"יש עדנה מאד חשובה ביחסי ישראל – ארה"ב"

    עמית דניאל No Comments on "יש עדנה מאד חשובה ביחסי ישראל – ארה"ב"

    שגריר ישראל בארה"ב לשעבר ומי ששימש כסגן שר החוץ, דני איילון, שוחח על יחסי ישראל ארה"ב בעידן טראמפ ועל יחס הממשל לאנטישמיות, איראן, פלסטינים ושואה

    דני איילון
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן שר החוץ ומי ששימש כשגריר ישראל בארה"ב, דני איילון, שוחח הבוקר עם אפרים דוד ב"מהדורת הבוקר" בעקבות יום הזיכרון לקדושי השואה בהיבט של יחסי ישראל וארה"ב בעידן טראמפ.

    תחילה נשאל מהו יחסו של טראמפ לשואה "את יחס טראמפ לשואה אפשר למדוד ולהגדיר על פי איך שהוא נוהג ומצהיר" אומר איילון "אתמול הוא דיבר על השואה ואפילו דיבר על האיומים תחתיהם עומדת ישראל היום – על השואה השניה שמשטר האייתולות של איראן רוצים לעשות לישראל".

    באשר לאנטישמיות שיש הגורסים כי הולכת וגואה בעת האחרונה בארה"ב, אמר "יש בארה"ב עליה במספר האנטישמיות. אי אפשר להתעלם מכך. ה-KKK זו קבוצה קטנה וצעקנית. הם מאמינים בלבנים כגזע עליון וביהודים כנחיתים. יש אנטישמיות של מוסלמים שגם הולכת וגוברת. זו אנטישמיות משתי קצוות" בעניין זה הוא סבור כי לממשלת ישראל יש יכולת לפעול נגד האנטישמיות הזו "על הממשלה להבטיח ולדרוש מול כל הממשלות בעולם שתהיה חקיקה ואכיפה נגד הכחשת שואה" הוא אומר.

    בנוגע ליועצו הבכיר של טראמפ, סטיב בנון, סביבו היו דיבורים על אנטישמיות כלשהי, אמר איילון "הטענות נגדו היו במיוחד מרעייתו לשעבר שאמרה כי הוא התבטא בצורה אנטישמית בעבר כך שקשה לקבל זאת כעובדה קיימת. אנחנו יודעים שמאז שהוא נכנס לבית הלבן הוא היה זהיר יותר. במקביל אנחנו יודעים שיש בבית הלבן אנשים שמחויבים למדינת ישראל. בתו של טראמפ וחתנו שהם יהודים, גרינוולט ועוד אישים בכירים. לגבי בנון, מכל מה ששמעתי עליו מאז שנכנס לבית הלבן אני לא רואה בו קשר לאנטישמיות".

    על השינוי ביחסי ארצות הברית וישראל, כפי שנשקפים היום, להבנתו, אומר איילון "כיום, הממשל הרבה יותר מחובר לישראל. גם ברמה הרגשית וגם האסטרטגית. עם הקודם היו שתי בעיות עקרוניות. האיראנים – אותם הם ראו בשונה מאתנו, אגב, גם ממדינות מוסלמיות נוספות. ולגבי הפלסטינים שבעניינם הלחץ היה רק עלינו ולא עליהם. מהבחינות הללו יש עדנה מאד חשובה ביחסים בין ארה"ב לישראל" אמר.

    האזינו:



    0 תגובות