הנשיא טראמפ הורה לצבאו לתקוף שדה תעופה ממנו בוצעה התקיפה הכימית

    שלמה ריזל 5 Comment on הנשיא טראמפ הורה לצבאו לתקוף שדה תעופה ממנו בוצעה התקיפה הכימית
    12:00
    19.04.24
    יונתן שורק No Comments on "בשבילם הספרדים כמו אוויר": הרב אברהם יוסף תוקף את הבד"צים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארצות הברית ביצעה הלילה תקיפה נרחבת בסוריה משתי משחתות שעגנו בים התיכון, בעקבות התקיפה הכימית שהביאה להריגתם של עשרות בני אדם בשבוע האחרון.

    במהלך התקיפה שוגרו חמישי ותשעה טילי טומהוק לעבר בסיס חיל האוויר הסורי באזור העיר חומס ממנו המריאו ככל הנראה המטוסים שביצעו את התקיפה הכימית השבוע במחוז אידליב בה נהרגו לפחות מאה וחמישים בני אדם ויותר מארבע מאות נפצעו כתוצאה מפגיעה של גז סארין.

    סוריה הרשמית הודתה כי בסיס חיל האוויר שלה הותקף, לטענת ארגוני מורדים לפחות ארבעה עשר מטוסים מסוג סוחוי הושמדו בתקיפה כמו כן נפגעו מסלולי המראה, מחסני נשק, עמדות צבא, מגדל פיקוח, וככל הנראה שדה התעופה יצא מכלל שימוש. עוד טענו ארגוני האופוזיציה כי מומחי צבא איראנים ורוסיים עשו בתקופה האחרונה שימוש תכוף בשדה התעופה ואפשר שמתקנים או מומחים של הרוסים או האירנים נפגעו בתקיפה. על פי הודעה בכלי תקשורת מקומיים בתקיפה יש כמה הרוגים.

     

    804206849_33671

     

    נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה לאחר התקיפה הגיע הזמן לפעול: "ביום שלישי, הדיקטטור הסורי, בשאר אסד, ביצע מתקפה כימית נוראית על אזרחים תמימים. בעזרת גז עצבים קטלני, אסד חנק למוות אנשים, נשים וילדים חסרי ישע. מוות אלים ואיטי לרבים כל כך,

    "הלילה הורתי על תקיפה צבאית בבסיס חיל אוויר בסוריה, שממנו יצאה המתקפה הכימית. זה עניין של ביטחון לאומי, למנוע את ההפצה והשימוש של נשק כימי קטלני. אין מחלוקת שסוריה השתמשה בנשק כימי, הפרה את המחויבות שלה לאמנת הנשק הכימי והתעלמה מהפצרות מועצת הביטחון של האו"ם. שנים של ניסיונות קודמים לשנות את התנהגות אסד נכשלו לחלוטין, ונכשלו באופן דרמטי. כתוצאה מכך, משבר הפליטים ממשיך להעמיק והאזור ממשיך להיחלש, מה שמאיים על ארצות הברית ועל בנות בריתה.

    "הלילה, אני קורא לכל האומות המתורבתות להצטרף כדי להביא לסוף הטבח ושפיכות הדמים בסוריה ולסיים את הטרור מכל הסוגים".

    שר החוץ האמריקני רקס טילרסון אמר כי ארצו לא ביקשה את אישורה של רוסיה לתקוף בסוריה. טירלסון הוסיף כי רוסיה נכשלה במילוי ההסכם מ-2013 "להיפטר מהנשק הכימי בסוריה".

    לדבריו "אסד ביצע מתקפה כימית על נשים וילדים. יש לנו רמה גבוהה של ביטחון שזה היה על ידי מטוס בהנחיית אסד. יש לנו ביטחון גבוה שהמתקפה עירבה גז סארין.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר לתקיפה בסוריה ואמר "בדיבורים ובמעשים שלח הנשיא טראמפ מסר חזק וברור: שימוש בנשק כימי והפצתו, הם בלתי נסבלים".

    ראש הממשלה הוסיף: "ישראל תומכת תמיכה מלאה בהחלטת הנשיא טראמפ ומקווה שמסר נחוש זה מול הפעולות הנוראיות של משטר אסד יהדהדו לא רק בדמשק, אלא גם בטהראן, פיונגיאנג ובמקומות אחרים".

    קודם לתקיפה האמריקנית התכנסה מועצת הביטחון של האו"ם ודנה בתקיפה הכימית שביצע משטר אסד בסוריה אך המועצה לא קבלה כל החלטה. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר: "הדאגה העיקרית שלי עכשיו היא לוודא שמי שאחראי לכך ייתן את הדין".



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ומה עם הקב"ה????????????????????????????????????????????????????.