עתיד השחיטה הכשרה בסכנה • "אם החוק יעבור, עתיד השחיטה ברחבי אירופה בסכנה"

    יש בבלגיה עיתון יהודי אבל אנטי דתי מובהק. באופן שמראה את הניצוץ שקיים בכל יהודי באשר הוא, נכתב היום רבות בעד השחיטה היהודית הכשרה
    שלמה ריזל No Comments on עתיד השחיטה הכשרה בסכנה • "אם החוק יעבור, עתיד השחיטה ברחבי אירופה בסכנה"

    רבה הראשי של בריסל, הגר"א גיגי בריאיון בלעדי: "יש לחץ גדול מארגוני צער בעלי חיים על המפלגות – לא מתחשבים בהתנגדות הנציגים היהודיים החברים במפלגות" • בית המשפט כבר דחה חוק כזה אך החשש כרגע הוא מפני הסכמה פוליטית רחבה • תגובות אוסטריה • וגם, הניצוץ היהודי שהפתיע רבים מקוראי העיתונים בבלגיה

    הגאון הרב אברהם גיגי
    יש בבלגיה עיתון יהודי אבל אנטי דתי מובהק. באופן שמראה את הניצוץ שקיים בכל יהודי באשר הוא, נכתב היום רבות בעד השחיטה היהודית הכשרה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם בעקבות גורמים פוליטיים בבלגיה תיאסר בשנת 2019 השחיטה? ובכן, בלגיה מתחלקת לשלושה מחוזות כאשר לכל מחוז יש בית מחוקקים משלה. באזור הפלאני, רוצים לחוקק חוק נגד השחיטה היהודית, באזור הוולוני רוצים גם כן לחוקק חוק נגד השחיטה אך מדובר בחוק שונה. בבריסל כרגע אין שום חוק בנושא אך הפחד הוא מחוק שיבוא בעקבות חוקים דומים בוולוניה ובפלנדריה.

    רבה הראשי של בריסל ונציג ועידת רבני אירופה באיחוד האירופי, הגאון הרב אברהם גיגי מסביר בשיחה עם "קול חי" את ההבדל שבין החוקים השונים ואת התנגדותם "בפלנדריה , החוק אמור לחול מ-2019 כאשר שחיטה של בהמות דקות תוצרך להיות עם הימום לפני השחיטה ובבהמות גסות יחוייבו בהימום לאחר השחיטה. לפני שנה הם רצו הימום טוטאלי לפני השחיטה לכל סוגי הבהמות. הלכנו לבית משפט לחוקה וטענו שזה פוגע בחופש הדת ובית משפט לחוקה הצדיק אותנו ופסל את החוק".

    אך אומר הרב גיגי כי בבית המחוקקים הוולוני מצאו פתרון אחר "הם החליפו את החוק וביקשו שההימום יהיה לפני השחיטה רק אצל הדקות ואחרי בשביל הגסות" הרב גיגי מסביר כי יש שלוש מפלגות בממשל הזה וכולם מסכימים לחוק הזה. לשאלה מה קורה עם הנציגים היהודיים שבמפלגות האלו והאם אין להם השפעה אומר הרב "מדובר במפלגות שאכן כוללות גם נציגים יהודים שמתנגדים לחוק אך אין התחשבות בהתנגדותם" הרב מסביר כי אם בית המשפט לחוקה יקבל את החוק הזה "זה יעבור והשחיטה היהודית הכשרה תיאסר. ההבד בין החוק הקודם לבין החוק העכשווי זה שכעת כל המפלגות תומכות בחוק הזה" אומר הרב.

    תיאסר השחיטה? | שוחטים

    תיאסר השחיטה? | שוחטים

    "במחוז הוולוני" אומר הרב "גם כן חוקקו חוק שיחייב הימום לפני השחיטה אך בית משפט פסל את החוק מטעמי חופש דת. בפועל, היום הם אומרים, מי שרוצה לשחוט בוולוניה צריך להמם. היהודים והערבים שלא יכולים לאכול בשר שחוט עם הימום, יכולים לייבא בשר. אנחנו מתנגדים לזה משתי סיבות: האחת, אם אתם מגנים על צער בעלי חיים איזה הבדל יש בין פרה שנשחטה פה לפרה שמיובאת. שתיים: זהו עניין עקרוני. אנחנו מתנגדים לזה כי בלגיה זו ארץ דמוקרטית ובתוכה יש פה מוסדות האיחוד האירופי אם בלגיה תאסור מחר זה יהיה בהולנד מחרתיים בצרפת וכל אירופה כולה יכולה להיגרר לכך" אומר הרב.

    במחוז בבריסל אין בעיה כרגע "אך החשש" מסביר הרב "שאם יעבור החוק בוולוניה או בפלנדריה, הם גם יחוקקו חוק דומה".

    הרב מציין כי העניין זוכה לסיקור נרחב בכלי התקשורת במדינה ובאחד מהעיתונים המרכזיים בבלגיה הכותרת הראשית עסקה בשחיטה כאשר נכתב "איסור השחיטה ממלא בזעם את יהודי בלגיה". בנוסף, בעיתון נכתב טור בעד השחיטה הכשרה ע"י גורם בקהילה היהודית.

    "דבר מעניין נוסף" אומר הרב "יש בבלגיה עיתון יהודי אבל אנטי דתי מובהק. באופן שמראה את הניצוץ שקיים בכל יהודי באשר הוא, נכתב היום רבות בעד השחיטה היהודית הכשרה".

    סגן ראש ממשלת בלגיה

    סגן ראש ממשלת בלגיה

    שגרירות ישראל בבלגיה הודיעה מוקדם יותר כי היא "עוקבת בדאגה אחר הדיווחים על ההסדר הפוליטי שיאפשר ב-2019 איסור על שחיטה ללא הימום בפלנדריה. בית הדין המנהלי הגבוה בבלגיה כבר קבע בעבר כי איסור שחיטה כשרה הוא פגיעה בחופש הדת, עיקרון מוגן בחוקה הבלגית וכי כל הגבלה צריכה להיעשות בדרך של הידברות והסכמה. לקהילה פתוחה הדרך לעתור לבית הדין כנגד ההחלטה. הנציגות תומכת במאבקה של הקהילה היהודית ומעלה את הנושא מול מקבלי החלטות בפגישות רשמיות".

    הגאון הרב נחמיה רוטנברג, רב קהילה בוינה וראש מערכת כשרות RK באירופה, אמר לאתר קול חי "הפחד מפני צעדים כאלה ברחבי אירופה גובר. אנו סבורים כי מאחורי "הפוליטיקה" המדוברת עומדים אינטרסים אנטישמיים שמטרתם להצר את צעדי היהודים בבלגיה. כולנו תפילה ותקווה שמהלכים דומים לא יתרחשו באוסטריה וברחבי אירופה".



    0 תגובות