מגיד: השדרנים מבקשים לצאת לחירות

    כל ההקדמה הזו מגיעה אחרי תקופה עמוסה. היא עמוסה אצל כולם. מי בעבודתו ומי במטבחו. הצד השווה: כולם עסוקים. וכשמגיעים לפסח, מרגישים את החירות באוויר, את הרוגע, הרגיעה, השלווה.
    אתי קצבורג 2 Comment on מגיד: השדרנים מבקשים לצאת לחירות

    לכבוד חג הפסח, שאלנו את שדרני משפחת קול חי – מהו חג החירות עבורם? מה הוא מסמל ובמה הוא שונה מכל ימות השנה | התשובות, מפתיעות ומקוריות | גם בפסח, קול חי תמיד אתי

    מיקרופון • אילוסטרציה
    כל ההקדמה הזו מגיעה אחרי תקופה עמוסה. היא עמוסה אצל כולם. מי בעבודתו ומי במטבחו. הצד השווה: כולם עסוקים. וכשמגיעים לפסח, מרגישים את החירות באוויר, את הרוגע, הרגיעה, השלווה.

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מהי חירות? איך מסבירים אותה בזמננו? מסתבר שלכל אחד פירוש שונה וייחודי לביטוי של חירות. פנינו למדגם מייצג של שדרנים בכלי התקשורת המוביל בס"ד במגזר החרדי – קול חי – ושאלנו, מהי חירות עבורם? התשובות מעניינות ומגוונות.

    לצקת תוכן ערכי

    בצלאל קאהן – מנהל התוכניות והחדשות:
    חג החירות שלי, הוא הרגע החד-שנתי, בערב חג הפסח, כשהכל נרגע.
    אני חוזר עם הילדים משריפת חמץ, הבית נקי, מצוחצח. מהמטבח מגיעים ריחות הבישולים של רעייתי היקרה, משימה קולינארית שאני מצטרף אליה בחדווה מדי שנה בחג הפסח. ואז מגיעה שעת צהרים, צהרי ערב החג. אתה מתיישב עם הגדות של פסח, עובר על עמודים שלמים, מנסה להכין את הסדר שיגיע עוד מעט. בעצם, לצקת תוכן רוחני וערכי ללילה המיוחד הזה, בו יצאו אבותינו ממצרים. להרגיש בן חורין.
    ואז מגיע הלילה, ליל הסדר. סביב השולחן ישובים בני משפחתי, והסדר רץ לפי הסדר. אין טלפונים, אין את המירוץ היומיומי, אתה לא בשום מירוץ. גם לא מירוץ נגד הזמן מול חצות הלילה. פשוט זורם ונהנה מכל רגע.
    כל ההקדמה הזו מגיעה אחרי תקופה עמוסה. היא עמוסה אצל כולם. מי בעבודתו ומי במטבחו. הצד השווה: כולם עסוקים. וכשמגיעים לפסח, מרגישים את החירות באוויר, את הרוגע, הרגיעה, השלווה. וכשכל אלה מגיעים בימי החג, יש לך זמן להשקיע יותר במשפחה, בילדים, וגם להשתדל ולהוסיף עוד על קביעת העתים לתורה. זו החירות האמיתית, וכידוע שאין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה.
    אפשר פסח יותר מפעם אחת בשנה?

    הכנה לעונה הבאה

    מנחם טוקר – מגיש התוכניות זמן אוויר ומוצ"ש חי:
    חג החירות עבורי זה זמן עם המשפחה, (כמעט בלי הטלפון…) בסיומה של עונה מאתגרת ומורכבת, תוכניות והופעות, תחרויות ומשימות – יש לי זמן של שקט עד ל"ג בעומר. אין צורך לשמוע כל רגע שיר של זמר אחר שהוציא, כי פשוט לא שומעים מוזיקה. בקיצור מנוחה שמתחילה אצלי מערב פסח עד חגיגות הל"ג וחזרה בעז"ה לעונת קיץ מדליקה, תוססת ומלאת שמחה.

    יום העצמאות היהודי

    הרב ישראל גליס – איש ירושלים ומגיש התוכנית "גליס מירושלים":
    יום העצמאות היהודי האמיתי, חג שבו מעלים זכרונות של הדורות עברו, לא רק מיציאת מצרים אלא גם מיציאת משפחתי מהרובע היהודי בשנת תש"ח והחזרה לרובע אחרי תשע-עשרה שנה.
    חמישים שנה של זכרונות וחירות משפחתית וחירות של העם הירושלמי.

    לנקות את הלב

    יהודה שוקרון – מגיש התוכנית "טובים השניים":
    חג החירות עבורי זה המאמץ הגדול והמרוכז והבלתי פוסק של מרבית היהודים (גם המסורתיים שבהם) לעשות רצונו של הבורא יתברך, וזה לנקות… את הבית, את הרכב, את הש"ס (לא המפלגה) ואת הלב… בקיצור את השאור שבעיסה.
    אז יהי רצון שנזכה כולנו לנקות את הלכלוך שחשבנו על השני ואת המידה הפחות טובה אצלנו.
    חג שמח

    התרגלנו לגלות

    אלעד כהן – מגיש התוכנית "טובים השניים":
    יחד עם החופש, הנופש והחגיגות המשפחתיות הנפלאות שמזכה אותנו השי"ת בכל חג ומועד, בפסח יש בהחלט משהו מיוחד עוד יותר באוויר. כתושב בני ברק שהסתובב בתוך הפקקים העצומים של ערב החג הקדוש הזה, אני יכול לומר ולזעוק בגאווה: 'אשרי עין ראתה כל אלה'. בתוך כל פקקים/הדוחס הליכלוך/והצפיפות של ערב החג, אין מאושרים מאתנו לראות עין בעין את עם ישראל ביופיו ובתפארתו. עם כמויות ענק של מצוות צדקה וחסד, חלוקות גרנדיוזיות של מוצרי מזון / כספים / שוברים / ירקות / אין בעולם!! ואני שוב אומר ובוודאות! אין בכל העולם דברים כאלה, אשרי העם שככה לו אשרי העם שה' אלוקיו…
    בנוסף לזאת…
    כזמר חתונות וכמי שמגיש בס"ד תוכנית הומוריסטית יומית בקול חי, חג פסח עבורי הוא דווקא זמן לקחת נשימה, לעמוד ולהתבונן במחציתה של השנה. האם אנחנו צועדים בדרך נכונה, באיזה מקומות ניתן לשפר וכו'. זהו החג העומד בקו התפר בין תקופה לחוצה גדושה בשמחות / ארועים / שירים ושידורים… לעומת התקופה המגיעה מיד לאחריו ימי ספירת העומר הנוהגים בהם מנהגי אבלות. תקופה רגועה ומאוד שקטה יחסית. בתוך החירות, ודווקא מתוך שמחת החג עצמה, אני מוצא את עצמי בכל שנה מתפלל על הבאות ומבקש מהשם יתברך – לא עוד! אנא בבקשה! כל שנה חוגגים את המימונה, כי אנו מקווים ומאמינים שאף על פי שלא נגאלנו בתוך ימי חודש ניסן, עדיין מאמינים בני מאמינים אנחנו, כי לא יטוש ה' עמו. ואז למחרת מתחילה להתנגן המוזיקה הווקאלית, עולם החתונות נכנס לשביתה ושוב מוצאים את עצמנו נדרסים בגלגל החוזר על עצמו בכל פעם, גלגל ענק איום ודורסני המכונה בשם "ההרגל". התרגלנו לצער, התרגלנו לגלות.
    בואו נבקש יחד מהשם יתברך, שהשנה הזאת לא יתן לזה לקרות… ובתוך שמחת החג הקדוש הזה נזכה להיגאל גאולת עולמים ולחיות כאן יחד בעולם שכולו טוב. עולם שכולו שבת לחיי העולמים…

    עולם של אמונה

    יעקב הרשלר – מגיש ועורך חדשות קול חי:
    חירות בשבילי זה דקה אחרי שריפת חמץ, במידה ואין לי משמרת חדשות ברדיו… אז מתנתקים מהחמץ, מהגשמיות, מכל החולין – ונכנסים לעולם של גאולה, של אמונה, של יציאת מצרים כללית ופרטית של כל אחד ואחד. זו החירות בשבילי…

    חג משפחתי

    אשר גרייבר –מגיש תכניות וחדשות בקול חי:
    לאחר חודשיים של נקיונות ולחץ, אנחנו מגיעים לשקט שלנו. כל המשפחה ביחד בליל הסדר, כפשוטו. דבר שלא קורה כל השנה. נוצר זמן רגוע, זמן איחוד המשפחה סביב סיפור יציאת מצרים – זו מבחינתי החירות האמיתית.

    מעבדות לחרות

    מירי זורגר – שפית ומגישת התוכנית "ניחוחות שבת וחג":
    השנה, אחרי 12 שנים שאני עובדת בפסח מחוץ לבית, שזו עבדות רצינית לרצות 300 400 אנשים בחג, אחרי ששילמו מיטב כספם… זה לא קל… השנה אני עובדת בבית. בלי לחץ! זו הרגשה אחרת. מי שלא התנסה בזה, לא יבין מדוע השנה אני מרגישה ממש בכל רגע ורגע – יציאה מעבדות לחרות.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      חמודדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדד

    2. 1

      נווווווווווווווווווווווווווווווווווווו

      טובבבבבבבבבבבבבבבבבבבבב