הרב רוזן והרב קסלר מוחים נגד התערבות המחוז החרדי בתכני הלימוד

    חשבתי לתומי שאנשי הפיקוח במחוז החרדי הפנימו כבר שתפקידם הוא רק פיקוח טכני ותו לא, אנו לא מסכימים בשום פנים ואופן להתערבות כל שהיא בתכני הלימוד במוסדותינו, וכפי שהבהרתי לך בפגישתנו תפקיד הפיקוח הוא בהיבט הטכני ותו לא
    איתי גדסי 1 Comment on הרב רוזן והרב קסלר מוחים נגד התערבות המחוז החרדי בתכני הלימוד

    ראש ישיבת אור ישראל הגר"י רוזן ורבה של מודיעין עילית הגר"מ קסלר שיגרו מכתבי מחאה והתראה למנהל המחוז החרדי איציק זהבי על התערבות המחוז בתכני הלימודים • הרב רוזן: "חוששני שאי עמידה בזה יגרור לנתק מוחלט בין כל גופי החינוך החרדי לבין הנהלת המחוז"

    חשבתי לתומי שאנשי הפיקוח במחוז החרדי הפנימו כבר שתפקידם הוא רק פיקוח טכני ותו לא, אנו לא מסכימים בשום פנים ואופן להתערבות כל שהיא בתכני הלימוד במוסדותינו, וכפי שהבהרתי לך בפגישתנו תפקיד הפיקוח הוא בהיבט הטכני ותו לא
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראשי ישיבות ורבנים מוחים נגד התערבות פקידי המחוז החרדי במשרד החינוך, בתכני הלימוד בבתי הספר.

    לאחרונה שיגרה מפקחת במחוז החרדי חומרי לימוד לפסח, ההופכים את עניין יציאת מצרים לנושא מדעי לחלוטין.

    במכתבים ששיגרו ראש ישיבת אור ישראל הגאון הרב יגאל רוזן ורבה של מודיעין עילית הגאון הרב מאיר קסלר בשם ועדת הרבנים לענייני חינוך, הובעה דרישה ממשרד החינוך שלא להתערב בתכני הלימוד, מאחר ותפקידו של המחוז החרדי הוא בהיבט הטכני בלבד.

    הרבנים מתייחסים לעובדה שהמפקחים ששיגרו את החומרי הלימוד הבעייתים הינם חרדים, מגדירים אותם כ"עושי מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס", ומאיימים כי יקראו למוסדות החינוך החרדי לנתק כל קשר עם הנהלת המחוז המשרד החינוך.

    במכתב חריף שכתב ראש ישיבת אור ישראל הגר"י רוזן למנהל המחוז החרדי איציק זהבי נכתב: "נדהמתי לראות דפי הדרכה שהונפקו ע"י המחוז החרדי – הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה, ההופכים את הנושא של יציאת מצרים והכרוך בה, שהוא יסוד היסודות של אמונתנו בבורא עולם, לנושא של עיסוקים מדעיים.

    "כמה קהות חושים למצער, או כמה מבט כפירתי עומדים מאחרי גישה זאת. וכי אין ליזמים הבנה מינימלית שלא מערטלים את הקדוש לנו ומחלנים אותו.

    הגר"י רוזן הוסיף כי "חשבתי לתומי שאנשי הפיקוח במחוז החרדי הפנימו כבר שתפקידם הוא רק פיקוח טכני ותו לא, אנו לא מסכימים בשום פנים ואופן להתערבות כל שהיא בתכני הלימוד במוסדותינו, וכפי שהבהרתי לך בפגישתנו תפקיד הפיקוח הוא בהיבט הטכני ותו לא.

    "מצער ביותר – שכפי שהעידו בפני – החומר נשלח בחתימת ידיהם של מפקחים המציגים עצמם כחרדים, כאשר הם עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס.

    "אני מבקש ממך כמנהל המחוז שמגלה הבנה לעמדתנו, לאסור באופן מוחלט הפצת חומר לימודי בלא שיעבור את הפיקוח של ועדת הרבנים לענייני חינוך.

    הגר"י רוזן אף איים כי "חוששני שאי עמידה בזה יגרור לנתק מוחלט בין כל גופי החינוך החרדי לבין הנהלת המחוז".

    ללא שם



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בינתיים, באופן חשוד ביותר, מוסדות שלא שתפו פעולה עם מפקחות משרד החינוך, קבלו בחלקם תוך שעות מכתב בדיקת איתנות פיננסית
      עם איומים על סגירתם! חייבים לעצור את זה! הבעיה שאגף הרישוי ובקרה הוא אותו אגף שגם מקבלים ומזינים דוחות של הפדגוגיה ובאותו האגף יש את כל הנהלים כמו איתנות פיננסי שמכוונים רק נגד חרדים, כך שההחלטה להפעיל נהלי ביקורת נגד מוסד ששומע לדעת הרבנים ולא משתף פעולה עם הפיקוח הוא מעבר חד ומהיר מאוד! איפה החכי"ם החרדים???