי תסגור המשטרה את כניסת כלי הרכב הפרטיים לכל איזור מירון • רבע מכמות האוטובוסים שתוכננו לשנע את ההמונים בוטלו בעקבות העברת החופשה בבתי הספר ליום שני

    אוטובוסים במעלה ההר צילום: יוסי ברויער
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בישיבת היערכות אחרונה שנערכה ביום ראשון השבוע לקראת הילולת הרשב"י במירון נסקרו ההיערכויות של כלל הגורמים, החל מכוחות האבטחה, השיטור, התנועה גופי ההצלה ולוחמי האש ועד לרשות הטבע והגנים, קק"ל ועוד. השר לשירותי דת, הרב דוד אזולאי פתח את הישיבה בסקירה של הנוכחים המייצגים את כלל הגופים, והאזין בקפידה לדבריהם על היערכותם המוקדמת לאירוע. השר ציין, כי נדרשת חשיבה מיוחדת לקיום האירוע במקביל למניעת חילול שבת, הוא ביקש מהנוכחים לסקור את הנושאים שטרם נפתרו, כי שניתן יהיה למצוא עבורם פתרון.

    מנכ"ל המשרד לשירותי דת, עודד פלוס, ציין כי נושא השבת ייבחן ע"י כלל הגורמים והוסיף, כי בעקבות סיור שערך שעה קודם לכן באזור מירון הוא יבקש ממשרד התחבורה וממשטרת התנועה לבחון אפשרויות של תגבור שאטלים מחניונים השונים לכלי רכב פרטיים כדי למנוע קריסה של מערך התחבורה למירון.

    יוסי שווינגר, מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, אמר כי "מבצע מירון יצא לדרך לאחר היערכות של קרוב לשנה, החל מתום ההילולא בשנה שעברה ולאור כל הפקת הלקחים הנדרשת של כלל הגורמים". בנוגע לנושא השבת, אמר "אנו קוראים לכלל הציבור לאחר את היציאה למירון זמן רב ככל האפשר לאחר צאת השבת כדי למנוע חלול שבת". הוא הדגיש כי "אף סדרן מטעם המרכז למקומות הקדושים לא יוצב בעמדתו לפני צאת השבת". במקביל, בישר שוינגר כי הורחבו מתחמי ההדלקה באזור הציון במירון כמו גם מעגלי התנועה בככר הכניסה למירון כדי להקל על העומסים בכניסה ליישוב.

    ישראל דרעי, מנהל מתחם הרשב"י מטעם המרכז הארצי לפתוח המקומות הקדושים, ציין בפני הנוכחים כי כל הפעולות שנדרשו על ידי אנשי כיבוי האש, מד"א ואיחוד הצלה, בוצעו על הצד היותר טוב, ובכלל זה כל דרישות האבטחה ומשטרת התנועה.

    מפקד מבצע מירון רפ"ק מיכה טובול ציין בנושא השבת, כי כל השוטרים שיגיעו למבצע מירון לפני צאת השבת יהיו נכרים, וכי לדעתו לא יהיה כל שינוי בהיערכות השוטרים באתר הרשב"י ובאבטחת דרכי הגישה והפינוי למקרה של אירוע שיצריך זאת – גם אם יאוחרו ההדלקות הראשונות בהר מירון בשעתיים ויותר מהזמן המתוכנן עבורן כעת: לא לפני חצות הלילה. הוא ציין כי החל מהשעה 12:00 ביום שישי תסגור המשטרה את כניסת כלי הרכב הפרטיים לכל אזור מירון.

    שלמה רוזנשטיין, נציג משרד התחבורה, ציין כי בעקבות החלטת משרד החינוך להעביר את חופשת ל"ג בעומר ליום שני, במקום בראשון כמתוכנן, צפוי כאוס תחבורתי למגיעים בתחב"צ למירון. לדבריו, ביטול החופשה שתוכננה ליום ראשון, תבטל את זמינותם של כרבע מהאוטובוסים של מפעילים ציבוריים ופרטיים ששורינו לשנע המונים למירון. המשמעות, מזמינים שלא ירכשו כרטיסי נסיעה מראש ייאלצו להישאר בבתיהם או להתנייד עם כלי רכב פרטיים – כשהחניונים הוותיקים – לפחות נכון לעכשיו – אינם ערוכים לקליטת אלפי כלי רכב נוספים.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אגד תתביישו לכם!!!!

    2. 1

      הכיצד למדינה שמשקיעה מיליונים לתרבות וספורט וכו' וכו' לא יכולה לשחרר מעט תקציבים לעשות קצת סדר בעלייה למירון ביום ל"ג בעומר?
      איך יתכן שמידי שנה קמות ועדות ואסיפות וכו' בעניין המחדל השנתי של המדינה. ועדיין מלבד דיבורים וכותרות – אין מעשים ושום דבר לא משתנה. אלא רק נעשה העניין גרוע משנה לשנה!
      מתי יבוא הפיתרון????