בג"צ אישר את חוק העזר של ת"א המתיר פתיחת חלק מהחנויות בשבת

    איתי גדסי No Comments on בג"צ אישר את חוק העזר של ת"א המתיר פתיחת חלק מהחנויות בשבת

    בג"צ אישר את חוק העזר העירוני של עיריית תל אביב המתיר פתיחת חלק מהחנויות בשבת • דרעי: "פריצה של הטטוס קוו; קורא לכינוס חירום שחל כל החכי"ם החרדים והדתיים" • ראש עיריית תל אביב, כצפוי, מברך על ההחלטה: "העיר היתה ותישאר חופשית"

    שר הפנים, אריה דרעי
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בג"צ אישר כעת את חוק העזר העירוני של תל אביב הקובע להתיר פתיחת חלק מהחנויות בעיר בשבת. כזכור הנושא עלה בפני שר הפנים, אריה דרעי, שבנתיים טרם פרסם את החלטתו. השר ליצמן, הביע במהלך ריאיון ב"קול חי" לפני מספר שבועות את ביטחונו בכך שדרעי יקבל את ההחלטה הנכונה למען השבת "בעניין השבת" אמר ליצמן "אני מחכה להחלטתו של השר דרעי שאני בטוח שתהיה טובה" אך נראה עם החלטת בג"צ, החלטתו של דרעי לא תשנה הרבה לפחות לא בנוגע לעיר תל אביב.

    השר דרעי, בעקבות הפסיקה, קרא לכינוס חירום של כל הח"כים החרדיים והדתיים במטרה לחוקק את "חוק השבת" בהקדם.

    "לאחר שהכנסת העבירה את הסמכות לשר הפנים בנושא פתיחת המרכולים בשבת פנה השר דרעי לבית המשפט לקבלת ארכה של 60 יום לקבלת החלטה" אמרו בלשכת דרעי והוסיפו "בית המשפט לא הכריע בבקשה למרות שפנה לקבלת עמדת עירית תל אביב בעניין. ועל כן במשרד הפנים היו משוכנעים שבית המשפט יאפשר מתן 60 יום ממועד החלטתו בבקשה".

    "למרות האמור" נכתב מלשכת דרעי "וללא דיחוי, פעל השר לקבלת עמדת עמדות מהציבור. ההחלטה של שר הפנים דרעי לראש עיריית תל אביב המורה על פסילת תיקון מספר 2 לחוק העזר נכתבה ונחתמה כבר בערב חג הפסח. מדובר בהחלטה מנומקת ברורה ומקיפה. החלטה שנכתבה במשך מספר ימים".

    "ההחלטה היתה שהיות וחג הפסח הוא ללא ימי עבודה, מיד לאחר החג השר דרעי ישלח את התשובה לעיריית ת"א" אמרו בלשכתו והוסיפו "אתמול באסרו חג של פסח שוחח השר דרעי עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ועדכן אותו על החלטתו. היועמ"ש ביקש מהשר לשלוח את התשובה רק היום לאישורו וביהמ"ש הוציא את החלטתו לפני תגובת השר".

    "השר דרעי קורא לכינוס חירום של כל חברי הכנסת החרדים והדתיים. דרעי קורא בעקבות השלכות החלטת בית המשפט העליון והפריצה בסטטוס קוו לחוקק במדינת ישראל את חוק השבת, חוק אשר יסדיר את מעמדה של השבת וישמר את הסטטוס קוו".

    מנגד, ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי ברך על החלטת בית המשפט העליון ואמר "כפי שאמרתי כבר לפני כארבע שנים – העיר תל אביב-יפו היתה חופשית ותישאר חופשית".



    0 תגובות