מרן הראשל"צ הגר"י יוסף: מותר לעשן סיגריות אמריקאיות בפסח

    איתי גדסי 4 Comment on מרן הראשל"צ הגר"י יוסף: מותר לעשן סיגריות אמריקאיות בפסח

    הראשון לציון הגר"י יוסף הערב בשיעורו בלווין: "מותר לעשן סיגריות אמריקאיות בפסח ולא צריך לכך הכשר, גם אם שרו אותם בחמץ • "בא אחד נתן הכשר למקום מסוים אמר גמרנו אסור לעשן את זה, אני אומר לכם מותר לעשן סיגריות אמריקאיות"

    צילום: יעקב כהן
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף התייחס הערב בשיעורו לנושא עישון סיגריות בפסח, וציין כי גם סיגריות אמריקאיות שנשרו בחמץ כגון בבירה או שיכר, מותר לעשן אותם בפסח ללא חשש.

    "לא צריך הכשר לסיגריות, גם אמריקאיות. יש אחד שנתן הכשר לאיזה סוג של סיגריות אז אמר שכל הסיגריות האחרות אסור לעשן אותם. שיפתח 'יחווה דעת', שם הרב אמר את המגן אברהם, ששורים את העלים של הסיגריות בתוך שיכר וזה בולע חמץ, ולכן אסור לעשן. זה לא חדש. כמעט 300 שנה. אבל הגאון היעב"ץ דחה את הסברא של המג"א, ואמר כי זה פסול לאכילת כלב. ולכן מותר.

    הרב הוסיף כי "כמובן, מי שיכול לא לעשן בכלל בגלל שזה מזיק לבריאות, יבואו עליו אלף הברכות, אבל מי שמעשן ורגיל בכך ולא יכול, ילך לחנות ויקנה ולא צריך הכשר".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      תודה על העדכון מאזינים לשיעור מידי שבוע ב 102.5 fm

    2. 2

      אסור לעשן סיגריות אף פעם.
      זה ממש לעבור על "ונשמרתם מאד לנפשותיכם".

    3. 1

      לאשכנזים אסור!!
      גם בימינו לפי רשכבה"ג הרב אלישיב ופוסק הדור הרב ניסים קרליץ אסור לעשן בפסח סגריות בלי הכשר לפסח משום חומרא דחמץ אמרינן דעישון נחשב כאכילה אע"ג דאי"ז "אחשביה". אך עכ"פ אין צריך למוכרם לגוי אלא להצניען ע"י מחיצה או במקום שלא יפתחו בפסח.