התגובות לתוכנית כחלון • ליצמן: הגיע הזמן לביטוח סיעודי

    איתי גדסי 1 Comment on התגובות לתוכנית כחלון • ליצמן: הגיע הזמן לביטוח סיעודי

    באופוזיציה נטו לברך את שר האוצר כחלון והתוכנית שהציג להוזלת יוקר המחיה למעמד הביניים • בקואליציה כעסו על אי התיאום אך חלקם הוציאו הודעות ברכה • מקורבי ראה"מ: "ההצעות שהוצגו הן בכיוון הנכון וייבחנו בגישה חיובית"

    כחלון ונתניהו צילום: Miriam Alster/FLASH90
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר כחלון ששמר עד לרגע האחרון על תוכניתו להורדת יוקר המחיה בסוד, קיבל היום עידוד בעיקר מחברי האופוזיציה שתמכו בתוכניתו. חברי הקואליציה העדיפו לשתוק וחלקם אף התבטאו נגדה בפומבי.

    גורמים בסביבת ראש הממשלה נתניהו שהבינו כי כחלון גוזר את הקרדיט לבד, הבינו כי נתניהו לא יוכל לצאת נגד התוכנית של כחלון, אך הבהירו לכולם מי הגורם הקובע בממשלה ואמרו כי "ההצעות שהוצגו הן בכיוון הנכון וייבחנו בגישה חיובית".

    שר הבריאות יעקב ליצמן בירך על הצעדים להוזלת יוקר המחיה למשפחות ולנכים. אך תקף את כחלון ואמר כי לפני סיוע בהוזלת יוקר המחיה יש לדאוג לאוכלוסיה המתבגרת הסובלת מהזנחה חברתית. "הגיע הזמן לסיעוד ממלכתי" אמר ליצמן.

    שר הבריאות ליצמן הוסיף כי "לצד הצורך לסייע בהוזלת יוקר המחיה לצעירים ומשפחות שיש לברך על כך, אני קורא לראש הממשלה ולשר האוצר להתעשת ולהתגייס לטובת הסיעודיים ובני משפחותיהם. מדובר בפצצת זמן שמחמירה עם השנים ומכבידה על הדור הקודם.

    "הגיע הזמן לקחת אחריות ציבורית ופוליטית ולממש מיידית את ההסכם הקואליציוני בתחום הסיעוד. זה הזמן לרפורמה ממלכתית בסיעוד, שתביא לצדק חברתי ולשינוי דרמטי באיכות חייהם של מאות אלפי ישראלים מהאוכלוסיה המתבגרת.

    ח"כ בוקר: "זאת תכנית גרועה"

    חה"כ נאוה בוקר הגיבה לתכנית הכלכלית של כחלון ואמרה: "התכנית שהציג היום שר האוצר כחלון היא תכנית גרועה שלא נותנת מענה לנכים שחיים בחרפת רעב. על כחלון להכריז על העלאת הקצבאות לסכום שכר המינימום 5,300 ש"ח. כל פתרון פחות מכך יתקל בהתנגדות עזה שלי ושל חבריי מהליכוד.

    יו״ר הקואליציה, ח״כ דוד ביטן: ״הגדלה משמעותית של קצבאות הנכות היא הדבר החשוב ביותר כרגע ועד שזה לא ימומש  אין כל משמעות לתכניות חדשות שמוצגות. לא נאפשר כל העברה תקציבית עד שלא תיפתר בעיית הנכים״

    ח״כ עמיר פרץ ברך את שר האוצר כחלון על התכנית שהציג לסיוע להורים בנקודות זיכוי, סבסוד צהרונים, הגדלת מענקי עבודה ועוד: ״זהו צעד חשוב וראשון בכיוון הנכון. העדפת הרחבת השירותים האזרחיים על-פני הורדת מיסים היא המעשה הנכון״

    ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, בוז'י הרצוג, בעקבות חשיפת תכנית 'נטו משפחה' של שר האוצר: "לפעמים מותר וצריך להגיד מילה טובה. שר האוצר עשה היום את מה שצריך היה לעשות כבר מזמן. התוכנית לחיזוק מעמד הביניים היא דבר טוב, חשוב ומבורך. עכשיו להחליף את ביבי".

     



    1 תגובות

    מיין תגובות