תודו שהופתעתם: לא תתקיים מחר שביתה כללית של ההסתדרות

    איתי גדסי No Comments on תודו שהופתעתם: לא תתקיים מחר שביתה כללית של ההסתדרות

    יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד הגיעו להבנות בסוגיית השידור הציבורי ובכך בוטלה ההכרזה על שביתה כללית מחר

    שר האוצר, משה כחלון ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר משא ומתן ממושך ובצל איומי השביתה במגזר הציבורי, הגיעו הצדדים להבנות ואי לכך השביתה שתוכננה למחר (ג') במגזר הציבורי מבוטלת. בין עיקרי ההסכמות, בתקופת תחילת שידורי התאגיד חלקם של עובדי רשות השידור שייקלטו בתאגיד יעמוד על כ-65%, כ-100 עובדים נוספים ייקלטו לשירות המדינה במסגרת תקנים לא מאוישים, כלל העובדים בגילאי 40-50 ייקלטו בתאגיד או בשירות המדינה, לא תהיה העסקה במיקור חוץ ונקבע שיפור דרמטי בתנאי הפורשים מהרשות המבוטחים בקרן פנסיה חדשה, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר "זהו פתרון שמציל את מטה לחמם של מאות עובדים, מונע מיקור חוץ, קובע שיפור דרמטי בתנאי הפרישה, ומסדיר גם קליטה בשירות המדינה"

    מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הגיעו לפני זמן קצר להסכם הבנות שמיישב את המחלוקות העקרוניות בין הצדדים בנוגע לסוגיית השידור הציבורי. לנוכח ההסכמות שהושגו, השביתה שתוכננה החל ממחר בכל המגזר הציבורי מבוטלת.

    על פי ההבנות שהושגו, סוכם כי כ-555 עובדי רשות השידור ייקלטו לעבודה בתאגיד השידור הציבורי, וחלקם בכוח העבודה בתאגיד, בתקופה שבתחילת שידורי התאגיד, יעמוד על כ-65 אחוזים, וכל זאת תוך שמירה על המסגרת התקציבית שנקבעה לתאגיד השידור. בנוסף לכך, כ-100 עובדים (בתקנים מלאים) ייקלטו לשירות המדינה במסגרת תקנים לא מאוישים. בשורה חשובה נוספת נוגעת לקבוצת העובדים בגילאי 40 עד 50 – כלל העובדים המשתייכים לקבוצה זו ייקלטו להעסקה בתאגיד או בשירות המדינה. עובדי רשות השידור מעל גיל 50 יזכו לקבל פנסיית גישור. ההסכמות בין הצדדים כוללות גם שיפור דרמטי של תנאי הפורשים מהרשות המבוטחים בקרן פנסיה חדשה, באופן שמטיב במאות אלפי שקלים עם כל עובד.

    עוד סוכם בין יו"ר ההסתדרות ניסנקורן לבין מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד כי לא תהיה העסקה במתכונת של  מיקור חוץ וכי חברות הפקה שיעסיקו את יוצאי רשות השידור, יקבלו עדיפות בניקוד בקבלת תקציבים המיועדים ליצירה מקורית למשך תקופה שתקבע מיום התחילה.

    יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך על ההסכמות שהושגו ואמר "עשינו מאמצים רבים והגענו לפתרון שמציל את מטה לחמם של מאות עובדים, מונע מיקור חוץ, קובע שיפור דרמטי בתנאי הפרישה, ומסדיר גם קליטה בשירות המדינה".

     מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד אמר "מתוך אחריות חברתית ובמטרה לתקן עיוותים שנוצרו לפורשי רשות השידור, סוכם עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כי ישופרו התנאים של מקבלי הפנסיה הנמוכה ולהביא לקליטה של עובדים שלא זכאים לפנסיית גישור".



    0 תגובות