דאגה בבלגיה: הפרלמנט הוולוני צפוי לאשר היום את איסור השחיטה

    אבי יעקב No Comments on דאגה בבלגיה: הפרלמנט הוולוני צפוי לאשר היום את איסור השחיטה

    רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי הרב אברהם גיגי: "הבטיחו לנו בערב החג לדון בבקשתנו לקיים את ההצבעה רק לאחר ש'יאפשרו' לנו להביע את עמדתנו בפני חברי הפרלמנט לאחר החג. אנחנו פסימיים | היהודים צפויים לעתור לבית הדין הבינלאומי בהאג

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרלמנט במחוז הוולוני בבלגיה צפוי להצביע היום (ג'), יום טוב שני של גלויות, על הצעת החוק ולפיה תיאסר השחיטה במחוז ללא 'הימום חוזר'. בכך מנסים ראשי המפלגות לעקוף את פסיקת ביהמ"ש לחוקה שקבע לפני כחודשיים כי הגבלת השחיטה הכשרה פוגעת משמעותית בחופש הדת ומנוגדת לחוק יסוד זכויות האדם.

     

    רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי הרב אברהם גיגי אמר בערב שביעי של פסח, כי "ראשי המפלגות הבטיחו לנו, נציגי הקונסיסטואר הבלגי ונשיא 'מחזיקי הדת' באנטוורפן הרב פנחס קורנפלד, כי יקיימו דיון בבקשתנו לאפשר לנציגי הקהילה להביע את עמדתנו בפני חברי הפרלמנט בטרם תתקיים ההצבעה ולדחותה ליום חמישי שכן אצלנו היהודים חג ביום שלישי".

     

    לדבריו, למרות "שגם אם תתקבל בקשתנו ויאפשרו לנו להביע את עמדתנו, אנו פסימיים ויהיה זה 'פורמלי' בלבד שכן הם נחושים להעביר את החוק למניעת שחיטה ללא הימום. הם מנסים לעקוף את החלטת ביהמ"ש לחוקה בכך שהם מדברים כעת על 'הימום חוזר', דבר שאסור כמובן עפ"י ההלכה אך מקבל הסכמה מצד כמה מנציגי המוסלמים ובהם יוצאי מרוקו. גם אם אכן תידחה ההצבעה ליום חמישי, במידה ואכן כפי שצפי, החוק יקבל תמיכת רוב חברי הפרלמנט, אנו נחושים להיאבק בהחלטה אומללה זו ונעתור כמובן לביהמ"ש לחוקה ולבית הדין לצדק של האיחוד האירופי בהאג".

     

    כזכור, לפני כחודשיים הודיע בית המשפט לחוקה במחוז ולוניה על החלטתו ולפיה השחיטה היהודית הכשרה מותרת על פי החוק הבלגי והיא תימשך כהלכה, וכי "הגבלת השחיטה הכשרה מצמצמת בצורה מוגזמת ובלתי סבירה את חופש הדת, פוגעת משמעותית ומנוגדת לחוקי יסוד זכויות האדם וזכויות הדת בבלגיה". חודש קודם לכן החלו כמה סנטורים חברי הפרלמנט הוולוני במסע נגד השחיטה הכשרה.

     

    "נפגשנו, עם ראשי המפלגות, דברינו התקבלו אמנם על אוזן קשובה אך יוזמי הצה"ח המשיכו בפעילות ולא נותרה לנו ברירה אלא לעתור לביהמ"ש לחוקה כפי שעשינו במחוז הפלמי. גם הפעם כשחשנו שיש סכנה לחקיקה שתגביל את השחיטה הכשרה פנינו לביהמ"ש לחוקה שהוציא אכן צו מניעה לפרלמנט הוולוני אך כעת עם הסכמת חלק מהמוסלמים הם נכונים לקיים הצבעה ולאשר את החוק", אומר הרב גיגי.

     

    לפני שבועות אחדים אמר הרב גיגי בראיון לאתר "קול חי", כי "אם החוק יעבור, עתיד השחיטה ברחבי אירופה בסכנה. יש לחץ גדול מארגוני צער בעלי חיים על המפלגות – לא מתחשבים בהתנגדות הנציגים היהודיים החברים במפלגות".

     

    ובתוך כך, במחוז הפלמי שוב החלו יוזמי הצע"ח להגבלת השחיטה הכשרה להאיץ את הליך החקיקה והעבירו את השגותיהם לביהמ"ש לחוקה שקיבל, כזכור, את עמדת הקהילה היהודית ולפיה הגבלת השחיטה מנוגדת לחוק יסוד זכויות האדם.

     

    בלגיה היא פדרציה המורכבת משלושה מחוזות: פלנדריה, ולוניה ובריסל. מחוז ולוניה מונה כ- 3.5 מיליון נפש שהם כ-33% מתושבי בלגיה. בפלנדריה מתגוררים כ-6 מיליון תושבים שהם כ-60% מכלל תושבי בלגיה.



    0 תגובות