"נבדוק את תכנית כחלון אך היא לא תעבור ללא רפורמה לקשישים ולנכים"

    כחלון הוא שר האוצר הכי חברתי שהיה למדינת ישראל. אנחנו מגישים לו על מגש את היכולת להעלות את הקצבאות לנכים וקשישים.
    עמית דניאל No Comments on "נבדוק את תכנית כחלון אך היא לא תעבור ללא רפורמה לקשישים ולנכים"

    ח"כ מיקי זוהר אומר על תץכניתו של כחלון "סיכוי טוב שנאמץ אותה אך לא לפני אישור העלאת הקצבאות לנכים ולקשישים" • ליצמן וביטוח סיעודי? "אני מאמין שגם ליצמן מסכים שתקציב הקישים והנכים קודם לזה" • לסיום אמר "אני מקווה שזה יקרה כי אנו לא רוצים בחירות" • וגם, האם נתניהו וכחלון שוחחו לאחרונה?

    ח"כ מיקי זוהר
    כחלון הוא שר האוצר הכי חברתי שהיה למדינת ישראל. אנחנו מגישים לו על מגש את היכולת להעלות את הקצבאות לנכים וקשישים.
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), שוחח הבוקר עם בצלאל קאהן ב"מהדורת הבוקר" בעקבות תכניתו של שר האוצר כחלון עליה הכריז אתמול במסיבת עיתונאים ככזו שתיטיב עם הציבור ותוסיף משפחות רבות למעמד הביניים.

    "על פניו זו נשמעת הצעה שיכולה להיטיב עם הציבור. אנחנו מברכים על כל החלטה שבאה להיטיב עם הציבור" אומר זוהר אך מסייג "אנחנו צריכים לבדוק שכל הפעולות שנעשו שם מקובלות עלינו".

    עם זאת מזכיר זוהר את דרישתו בנוגע לרפורמות ותכניות כלכליות הדרושות את אישור וועדת הכספים "אותה דרישה שהיתה לפני כמה חודשים והתפתחה לאחרונה, עומדת שרירה וקיימת. קצבאות הנכים והקשישים יעלו באופן מיידי ועד שזה לא יקרה שום דבר לא ישתנה. התכנית של כחלון טובה ומבורכת ונבחן אותה ובמידה ותברר תמונה שהתכנית באמת מטיבה עם הציבור אנחנו נאמץ אותה אך עדיין כל זאת מותנה בהעלאת קצבאות הנכים והקשישים. עלות תקציבית של זה היא באיזור השלושה מיליארד שקלים. עד שזה לא יקודם שום דבר לא יתקדם" אומר זוהר נחרצות.

    באשר לתכנית אותה מנסה לקדם ליצמן ואף הצהיר בריאיון ל"קול חי" קודם חג הפסח כי לא יוותר על דרישתו לביטוח סיעודי, אומר זוהר "ליצמן מבחינתי הוא אדם שיודע היטב את צרכי הציבור ועובדה שמשרד הביאות נחשב לאחד המובילים בכל פעם שהוא נמצא בידי ליצמן. הוא צודק בדרישתו. אם תשאל אותו כמו שאני מכיר אותו גם הוא יסכים שקצבאות הנכים והקשישים קודמים לביטוח סיעודי. את המשפט 'והדרת פני זקן' לא אני המצאתי וגם את 'העולם עומד על שלושה דברים, על התורה על העבודה ועל גמילות חסדים', לא אני המצאתי. יש חצי מיליון איש שמתחת לקו העיוני וחסרים להם מאות שקלים כדי לצאת ממעגל העוני" אומר זוהר ושוב חוזר על דרישתו "יש סיכוי טוב שנאמץ את מה שכחלון הציע אבל קודם כל מטפלים בחלשים יותר".

    הוא מפרט את תכניתו להעלאת קצבאות הנכים והקשישים ואומר "יש במדינת ישראל חצי מיליון איש. חצי מהם נכים וחצי מהם קשישים. כל האנשים הללו חיים מקצבה של 2,300 ש"ח. על פי נתונים שמבוססים על מחקר ברור הם צריכים לקבל תוספת מסוימת כדי שיוכלו לצאת ממעגל העוני. עד שזה לא יקרה שום דבר לא יתקדם בוועדת הכספים. זה לא מקלות בגלגלים זה הרמה להנחתה. כחלון הוא שר האוצר הכי חברתי שהיה למדינת ישראל. אנחנו מגישים לו על מגש את היכולת להעלות את הקצבאות לנכים וקשישים. הוא צריך לתת הנחיה לביטוח הלאומי להגדיל את קצבאות הנכים והקשישים. רק אז נאשר בוועדת הכספים את התכנית הכלכלית של כחלון".

    זוהר מוסיף ואומר "אני מקווה שזה יקרה כי אנחנו לא רוצים בחירות" אמר.

    לסיום, בנוגע למאבקי כחלון נתניהו בנושא התאגיד, אמר "ראה"מ הוא איש מאד אצילי ומכובד. הוא אמר אמירה פשוטה 'נושא התאגיד באחריות הליכוד ואני מבקש לכבד את עמדותיי'".

    כשנשאל האם הוא יודע על שיחה שהתקיימה או לא לאחרונה בין כחלון לנתניהו, עונה זוהר "אני לא עוקב אחר שיחות ראה"מ אבל אני מניח שאם הם היו מדברים זה היה דולף אליכם"

    כלומר הם לא דיברו הרבה זמן?

    "יכול להיות".



    0 תגובות