מיוחד | מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א בערב חג הפסח

    זמן הסיום הוא עת רצון גדול מאוד, זמן הסיום של גדול הדור, הוא גדול עוד יותר. בזמן הזה כדאי להתפלל, כי שערי שמיים פתוחים , הקב"ה בעצמו ופמליא שלו יורדים לשמוח עם סיום התורה.
    אתי קצבורג 1 Comment on מיוחד | מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א בערב חג הפסח

    "אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה" אמרו חז"ל • הצצה מפעימה ומרגשת לסדר יומו של מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א בערב פסח • מדוע מרן שמח כשמצא חמץ בעת בדיקת החמץ? • ה'סיום' המרגש והתפילה על כלל ישראל • מיוחד

    מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א צילום: דוד זר
    זמן הסיום הוא עת רצון גדול מאוד, זמן הסיום של גדול הדור, הוא גדול עוד יותר. בזמן הזה כדאי להתפלל, כי שערי שמיים פתוחים , הקב"ה בעצמו ופמליא שלו יורדים לשמוח עם סיום התורה.
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים האלו בהם עם ישראל עטוף במצוות כרימון. בימים העמוסים הללו של התעסקות בגשמיות לצד רוחניות, מגיע השלב האחרון, היום הגדול, היום של ליל הסדר. לאתר קול חי הגיעה הצצה נדירה לסדר יומו של מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א.

    1:30 בלילה – הרב קם, זה זמן האיכות שלו , אמנם טרדות עם ישראל קיימות אצלו תמיד בראש סדר העדיפויות אך זה הזמן הנדיר של השקט בו אף אחד לא נכנס. הרב יושב ולומד את החובות – סדר לימוד קבוע של 8 דפים תלמוד בבלי, ירושלמי וכד' הוא לעולם לא יפספס אותם ולא יסיים לעולם את יומו עד שלא מסיים אותם את החובות עד הנץ.

    שעת נץ החמה – מתחיל תפילת שחרית בבית הכנסת לדרמן למעלה אחרי שחרית יש את מעמד סיום הש"ס – של הבכורים.

    אחרי תפילת שחרית: מעמד סיום השס מרגש, פעם ראשונה – לפנות בוקר, מסיים גדול הדור את הש״ס.

    כשכולנו עסוקים עם שריפת חמץ – הוא עורך את הסיום המופלא הזה. ושם, ברגעים הללו הוא מזכיר את כל עם ישראל לישועה.

    זמן הסיום הוא עת רצון גדול מאוד, זמן הסיום של גדול הדור, הוא גדול עוד יותר. בזמן הזה כדאי להתפלל, כי שערי שמיים פתוחים, הקב"ה בעצמו ופמליא שלו יורדים לשמוח עם סיום התורה.

    תורמי קופת בעיר זוכים לתפילה מיוחדת בשעה העילאית הזו, שעה שבגינה מגיעים אנשים מכל רחבי הארץ, להסתופף ולחוש מעט מהקדושה שעוטפת את הכל.

    אחרי מעמד הסיום: הרב אוכל בבית הכנסת כי הבית נקי לפסח, ושתיית לחיים; יין הסיומים המפורסם ידוע בסגולתו המופלאה לישועות ולא בכדי, היין הזה עומד על השולחן בשעה ששר התורה עורך מעמד סיום הש"ס בהתרגשות .

    8:00 תלמידיו ומקורביו באים להתברך "הגאון רב יעקב גלינסקי הגיע פעם ואמר שהוא יותר צדיק מהרב כי הברכות שלו מתקיימות ושל רב חיים לא מתקיימות ר חיים חייך ושאל למה? והוא ענה:"כל שנה אני מברך את הרב שיזכה לסיים שנה הבאה גם כן והרב אף מברך אותי שאסיים והברכה שלי מתקיימת ושל הרב לא".

    9:00 מנוחה של שעה

    10:30 שריפת חמץ כשהרבנית בת שבע ע"ה היתה חיה היא היתה מלווה אותו לוודא שהוא שרף את כל החמץ. וזאת אחרי בדיקת חמץ שלוקחת אצל הרב 3,4 שעות כשהוא עובר חדר חדר החמץ שהוא מוצא אם הוא מוצא זה שמחה גדולה. (פעם חיפשו מתחת ארון ספרים ומצאו בייגלה הרב שמח ואמר לרבנית אפילו אחרי שניקו את הבית עדיין צריך בדיקת חמץ).

    הרב מבטל את החמץ.

    11:00 הרב עולה הביתה מחזה נורא הוד, כל הבית נקי לפסח כל הספרים מכורים לגוי, הבית מכוסה ווילונות מיוחדים שלא יוציאו מהם ספרים, הרב מתחיל ללמוד את מסכת ברכות "ממתי קוראים את שמע בערבית" הרב פותח ולומד בתאבון , אין הנחות סיים ויש מנוחה, אלא מייד מתחילים מחדש. עד שעת המנחה.

    13:30: מנחה ומקווה להכנות לחג בדרך כלל יש סנדקות וברית שמעצימים את קדושת היום הזה.

    14:30: קריאת האיגרת של ר' שמשון האיגרת של רבי שמשון מאוסטרופולא זיע"א.

    שלוש מאות ושבעים שנים עברו מאז כתב רבי שמשון את האיגרת הזאת. שלוש מאות ושבעים שנה, מאז הוא הוסיף על גבה את המילים האלמותיות: "כל מי שיקרא באיגרת הזאת ובפרט בערבי פסחים מובטח לו שינצל מכל מכשול ובכל אשר יפנה יצליח". כשמביטים באיגרת – רואים כי רב בה הסתום על הנגלה.

    בפעם השנייה ביום הגדול הזה שהרב מעתיר על כלל עם ישראל בתפילה. קריאתו באיגרת הקודש עוטפת עם כלל עם ישראל בברכה ובישועה. לאחר מכן השולחן ערוך לליל הסדר הרב יושב ולומד עד זמן ערבית.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אויי…. איך נזכה אנו להיות כרבנו