- רדיו קול חי - -

תגידו שלום יפה: השבדים חוזרים לבקר

היום, משרד התיירות מודיע בשיתוף עם חברת התעופה השבדית SAS, כי החברה תחזור להפעיל את קו הטיסה הישיר שלה משטוקהולם לאילת, במסגרת "נוהל טיסות החורף" של משרד התיירות הישראלי. הקו החדש יחל לפעול כבר בחורף הקרוב.

שר התיירות, יריב לוין בירך ואמר "אני מברך על החלטתה של חברת SAS לטוס לאילת ולשוב ולהפעיל קו משבדיה לישראל בשיתוף פעולה, בעידוד ובתמיכת משרד התיירות. שמנו לנו כמטרה להביא לישראל קווי תעופה ישירים מוטי תיירות נכנסת, ואנו אכן עדים לתנופה בלתי רגילה של חברות תעופה המגיעות לישראל ומביאות עימן תיירים במספרים שוברי שיאים".

"SAS מצטרפת לגל חברות התעופה החדשות הפועלות בישראל – כאשר רק לאחרונה, בעקבות פעולות משרד התיירות מול חברות התעופה, הכריזו חברות WOW, ריינאיר, וויז-איר, היינאן ואיר-אינדיה על פתיחת קווים לישראל. אנו מקבלים בברכת 'ברוכים השבים' את התיירים השבדים שישובו ויפקדו את העיר אילת בעזרת קו התעופה החדש וייהנו מיעד תיירותי אטרקטיבי, במיוחד בעונת החורף".

לאחר שהחברה הודיעה בשנה שעברה על הפסקת הטיסות לישראל, יצא משרד התיירות במהלכים משמעותיים מולם, על מנת להשיב את קו הטיסה הישיר. במסגרת משא ומתן שמתקיים עם החברה מאז חודש יוני, קיים המשרד סבב פגישות משמעותיות, במסגרתן נפגש מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי בשבדיה עם בכירי חברת התעופה המקבלים את ההחלטות על פתיחת קווי התעופה החדשים. במסגרת השיח בין הצדדים, הוסכם כי SAS יצטרפו לנוהל התמיכה של משרד התיירות להפעלת טיסות ישירות מאירופה לאילת בעונת החורף הקרובה. במסגרת הנוהל, מקבלות חברות התעופה סכום של 45 אירו לנוסע על ידי משרד התיירות, בתוספת של 15 אירו לנוסע על ידי התאחדות המלונות באילת.

כמו כן, משרד התיירות פעל במקביל מול ראשי תעשיית התיירות המקומית וקמפיינים של המשרד לשיווק התיירות לישראל כמו הקמפיין המצליח “Two cities One Break” הועלו במגוון מדינות באירופה וגם בשבדיה. ההשקעה בשבדיה בחודשים האחרונים בהצגת ישראל כיעד לגיטימי ואטרקטיבי לתיירות, שינתה את דעת התעשייה והקהל והשרתה תחושת אמון, בטחון ושותפות אמתית בהחלטת החברה לצאת לדרך חדשה זו. כל אלו ועוד התקיימו במטרה להרחיב ולהגדיל בסופו של התהליך את מספר התיירים השבדים בישראל.