קנצלר אוסטריה: "בכל יום אמי לקחה אוכל ושתיה עבור זוג היהודים"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on קנצלר אוסטריה: "בכל יום אמי לקחה אוכל ושתיה עבור זוג היהודים"
    קנצלר אוסטריה, קרן ונשיא המדינה, ריבלין צילום: מארק ניימן, לע"מ
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה ראובן ריבלין, קיים היום פגישה מדינית עם קנצלר אוסטריה, כריסטיאן קרן, בבית הנשיא במסגרת ביקורו הראשון בישראל.

    בפתח דבריו בירך הנשיא את הקנצלר על ביקורו ועל תמיכתו בישראל וידידותו רבה השנים הנשיא ציין כי שיתוף הפעולה בין המדינות הולך ומתחזק וכי הוא בטוח שתחת הנהגת הקנצלר קרן, אוסטריה תוסיף למלא תפקיד חיובי בקידום שיתוף הפעולה בין ישראל והאיחוד האירופי, ובינה לבין שכנותיה. הנשיא הדגיש את התחומים הרבים בהן משתפות המדינות פעולה בהצלחה וציין את הפוטנציאל רב הקיים בתחומי הביטחון והלוחמה בטרור, סייבר, מחקר ופיתוח ותחום ה"אנרגיה המתחדשת" בו אוסטריה מנהיגה עולמית.

    "לא רק העתיד קושר בינינו אלא גם העבר הכואב של השואה" אמר הנשיא והמשיך "עבר כואב זה ואחריותה של אוסטריה השפיעו על יחסינו הדיפלומטיים. ברצוני להביע את הערכתנו לך על כך שתיקח חלק ביום הזיכרון לשואה ולגבורה שיצוין הערב בישראל. אנו מעריכים את הנהגתך, בקידום המודעות לאחריות הקיבוצית באוסטריה. לצערי, אנטישמיות ופאשיזם לא נעלמו מן העולם, לא באוסטריה ולא באירופה" עוד הוסיף הנשיא ואמר "עמדותיך המובעות בקול רם וברור נגד שנאה וחוסר סבלנות ראויה להערכה. אנו מתמודדים עם אתגרים לצד הזדמנויות, בשני המקרים אנו יכולים להתמודד איתם יחד".

    הקנצלר קרן הודה לנשיא על האירוח וקבלת הפנים, וציין את חשיבות היחסים הבילטראליים בין המדינות, שהגיעו לדבריו לרמות חסרות תקדים. הקנצלר המשיך וציין כי ההצלחה הישראלית בתחום ההייטק והסטארט-אפ מהווה השראה לאוסטרים רבים.

    "ביקור בישראל לא נוגע רק לעתיד, אלא לא מעט גם לעבר ולמורשת שלנו", המשיך הקנצלר קרן את דבריו ואמר "עברנו כברת דרך ארוכה מההכחשה הרשמית, להכרה באחריותנו בפרקים האפלים בהיסטוריה שלנו. זה לקח עשורים, אך הערב נכבד את חללי וגיבורי השואה, יד ביד וכתף לכתף" הקנצלר סיפר בדבריו על סבתו שעבדה לפני המלחמה במשק ביתם של זוג יהודים בוינה, עם עליית הנאצים לשלטון נאלץ הזוג להתחבא, ואמר "כילדה בת 11 נהגה אימי, לקחת אוכל ושתייה לבני הזוג בכל יום, עד שיום אחד הגיעה ומצאה בפתח המחבוא את הגסטאפו, שהבריחו אותה משם. הזוג היהודי לעולם לא נראה עוד בחיים".

    "אימי נוהגת לספר לבני משפחתי ולי את הסיפור הזה שוב ושוב. אני מציין זאת ביחוד כי בימים אלה, עלינו להיות מודעים לכך שהקו הישיר של הזיכרון נשבר, העדים של אותה תקופה אפלה מתים" סיים הקנצלר את דבריו. עוד ציין כי כאשר עמד בראש רשת הרכבות האוסטרית עמל לקידום הכרה בהיסטוריה של הרכבות במהלך מלחמת העולם השנייה, שסיפקה תמיכה לוגיסטית לנאצים. עוד אמר הקנצלר: "עלינו להעצים את מאמצינו לשמור על הזיכרון חי, ואנו לא עושים זאת רק כדי לכבד את זכר הקרבנות, אני משוכנע שעלינו לעשות זאת עבור עצמנו ועבור הדורות הבאים. עניין זה יגדיר באיזו חברה ובאיזה עתיד נחיה".

    "בכל מקום בו האנטישמיות תרים את ראשה המכוער נילחם בה יחד עם חברינו היהודים. לעולם לא ננוח עד שנבטיח את היושרה, הכבוד והביטחון לחברינו האזרחים היהודים. אני עומד כאן כחבר אמיתי של ישראל, מחויב להמשך צמיחתה של מערכת היחסים בין מדינותינו דבר שאני מצפה לעמול עליו בימים הקרובים".



    0 תגובות