- רדיו קול חי - -

"הביקורת לא במקומה; שר הפנים הפגין אומץ ונחישות"

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) שוחח הערב במהדורה המרכזית עם אבי מימרן בעקבות "מחטף בג"ץ" בנושא השבת אתמול.

"אני לא מזלזל בהצעות לצמצם חילול שבת אבל אנחנו לא נתמוך בשום חוק שתומך אפילו במקצת את חילולי השבת" אומר מקבל אך מבהיר "לא נתנגד שיצמצמו חילול שבת. אבל לא בחוק שנותן לגיטימציה לחילול שבת קטן כגדול".

מקלב התייחס גם למצבה המשתנה של ראשי העיר תל אביב ואומר כי בתל אביב בעבר אנחנו יודעים איך התייחסו לחילולי שבת בפרהסיה.

קרא עכשיו > אז והיום: צפו בהודעות העירייה באשר לחילולי שבת בתחומה [1]

באשר להתנהלות שר הפנים, אריה דרעי, עם סמכויותיו בנושא, אמר מקלב "שר הפנים נהג באמת באומץ, בנחישות ובהתנהלות תקינה. מי שהתנהל לא טוב זה בג"ץ. מי שמכיר את התהליכים יודע שהיתה פה זריזות שלא במקומה. הבג"ץ חשוף לתהליכים והוא חי אותם, לכן הוא מיהר. כשהוא דווקא במשך הרבה זמן הראה עינוי דין בפסיקות. דווקא כשהיה תהליך אמיתי בג"ץ הזדרז לפסוק. כל תהליך אחר שהיה עושה, היו תוקפים אותו שהתהליך לא היה שקוף מספיק ולא מאוזן".

ח"כ מקלב טוען כי חוק חדש צריך לכלול אישור שר הפנים לחוקי עזר בנוגע לשבת "צריך להיות חקיקה שאומרת שהשר צריך לאשר הצעות חוק עזר בעניין שבת. החוק לא מתייחס לשבת בתל אביב. המפלגות החרדיות נאבקו לקבל את הסמכויות הללו".

ש. האם בסופו של דבר ההחלטות לא יהיו דומות לפסיקת בג"ץ?

"הוא לא צריך להסכים לחילול שבת. הוא יוכל לפעול לחיזוק שמירת השבת" נזהר מקלב בדבריו "אגב" מזכיר מקלב "הפסיקה שהיתה אתמול החלה בתביעה שדרשה את חיזוק השבת בעיר".

לסיכום, הודף מקלב את הביקורות שנשמעו כנגד נציגי הציבור החרדי ואומר "היתה כאן נחישות, אומץ ורצון במטרה להתמודד באופן אמיתי עם הנושא".