עמק של מעיינות

    אסתי חדד Comments Off on עמק של מעיינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כתב וצילם: קובי פינקלר

    בימים אלו של בין סתיו לחורף, עם גשמי הברכה שהחלו לרדת, בעמק המעיינות מציעים שלל פעילויות מיוחדות – סיורי צמחי מרפא, טיולים מזמרים, סיורים בפארק המעיינות ציפורים והרבה נוף וטבע.

    לטייל, לבלות, לפוש, לאכול ולישון ב'עמק המעיינות' (פעם קראו למקום עמק בית שאן..), זו הרגשה של ארץ ישראל אותה אנו מחפשים. מים (יש בשפע), מרחבים (ועוד איך?), היסטוריה (ישובי חומה ומגדל) ושמירת המצוות (קיבוצים דתיים, אוכל כשר ואווירת שבת).

    תחילה לטבע בפארק המעיינות
    פארק המעיינות מחבר למעשה שלושה מעיינות מוכרים, נקיים ויפים במיוחד: עין שוקק, עין מודע ונחל הקבוצים למתחם מטופח ומושקע, בו ניתן לבקר בכניסה חופשית חינם ללא כל תשלום בשעות היום ולטייל באין מפריע ברגל, ובכלים ידידותיים לסביבה בלבד.
    החנייה והכניסה לפארק המעיינות החדש אמנם חינם כאמור וניתן כמובן להביא אופניים מהבית לרכיבה בדרכים החדשות בפארק המעיינות, אך לאלו המעוניינים בהשלמת החוויה המשפחתית, ניתן לשכור רכבים ידידותיים לסביבה (לנהוג ברכב חשמלי על המסלולים החדשים, להגיע בנוחות ובכיף אמיתי עד לשפת הנחל , או מקור המים זו חוויה אמיתית), או אופניים למשפחות, זוגות, קבוצות ובודדים מכל הגילאים.
    ניתן לרכוב על אופניים בשבילי הפארק, לסייר ברגל, לטבול ולהשתכשך במעיינות או בנחל הקבוצים, לעצור לפיקניק רגוע בחורשות מוצלות המצויות ליד המעיינות או ליד טחנת הקמח העתיקה,לצפות בציפורים הרבות המאכלסות את בריכות הדגים, ליהנות מהטבע במיטבו, ופשוט לחוות את עמק המעיינות בצורה הזו.


    לא אוהבים לנהוג? בפארק מופעל שאטל חשמלי מיוחד המסייר בפארק ומעלה ומוריד נוסעים לכל מקום ברחבי הפארק.
    אבל, יש אפשרות להגיע למעיינות היפים והקרירים הללו גם ברגל. מחנים את הרכב בכניסה לפארק, נכנסים למרכז המידע, נוטלים מפה, מצטיידים במזון אם שכחתם ופשוט הולכים כמה דקות ברגל עד למקור המים המעניין אתכם. פרטים: 04-6488060
    למידע נוסף – מרכז ההזמנות "בשביל המעיינות" 04-6881427

    איך מגיעים?
    הכניסה לפארק נעשית דרך כביש הכניסה לגן הלאומי גן השלושה הסחנה (כביש 669) שם נמצא חניון הפארק החדש, מרחק הליכה קצרצר מהמעיין הראשון (החנייה והכניסה חינם). שעות הפתיחה בחורף: 8:00-16:00 בכל ימות השבוע.

    קפה בשדה בקיבוץ הדתי 'שדה אליהו'
    לא סתם בית קפה. זהו בית קפה שתפריטו מבוסס על המוצרים האורגניים המיוצרים בקיבוץ בתהליכים ידידותיים לסביבה. במבנה חד-קומתי (אנחנו בקיבוץ…) כשבקדמתו ניצבת מחרשה ממוקם בית הקפה המציע תפריט משובח הכולל קפה אורגני, סלט ישראלי אמיתי מירקות אורגניים, גבינות, לחמים מחיטה מלאה, פירות העונה עם יוגורט ומוזלי, טוסטים, פסטות, פיצות וקינוחים מתוקים. טרי וטעים זו הסיסמה של קפה בשדה. אפשר לשלב גם עם הסיור החווייתי ביו-תור וללמוד כיצד ניתן לחיות נכון עם הטבע מבלי לפגוע בו. פרטים: טלפון 054-5640573.

    מסעדת 'החצר של אלה'
    חמש דקות נסיעה מפארק המעיינות דרומה ואנו מוצאים עצמינו בלב מושב שדי תרומות "בחצר של אלה". המושב החקלאי הזה הוקם בשנות ה-50 על-ידי יוצאי כורדיסטן ועל כרי דשא בין עצי פרי (או בתוך מבנה ממוזג), מגישים בעלי הבית אוכל ביתי וכורדי אותנטי ממיטב מאכלי המטבח הכורדי המסורתי 'של סבתא'. מרק קובה משובח להפליא, סלטים ממיטב תוצרת החווה החקלאית שבבעלות בני המשפחה והכל אורגני" כפי שמעיד האבא. כשרות רבנות עמק הירדן והמעוצה. ניתן להזמין משלוחים לצימרים ולאתרים בסביבה בתיאום מראש. טל: 0526-732939


    התמונה באדיבות 'החצר של אלה'

    שיפודי הכיכר
    במרכז בית שאן ממוקמת מסעדת בשרים ודגים פשוט מושלמת. שירות אדיב ויעיל. מקום מרווח (אין בעיות חניה) מחיר בהחלט סביר, הן לטעמים והן לשפע הסלטים המוגשים כל העת בלא הגבלה. "שיפודי הכיכר" הוא שמה של המסעדה והיא בהשגחת הרבנות בית שאן .04-6060198

    והיכן לנים?
    גם כאן הלכנו בעקבות ההתיישבות הדתית לקיבוץ טירת צבי בעמק בית שאן (הופ. סליחה. עמק המעיינות).
    "גן בעדן" אירוח כפרי הוא שמו של מקום הלינה במקום. זו לא לינה כפרית כפי שהורגלתם "זו חוויה אחרת. כשרוצים להכיר חיי קיבוץ של פעם, עם חדר האוכל המשותף, העמידה בתור לחלוקת המזון, תפילה בבית כנסת של קיבוץ ואפילו סתם כדי לקרוא את לוח המודעות שבו עדיין כותבים בכתב יד ומבקשים את החברים לאסיפה" כמו שאומרת מנוחה זכאי מנהלת המקום.

    מדשאות מוריקות, (למרות החום הכבד ובעיות המים) טווסים הפורסים כנפיהם משוטטים בכל פינה ומעל הכל כבר אמרנו. אוירה דתית איכותית.
    כדי להשלים את חווית הלינה מארגנים במקום סיורים בימי שישי ובשבת לפני הארוחה. אתרי המקום אינם מותירים ספק. מדובר במקום איכותי. דגם הטירה העשוי בוץ מלמד על שמו של הקיבוץ. בימיה הראשונים של ההתיישבות במקום, חיו כולם באותה הטירה. לימים היא נשרפה (אף אחד לא מבין היום למה) ומה שנותר ממנה הוא שמו של הקיבוץ. טירה על שמו של הרב צבי קלישר ממנהיגי הציונות הדתית. בית המדרש במקום נושא את שמו. בשבת, בסיור מגיעים אחיו וסיפורו הוא בהחלט ציון דרך בתולדות הציונות המתחדשת.

    באחת מפינות החמד של הקיבוץ בית התמר ובו סליק סודי אליו יורדים בגרם מדרגות, סיפורו של עץ התמר ושלל מזוזות עשויות מעצי הסביבה. יוסי שמואלי אמן בן המקום, הוא זה שיצר את האוסף. יוסי הוא גם אחד ממדריכי הסיורים במקום. לצידו לוי גבעון בן הקיבוץ שעמל בשבתות כבימי חול להסביר אף הוא את מורשת המקום.

    ב"גן בעדן" אירוח בקיבוץ טירת צבי. 27 יחידות נופש כפרי. בדירות תמצאו חדרים גדולים, מעוצבים ומאובזרים. האירוח בגן בעדן מתאים לזוגות ומשפחות. האתר מוקף בכרי דשא, פינות ישיבה מוצלות ופינות ברביקיו. באמצע השבוע מגישים לחדרים ארוחת בוקר עשירה הכלולה במחיר הלינה. באזור קיימות שפע של אטרקציות ומסלולי טיול.

    ובלי בעלי חיים הרי אי אפשר. אז או בטיול רגלי אתם מוזמנים לסור לדורסיה. בעלי חיים מסוגים שונים ובהם ציפורים דורסות, קופים וחסידות, גדיים שאך נולדו. חוויה לכל המשפחה תיירות טירת צבי – אירוח כפרי גן בעדן 04-6078884
    מתבלבלים? רוצים הדרכה באזור עם הגעה למקומות הכי מיוחדים? טלפנו ותאמו עם לוי גבעון מורה הדרך של האזור. כל פינה נהירה לו, כל שביל פותח בפניכם צוהר חדש 050-5700380 .

    עוד באזור
    "מלכה פייס" במנחמיה
    צמחי מרפא וסיפורי בתים במפעל הבוטיק הקוסמטי "מלכה פייס" בסיור מיוחד [בתיאום מראש] הכולל עליה לתצפית מיוחדת על האזור, סיור בגן צמחי מרפא ובמפעל הבוטיק הקוסמטי, הכנת תה צמחים מיוחד והרצאה מעניינת על בריאות וטיפוח. לפרטים: מלכה לב 052-2855746.

    סיורי גשרים בעמק המעיינות
    מדריך הטיולים מוטי שחר מציע סיורים מודרכים בתיאום מראש ליחידים וקבוצות בין בריכות מים, מעיינות וגשרים מיוחדים ברחבי העמק [הידעתם? בעמק נמצא גשר מודרני שבנוי על גבי גשר תורכי שבנוי על גבי גשר רומי, והכול בנקודת נוף יפהפייה ליד מפל מים וטחנת קמח].
    לפרטים נוספים: 04-6488972, נייד050-7545320 [email protected]

    אופניים בשביל האופן
    עונת הסתיו היא העונה המתאימה ביותר לטיולי אופניים בעמק המעיינות. מרכז האופניים "בשביל האופן" שבקיבוץ כפר רופין מציע טיולים לבודדים, משפחות וקבוצות בכל הגילאים (האופניים כוללים כסאות לילדים ותינוקות). לתקופה זו מומלץ במיוחד על טיולי אופניים באזור גאון הירדן, לאורך מאגרי המים הגדולים, מעיינות ושפע ציפורים נודדות. מסלולי הטיול קלים עד בינוניים ומתאימים לקהל הרחב. ניתן לקבל הדרכה לקבוצות.
    לפרטים נוספים: ניסים כהן 050-2022999.

    צפרות במקור החסידה
    סיורי צפרות המשלבים תצפיות בעופות החורפים בבריכות הדגים עם הנוף המיוחד של הירדן והגלעד כולל סיורי ספארי לילה. הסיור משלב את ערכי החקלאות, התיירות והשלום המאפיינים את קהילות עמק המעיינות.
    לפרטים והזמנות: 04-6068396 דוד: 050-539585

    מידע נוסף על המועצה, היישובים והאטרקציות התיירותיות באתר www.maianot.co.il



    0 תגובות