- רדיו קול חי - -

בוקר שני למבצע עמוד ענן – צה"ל פועל ברצועה

בעוד חיל האוויר ממשיך בהפצצות מן האויר ברצועה, וחיל הים תורם את חלקו באמצעות ספינות טילים הפוגעות במטרות מן הים, נערכים חיל השריון והרגלים לכניסה גם הם אל תוך רצועת עזה.

במהלך הלילה נרשמה הפוגה קלה בירי הרקטות לעבר ישראל, אך ההערכה היא שהירי יגבר בעת ביקורו של ראש ממשלת מצרים הצפוי לבקר ברצועה מתוך הבנה כי ישראל תחשוש להפציץ ברצועה בעודו שם על מנת להימנע מפגעה בו.

מתחילת המבצע שהחל כזכור עם חיסולו של רמטכ"ל חמאס מוחמד ג'עברי, התקיפו מטוסי צה"ל למעלה מ-320 מטרות טרור ומשגרי טילים, ונורו עד כה לישראל 306 טילים, רקטות ופצצות מרגמה. מערכת כיפת ברזל הפרושה לאורך הרצועה יירטה 130 רקטות בהצלחה.

מערכת הביטחון הגישה בקשה לממשלה לאשר גיוס של כשלושים אלף חיילי מילואים, זאת לאחר שלראשונה מאז מלחמת המפרץ לפני 21 שנה נורו טילים לעבר תל אביב. מוקדם יותר נורו טילים גם לעבר ראשון לציון.

במהלך הערב שוחח שר ההגנה האמריקאי עם מקבלו הישראלי, ברק. בשיחה דנו השניים על המתקפות שאינן מתקבלות על הדעת של חמאס ועל זכותה של ישראל להגן על עצמה.

לקראת השבת הקרבה, יפעיל רדיו קול חי גל שקט בתדרים 93fm ו92.8fm. תושבי המרכז יוכלו להשאיר את הרדיו כשהוא דולק ומכוון לתדרים אלה ובכך להיות בטוחים שלא יפספסו אזעקה אם ח"ו תושמע כזו במהלך השבת באזור המרכז.

במהלך כל יום האתמול השמיע רדיו קול חי את התראות פיקוד העורף בזמן אמת תוך שהן קוטעות את השידור ומעדכנות את המאזינים היכן חובה להיכנס למרחבים המוגנים.

 

צפו במטוסי קרב ממריאים להתקפות ברצועה מבסיס רמת דוד:

 

 

בירושלים נערכה אמש הלוויתה של מירה שארף הי"ד, שנהרגה מפגיעת הטיל בקרית מלאכי אתמול בבוקר.

בקרית מלאכי, במהלך ההלווייה של אהרן סמדג'ה הי"ד נשמעה אזעקה והמלווים נסו אל מרחבים מוגנים כשהם מותירים מאחרים את מיטת הנפטר עד לקבלת אות ההרגעה.