השר ארדן קיים הערכת מצב בעקבות שביתת האסירים: "מניעים פוליטיים"

    איתי גדסי 1 Comment on השר ארדן קיים הערכת מצב בעקבות שביתת האסירים: "מניעים פוליטיים"

    שביתת הרעב של האסירים הפלסטיניים בבתי הכלא: השר ארדן הנחה את שב"ס להכיל את השביתה בתוך כתלי הכלא ולהיות ערוכים לכל תרחיש

    בית סוהר • אילוסטרציה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ערך שיחת ועידה והערכת מצב לקראת שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים. בשיחה השתתפו נציגי כלל הגורמים הרלוונטיים – שב"ס, משטרה, צה"ל, שב"כ ומשרד הבריאות.

    במהלך החודשים האחרונים עם קבלת המודיעין הראשוני על הכוונה של אסירי הפת"ח לקיים שביתת רעב, הוביל השר ארדן, היערכות מקיפה מול שב"ס ומול שאר הגורמים הרלוונטיים במספר ישיבות בהן בחן השר את מוכנות הגורמים לשביתה לרבות דיונים עם צה"ל ומשרד הבריאות בכדי להיעזר בשירותים רפואיים שיינתנו לשב"ס וימנעו את הצורך להוציא את שובתי הרעב לבתי חולים אזרחיים כפי שמחייבות הנחיות משרד הבריאות. במסגרת היערכות זו הורה השר ארדן על הקמת בית חולים שדה מחוץ לכלא קציעות שייתן מענה לשובתי הרעב ובכך יימנע פינוי אסירים לבתי חולים אזרחיים.

    השר ארדן הנחה את שב"ס להעביר את יחידות ההתערבות של שב"ס בסמוך לבתי הכלא בהם שוהים שובתי הרעב, לבצע חיפושים אינטנסיביים מוגברים בימים הקרובים כדי למנוע כל תקשורת בלתי חוקית של האסירים ולבצע העברות של האסירים השובתים בין בתי הכלא בהתאם לשיקול דעת של שב"ס.

    השר ארדן אמר "השביתה שמוביל ברגותי מונעת ממניעים פוליטיים פנים פלשתינים ולכן כוללת דרישות בלתי סבירות בקשר לתנאי האסירים. הנחיתי את שב"ס לפעול בכל דרך אפשרית בכדי להכיל את השביתה בתוך כתלי בתי הכלא ואת משטרת ישראל להיערך למתן כל סיוע נדרש לשב"ס בכל תרחיש שעלול להתפתח".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      צריך שכל המחבלים יתרקבו בכלא