הסכם הפועלים עם הסינים יוצאים לדרך; מועצת יש"ע זועמת

    איתי גדסי No Comments on הסכם הפועלים עם הסינים יוצאים לדרך; מועצת יש"ע זועמת

    אחרי אישור הממשלה – שר הבינוי והשיכון יואב גלנט וסגן שר הסחר הסיני ג'אנג סינגפו השיקו את הסכם תכנית הבאת 6,000 פועלים סיניים לישראל • ביש"ע זועמים "הסכם הפוגע באזרחים שווי זכויות"

    השר יואב גלנט והשר הסיני, ג'אנג סינגפו
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משלחת סינית בראשות סגן השר סינגפו מתחילה בביצוע ההסכם יחד עם אנשי משרד הבינוי והשיכון, בהובלת השר גלנט.

    גלנט אמר בפתח הפגישה עם סינגפו כי "אתם מגיעים לישראל בערב יום השואה – ביום שמציינים ניסיון להשמיד העם היהודי. אנחנו מציינים יחד איתכם את הניצחון הגדול של עמינו על הנאצים – בנייתה ופיתוחה של מדינת ישראל. בענף הבנייה קיים מחסור בכוח אדם. הגעת 6,000 פועלים בתוך חצי שנה תגדיל את כושר הייצור של הקבלנים בתנופת הבנייה המתרחשת בארץ. יחד עם זאת, מדינת ישראל תקפיד על שמירת זכויותיהם של הפועלים. ההסכם מחזק את הקשרים בין המדינות, ושיתוף הפעולה פותח פתח גם לשת"פ בין חברות ישראליות וסיניות בפרויקט "תכנן ובנה" שאני מוביל".

    כזכור, במסגרת ההסכם בין שתי המדינות הוחלט כי מדינת ישראל תוכל להעסיק עובדים סינים מיומנים במקצועות הבניה השונים. ההסכם מחולק להסכם כולל הקובע הסדרים למיון העובדים, העסקה והתחשבנות בין הגורמים השונים להסכם.

    מיון העובדים כולל שני שלבים עיקריים. מבחן מקצועי שיבוצע על ידי גורמים סינים בפיקוח והכשרה של משרד הבינוי והשיכון ובדיקות רפואיות, במטרה לוודא את כשירות המועמדים. לאחר מכן, יחל ההליך של העסקת העובדים הזרים והגעת העובדים הזרים לארץ בהליך הדרגתי.

    מלבד הפגישה עם השר גלנט, חברי המשלחת הסינית ייפגשו השבוע עם שר האוצר משה כחלון. מלבד זאת, חברי המשלחת ייפגשו עם פועלי בניין סינים החיים בישראל ויסגרו עם המשלחת הישראלית את המשך שיתוף הפעולה בין הוועדות ליישום ההסכם בין שתי המדינות.

    חברי המשלחת צפויים לבקר באתר בניה בראש העין וייפגשו עם פועלים סינים, יבקרו באתר חפירות של מנהרת הרכבת הקלה של תל אביב, יבקרו בפארק בבלי וייפגשו עם התאחדות הקבלנים.

    בתוך כך, עם פרסום הסעיף בחוזה המותיר את אזור יהודה ושומרון אל מחוץ להסכם, אומר היום ראש דסק החוץ של מועצת יש"ע וראש מועצת אפרת, עודד רביבי "מצוקת הדיור איננה פוסחת על היישובים ביהודה ושומרון, לצערנו הסכם הסחר עם ממשלת סין עושה הפרדה בין אפרת לחולון, בין שילה לבת ים. ההבחנה הזו, פוגעת באזרחים ישראלים שווה זכויות, ותגרום לעיכובים נוספים בבנייה החוקית ביו"ש שממילא מתעכבת פעם אחר פעם בגלל אירועים ביטחוניים".



    0 תגובות